Kummi ei pidä yhteyttä eikä lapsen asiat kiinnosta.
Pitkin hampain tulee synttäreille. Joululahjan tuo tai haen. Asutaan vajaan 3km päästä toisistamme.
Alkuun yritin soittaa/laittaa viestä lapsen kuulumisista. Joko ei vastannut puhelimeen/viesteihin tai vastasi hyvin lyhytsanaisesti.
Onnksi toinen kummi pitää yhteyttä ja tulee käymään vaikka asuu toisessa kaupungissa noin 50km päässä.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Pitkin hampain tulee synttäreille. Joululahjan tuo tai haen. Asutaan vajaan 3km päästä toisistamme.
Alkuun yritin soittaa/laittaa viestä lapsen kuulumisista. Joko ei vastannut puhelimeen/viesteihin tai vastasi hyvin lyhytsanaisesti.
Onnksi toinen kummi pitää yhteyttä ja tulee käymään vaikka asuu toisessa kaupungissa noin 50km päässä.
Miksi pyysitte häntä kummiksi?
Pyytäkää kummeiksi lähisukulaisia, kuten sisaruksia. Näin kummius on helppoa ja luonnollista.
Minun läheinen valittaa samaa facebookissa ja sukulaisille, mutta on itse katkaissut välit minuun vuosia takaperin käyttäydyttyään ensin täysin lapsellisesti ja ikävästi minua kohtaan (olen itse se kummi).
Mutta no, enpä kuulu kirkkoonkaan, niin vähän huono johdattaja olisin. Eikä mulla ole kyllä rahaa lahjoihinkaan.
Pöljät. Kummiahan tarvitaan vain nimeksi paperiin, jotta lapsi pääsee kirkon jäseneksi. Ei sillä muuta virkaa ole. Me erosimme kirkosta, koska emme halunneet vaivata ketään edes nimeksi paperiin.
Ja kun näitä kummivalituksia lukee, niin olen kerta kerralta vakuuttuneempi ratkaisumme oikeellisuudesta. Kuopuskin täyttää alkuvuodesta 19v eikä kukaan lapsista ole kaivannut kummeja.
Vierailija kirjoitti:
Pöljät. Kummiahan tarvitaan vain nimeksi paperiin, jotta lapsi pääsee kirkon jäseneksi. Ei sillä muuta virkaa ole. Me erosimme kirkosta, koska emme halunneet vaivata ketään edes nimeksi paperiin.
Ja kun näitä kummivalituksia lukee, niin olen kerta kerralta vakuuttuneempi ratkaisumme oikeellisuudesta. Kuopuskin täyttää alkuvuodesta 19v eikä kukaan lapsista ole kaivannut kummeja.
Näin minäkin teen, jos saan lapsia :)
Vierailija kirjoitti:
Kummius on niin last season. Lopetetaan koko perinne, kiitos!
Miksi alapeukut?
Tietääkö kukaan, missä vaiheessa kummius muuttui lahjomiseksi?
Kummeiksi kannattaa valita vain sukulaisia.
Lasta ei kyllä kannata myöskään liittää seurakuntaan, niin ei tarvi myöskään kummeja.
Vierailija kirjoitti:
Teeman mukaisesti: AAMEN!
Vierailija kirjoitti:
Kummin tehtävä on johdattaa seurakuntaan. Hän ei ole lahjamagneetti.
Menikö sulla magneetti ja automaatti sekaisin? Miten ihmeessä?
Olisi ihana olla lahjamagneetti :D
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa kummin oikea tehtävä. Rippijuhlassa nähdään!
Mennäkkö rippijuhlaan jos kutsutaan vaikkei olla missään tekemisissä?
Vierailija kirjoitti:
Kummeilla on omakin elämä. Kummi voi olla masentunut, oman elämänsä uuvuttama, parisuhdehuolissa, työssään burn outissa, hoitaa vanhempiaan, omat lapset imevät voimat jne. Minä olisin halunnut olla osallistuvampi kummi, mutta elämä heitti kierrepallon.
Tämäkin hyvä pointti.
Vierailija kirjoitti:
Kummeiksi kannattaa valita vain sukulaisia.
Lasta ei kyllä kannata myöskään liittää seurakuntaan, niin ei tarvi myöskään kummeja.
Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kummit on meidän vanhempien sisaruksia ja ystäviä, joiden kanssa ollaan tekemisissä ja kyläiltäisiin ilman kumiuttakin. Kuka edes pyytää muunlaisia kummeiksi?
Toiset ajattelevat juuri toisinpäin
Vierailija kirjoitti:
Kurjaa.
Itse lopetin yhteyden kummilapseen koska en saanut ikinä kiitosta hän vanhemmilta. Ei lahjoista en mistään muistamisista.
En saanut koskaan lapsen kuvaa tai tietoa lapsesta.
Mulle riitti lahja-automaattinaolo.Kurjaa toki lapsen kannalta.
Mut joo.. kummius kun ei oo pakollista eikä missään ole ohjekirjaa miten sitä hoidetaan.
Sama juttu. En saanut kutsua edes rippijuhliin. Emmekä siis ole olleet missään huonoissa väleissä.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurjaa.
Itse lopetin yhteyden kummilapseen koska en saanut ikinä kiitosta hän vanhemmilta. Ei lahjoista en mistään muistamisista.
En saanut koskaan lapsen kuvaa tai tietoa lapsesta.
Mulle riitti lahja-automaattinaolo.Kurjaa toki lapsen kannalta.
Mut joo.. kummius kun ei oo pakollista eikä missään ole ohjekirjaa miten sitä hoidetaan.
Sama juttu. En saanut kutsua edes rippijuhliin. Emmekä siis ole olleet missään huonoissa väleissä.
Ou, mitä mahtoivat ajatella.
Kummeilla on omakin elämä. Kummi voi olla masentunut, oman elämänsä uuvuttama, parisuhdehuolissa, työssään burn outissa, hoitaa vanhempiaan, omat lapset imevät voimat jne. Minä olisin halunnut olla osallistuvampi kummi, mutta elämä heitti kierrepallon.