Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirakon perässä hiippailevat lapset!

Vierailija
03.08.2016 |

Onko kellään koiranomistajalla tullut vastaan tällaista? Irrallaan oleva lapsi lähtee kulkemaan kuin varjona perässä, melkein koirassa kiinni, selkeästi aikeissa silittää, joko luvan kanssa tai ilman. Ei ymmärretä pahansuopia katseita tai sanomista että ei saa silittää. Äsken tapahtui (taas) näin, seurasi meitä ovemme taakse asti.

Minä en anna silittää koiraani. Ei ole aikaa jäädä eikä koirani ole mikään yleinen silityseläin. Vaikka koira onkin pieni ja söpö, sitä on hakattu vanhassa kodissa ja se hyvin suurella todennäköisyydellä puree jos joku vieras silittää, varsinkin jos silitys tulee yhtäkkiä takaapäin. Ja minä ja koirani tietenkin kärsimme seuraukset jos huonosti kasvatettu kersa saa pureman.

Vinkiksi vanhemmille: opettakaa että ihmisten perässä hiippailu on ruma, vieraita koiria saa silittää VAIN omistajan luvan kanssa ja jos lupaa ei tule, se on uskottava ja hyväksyttävä. Itse en vieraiden lapsia kasvata, koska siitäkin varmasti tulisi sanomista.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta mulla on tullut vastaan muutaman kerran koirakosta iirtaantunut koira, joka on lähtenyt seurailemaan lastani ja minua.

Vierailija
2/38 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katseitasi ei ymmäretä? Voi luoja! Ei lapset osaa tulkita "pahansuopia katseita". Kerrot irtolapselle ihan reippaalla ja ystävällisellä äänellä ettei saa silittää, koira pelkää ja voi purra.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta mulla on tullut vastaan muutaman kerran koirakosta iirtaantunut koira, joka on lähtenyt seurailemaan lastani ja minua.

Tämäkään ei ole oikein. Koirat on pidettävä hallinnassa ja kytkettynä, enkä pidä itsekään jos vieras koira lähestyy minua vapaana/pitkällä hihnalla.

-Ap

Vierailija
4/38 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuttua. Olen opettanut lapsenikin inhoamaan koiria.

Vierailija
5/38 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira tuntuu olevan yleistä omaisuutta jota on mummojen päästävä lääppimään tai tutustuttamaan kouluttamatonta rekkuaan. Lenkkien sujuvuuden takia monet tahtovat opettaa koiralle ettei hihnassa oteta kontaktia vastaantulijoihin.

Vierailija
6/38 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katseitasi ei ymmäretä? Voi luoja! Ei lapset osaa tulkita "pahansuopia katseita". Kerrot irtolapselle ihan reippaalla ja ystävällisellä äänellä ettei saa silittää, koira pelkää ja voi purra.

Ei auta nätistikään opastus. Olen kertonut uudestaan ja uudestaan että "tämä koira ei pidä vieraista ja voi purra". Ystävällisesti ja rauhallisesti. Vastaus (tänäänkin taas) oli "Ai puree vai?" ja seuraamista/kurottelua on jatkettu.

En viitsi yksityiskohtaisesti kuvailla mitä koiralle on tehty ja minkä vuoksi se puree. Asia ei vieraille kuulukaan, vaan kielto on ymmärrettävä.

Miten asian voisi hoitaa vielä kauniimmin? Pakko alkaa sanoa napakasti jos kauniilla pyynnöllä ei ymmärretä.

Vierailija
7/38 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*6 vastaus Ap

Vierailija
8/38 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää vaan alkaa töykeäksi jos pyyntö ei toimi. Minä olen todennut, että joskus on pakko mm. flexi-koirien takia jotka tunkevat koirani luo. Opetapa siinä sitten...

Vierailija
9/38 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tunnistaa nykyäänkin niin hyvin lassien ja voitte kuvitella sitä tuskaa, kun satutaan koulujen ohi kävelemään ja jokainen koirarakas lapsonen kirmaa tätä minun elävää lassieta paijaamaan! Joo, ihanaa että koirasta pidetään, nauttii sekin huomiosta mutta ei minulla ole aikaa seisoskella puolta tuntia tienvarressa kun lenkillä olen, tarkoitus on siis lenkkeillä... Kerrostalojen pihoista karkaa myös lapsia hännystelemään, todella rasittavaa kun perässä vinkuvat saako silittää. Onneksi koira pitää lapsista, omistajansa ei 😄

Vierailija
10/38 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin vanhempien pitäisi opettaa lapsilleen, miten lasten tulisi käyttäytyä vieraiden koirien kanssa. Ja että ei tarkoittaa ei. Mutta piittaamattomia kusipäitä riittää. Jos ei nätisti uskota, niin pitää sitten sanoa rumasti. Vaikka vanhempi siitä ottaisi nokkiinsa, on se kuitenkin parempi kuin se, että koira purisi lasta. Siitä vasta riemu repeäisi.

Vierailija
11/38 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirakko? Vähän kuin ratsukko? 😂 Huvittaa nämä henkeen ja vereen olevat koiraihmiset jotka niin vakavina ja tärkeinä kulkevat sen mustinsa kanssa ja puhuvat itsestään koirakkona.

On se kumma että osataan niitä koiria kouluttaa ja opettaa niin tosissaan ja otsa kurtussa, mutta jollekin kakaralle ei osata sanoa että "hei kuule, älä seuraa meitä. Koira on arka, pelkää lapsia eikä pidä silittämisestä. Mene keksimään joku toinen leikki. Heippa."

Vierailija
12/38 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuttu tilanne! Ja sitten kun sanoo että saattaa purra/näykätä ja että ei saa silittää niin silmät pyöreinä aletaan tivaamaan miksi miksi miksi ja yritetään läähmiä sitä koiraa silti. Opettakaa niille kakaroillenne että ei on ei. Piste!

Vierailija
13/38 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta nätistikään opastus. Olen kertonut uudestaan ja uudestaan että "tämä koira ei pidä vieraista ja voi purra". Ystävällisesti ja rauhallisesti. Vastaus (tänäänkin taas) oli "Ai puree vai?" ja seuraamista/kurottelua on jatkettu.

En viitsi yksityiskohtaisesti kuvailla mitä koiralle on tehty ja minkä vuoksi se puree. Asia ei vieraille kuulukaan, vaan kielto on ymmärrettävä.

Miten asian voisi hoitaa vielä kauniimmin? Pakko alkaa sanoa napakasti jos kauniilla pyynnöllä ei ymmärretä.

Sanot sitten vaan napakasti! Varmaan mieluummin olet kuitenkin napakka ja vähän tylykin kuin oikeasti käy niin, että koirasi puree tunkeutuvaa lasta?

Vierailija
14/38 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirakko? Vähän kuin ratsukko? 😂 Huvittaa nämä henkeen ja vereen olevat koiraihmiset jotka niin vakavina ja tärkeinä kulkevat sen mustinsa kanssa ja puhuvat itsestään koirakkona.

On se kumma että osataan niitä koiria kouluttaa ja opettaa niin tosissaan ja otsa kurtussa, mutta jollekin kakaralle ei osata sanoa että "hei kuule, älä seuraa meitä. Koira on arka, pelkää lapsia eikä pidä silittämisestä. Mene keksimään joku toinen leikki. Heippa."

Vähänpä sinä olet nähnyt jos sana "koirakko" on sinulle vieras. Tuskin kukaan sanavalinnoillaan tärkeillä haluaa.

Vierailija
15/38 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Ja oletteko huomanneet miten tällaiset viestit joissa kehotetaan suomalaista ihan avaamaan suunsa ja sanomaan asiansa selkeästi ja kuuluvalla äänellä keräävät alapeukkuja.

Oi, teitä suloisia pikku mököttäjiä jotka PELKÄÄTTE PUHUMISTA. :)

Vierailija
16/38 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä nyt "tosissaan ja otsa kurtussa" ymmärtää että ihmisillä on harrastuksia. Tavoitteena voi olla käyttökoira metsästykseen, näyttely-, agility-,palveluskoira, jne. jolloin sitä pitää kouluttaa (toki aina pitäisi, mutta kukin tavallaan)

Vierailija
17/38 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärrä pahansuopia katseita... joo, en mäkään. En reagoi pahansuopiin katseisiin mitenkään, paitsi ehkä nauramalla :D

Vierailija
18/38 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Ja oletteko huomanneet miten tällaiset viestit joissa kehotetaan suomalaista ihan avaamaan suunsa ja sanomaan asiansa selkeästi ja kuuluvalla äänellä keräävät alapeukkuja.

Oi, teitä suloisia pikku mököttäjiä jotka PELKÄÄTTE PUHUMISTA. :)

Entäs tämä:

Ap kertoi ettei pyyntö auta. Oi teitä suloisia pikku lukutaidottomia kun te ette osaa ketjua ihan itse lukaista :)

Vierailija
19/38 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuvaa koirafanaatikkoja niin kertakaikkisen hyvin.

Koirakko...voi jeesus. Kissakko, marsukko, hamsterikko.

Tosiaan tuo hysteerinen ryppyotsaisuus sen piskin kanssa mutta sitten ei saada suuta auki.

Vierailija
20/38 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellaisia ne lapset nyt vaan on. Sinäkään et saa edes aikuisena suutasi auki. Minun koiraani yrittää yleensä vain juopot silitellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän