Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohta lähden verikokeeseen, 11 tuntia syömättä ja juomatta

Vierailija
03.08.2016 |

Äsken otin pienen tilkan vettä. Heikottaa. Toivottavasti en pyörry tuonne kuumuuteen :(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, että ihan 11 tuntia syömättä :D  Mitali sulle :)

Vierailija
2/19 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä saa juoda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla esim. diabetes? Itse tajusin, että olen ollut nyt 13 tuntia syömättä, eikä todellakaan heikota. Ehkä vähän nälkä.

Vierailija
4/19 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas olet heikkoa tekoa :D

Vierailija
5/19 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been there done that ja useammankin kerran, ei ole paha rasti.

Ota banaani mukaasi ja popsi se heti verikokeen jälk ennenkuin lähdet edes liikenteeseen sieltä. Ja vaikka mehutetra tms.

Vierailija
6/19 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta lähden verikokeeseen, 11 tuntia syömättä ja juomatta Äsken otin pienen tilkan vettä. Heikottaa. Toivottavasti en pyörry tuonne kuumuuteen :(

Okei.

Vierailija
7/19 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sälvinnyt kaksi päivää syömälöä vain voi leivän, toki kaikki on erillaisia mutta kyllä ihminen on tarkoitettu kestämään ainakin vuorokausi ilman suurta määrää ravintoa.

Vierailija
8/19 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot saanut nukkua, niin puoli voittoa :)

(yötyöläinen, ja joskus samaa settiä nukkumatta, terv zombie) 😲

Vierailija
9/19 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettä saa juoda.

Vain lasillisen!!

Vierailija
10/19 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ihmiset olemme erilaisia. Minun verikokeet ovat aina paastoja, eikä tee heikkoakaan, mutta en oleta, että toisia ei heikottaisi.

Vierailija
11/19 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni, olisit pyytänyt eka ajan, onko se sitten kello 7.30 tai. Jotkut vaan ovat sellaisia, että silmät ristissä tulevat aamupalalle, ja se klassinen kaurapuuro lähtee siitä elämään omaa elämäänsä. Muuten alkaa heikottamaan. Itse pidän 28 tunninkin taukoja. Lounas pe kello 12.00, seuraavaksi kahvia la kello 16.00.

Vierailija
12/19 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni, olisit pyytänyt eka ajan, onko se sitten kello 7.30 tai. Jotkut vaan ovat sellaisia, että silmät ristissä tulevat aamupalalle, ja se klassinen kaurapuuro lähtee siitä elämään omaa elämäänsä. Muuten alkaa heikottamaan. Itse pidän 28 tunninkin taukoja. Lounas pe kello 12.00, seuraavaksi kahvia la kello 16.00.

En tajunnut tästä mitään.

Vierailija
13/19 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä tänään syönyt tai juonut mitään, eli olen ollut syömättä ja juomatta nyt 16,5 tuntia. :) Kävin aamulla lenkilläkin, joten kohta voisi varmaan vesihanaa kohti suunnata...

Vierailija
14/19 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vettä saa juoda.

Vain lasillisen!!

Millä lailla vesi haittaa verikokeen tuloksia? Mikä on lasillisen koko?

Vierailija
15/19 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko provo, et 11 tuntia syömättä .... Itselle ihan normijuttu joka päivä, et tulee n.13 tuntia syömättä ja juomatta. Kevyesti olen 24 tuntiakin, ja ei heikota.

Vierailija
16/19 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee itse harrastettua pätkäpaastoa. Ekat päivät oli aika nälkäinen 12 tunnin jälkeen, mutta viikon päästä saattoi mennä vahingossa 19 tuntiakin syömättä. Nyt syön normaalisti 16-18h tauolla ja voin suositella, jos painon kanssa ongelmia ja sopii vuorokausirytmiin.

Vierailija
17/19 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vettä saa juoda.

Vain lasillisen!!

Millä lailla vesi haittaa verikokeen tuloksia? Mikä on lasillisen koko?

Nykyohje on että vettä saa juoda enemmänkin, useita laseja paaston aikana (toki yöpaasto kyseessä, niin ei ihan kovin montaa isoakaan lasia ehdi juoda), itellä ei verta edes tulisi jos ei saisi juoda noin puolta litraa aamulla.

Tärkeintä paastoverikokeiden kannalta on ettei syö tai juo MUUTA kuin sitä vettä. Ei edes vissyä (suolot).

Vierailija
18/19 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn säännööllisesti verikokeissa joissa otetaan aika laajasti erilaisia testejä. Osa kokeista on ettei niihin saa juoda kuin kulauksen korkeintaan. Saan aina ohjeet kirjallisesti. Luulisi, että uudet tuulet olisi Hussissakin jo, siis jos saa kaikkiin kokeisiin juoda vettä ilman rajoituksia. Ajatelkaa mummoja, jotka paastoavat ja tulevat aamulla jonottamaan, kun eivät osaa tilata netistä aikaa.

Vierailija
19/19 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^On muutama verikoe, johon ei saa paria lasillista enempää juoda (täällä ohje noille on että iso lasi illalla ja toinen, pienempi aamulla juuri ennen koetta). Näillä mitataan lähinnä kehon kuivumista/elektrolyyttejä. Näistä voi aina soittaa omaan labraan ja kysyä tarkennusta jos mietityttää. Nuo paperiset ohjeet on monasti vanhentuneita ja siksi tiukempia kuin mitä ihan uusin tieto on. Myös esim kokeesta riippuen voi paasto olla 10h, 11h tai 12h, mutta meillä esim paperiohjeessa on aina tuo 12h, vaikka lyhempi riittää monesti.