Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina välillä kirpparilla tulee vastaan pöytä jonka kaikki vaatteet haisee kakalle, ihan jo ohi kävellessä huomaa

Vierailija
03.08.2016 |

Mistä vaatteiden paskanhaju johtuu? Ei ole mikään pelkkä tunkkainen haju, vaan haisevat ihan paskalle. En todellakaan aio ikinä tuollaisesta pöydästä ostaa mitään vaatetta, tuskin kovin moni ostaakaan, koska hajun huomaa jo ohi kävellessä, ei siis tarvii edes nuuskia vaatteita.

Tuskin kukaan kestovaippojakaan pesee samaan aikaan muiden pyykkien kanssa, eikö nää ihmiset huomaa, että heidän vaatteet haisee kakalle?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat ilmeisesti huonosti kuivatettujen vaatteiden hajua. Minusta se muistuttaa enemmän oksennusta. Tuo haju lähtee kuumalla pesulla ja rumpukuivauksella.

Itseäni ärsyttää vielä enemmän pinttynyt hajusteiden lemu. Mitä huonompaa lumppua, sitä kovempi käry.

Vierailija
2/17 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita huonosti kuivatettujen vaatteiden hajua, vaan kakan hajua. Kaikki pöydät olleet Turussa, eli voi kyllä olla että on aina ollut kyse yhdestä ja samasta henkilöstä joka vuokraa pöydän, kovin usein ei meinaa näitä pöytiä tule vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen kakalle, eläimen kakalle? Joskus harvoin kirpparivaatteissa on selvä maatilan tuoksu, mutta jos ihmispaskalle haisee, niin tulee mieleen, että tilassa jossa vaatteita kuivatetaan, haisee viemäri ja haju tarttuu vaatteisiin.

Vierailija
4/17 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkäähän nyt jo nuuskimasta siitä.

Vierailija
5/17 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesty kylmässä ja bakteerit ei kuole

Vierailija
6/17 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ekohörhö varmaan. Johtuu siitä että aina pestään neljässä kympissä tai alle, mahdollisesti vielä pesupähkinöillä tms.

Vierailija
7/17 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykki pesty liian matalalla lämpötilalla. Ainakin 60 astetta pitäisi olla, että puhdasta tulee.

Vierailija
8/17 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskalle? En ole koskaan törmännyt, vaikka kirpputoreilla paljon käynkin. Hometta, tunkkaisuutta ja oksennuksen hajua olen kyllä aistinut.

Vierailija
9/17 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en ikinä kirpputoreilla käykään.

Siis se köyhyyden haju joka iskee vasten kasvoja jo ulko-ovella on jotain niin luotaantyöntävää että...

Vierailija
10/17 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paskan hajuun ole törmännyt, mutta likaisia ja tunkkaisia vaatteita on useinkin. Aina mietin, että mitä mahtaa myyjän päässä liikkua, vaivautuu kuljettamaan ja maksaa pöydän, eikä tajua, ettei kukaan osta likaisia vaatteita. Yhdessä kengässä oli kerran kuollut hiiri, säikähdin ihan hulluna. 

Vierailija
11/17 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei tunnu ymmärtävän, että sinne kirppikselle viedään puhtaita ja siistejä vaatteita. Siivotaan pöytää, sinne ei viedä kaikkea kerralla ja oikeasti halpoja tavaroita/vaatteita---> näin tavarat menevät kaupan, pöytämaksu on hoidettu ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Itse en maksa kulahtaneesta t-paidasta 5 euroa, minua ei kiinnosta onko vaate "kuin uusi, käyttämätön" ja vaikka olisi kuinka pesty ja siinä on silti rasvatahrat, niin se on silti roskistavaraa.

Itse myyn näillä periaattella kirppiksillä ja aina on tavarat mennyt kaupan ja voittoakin on tullut. Max hintapyyntini on ollut 5e kokonaisesta astiastosta.

Vierailija
12/17 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitan kyllä haisevat pöydät. Tosi usein vaatteet haisee voimakkaasti pesu- tai huuhteluaineelle tai sitten likaiselle pyykkikoneelle. Ostin tytölle just hupparin tällaisesta pöydästä, en voinut vastustaa, kun oli tarve ja just sellainen jota hain. Kaksi kertaa pyöritin 60 asteessa ennen kuin lian haju lähti. Toisessa pöydässä olisi ollut kivoja ja sopivia vaatteita toiselle lapselle, mutta hintaa sen verran että jäi haisevat ostamatta.

Ei nyt varsin elämääni haittaa, mutta joskus kyllä harmittaa että toppa- ja kuorivaatteetkin vedetään huuhteluaineen kanssa. Senhän tietää että piloilla ovat. :( Mieluimmin kun ostaisin hyvän käytetyn ja vaikka vähän normaalia kirpparihintaa enemmän maksaisin, kuin ostaisin täysin uutena.

Vierailija
13/17 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kakan hajuisiin vaatteisiin törmännyt, mutta ällöttää hajusteilla pestyt tai homekodissa olleet vaatteet. Kyllä harmittaa, ku kirppiksellä yleensä haisee ja en homeen hajua vaatteissa siellä erota. Sit kotona huomaa sen hajun ja vaatteet joutaa roskiin. :( Olenkin päättänyt, että taitaa meidän kirppiksellä käynnit olla nyt käyty. Monesti käynyt näin.

Vierailija
14/17 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei tunnu ymmärtävän, että sinne kirppikselle viedään puhtaita ja siistejä vaatteita. Siivotaan pöytää, sinne ei viedä kaikkea kerralla ja oikeasti halpoja tavaroita/vaatteita---> näin tavarat menevät kaupan, pöytämaksu on hoidettu ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Itse en maksa kulahtaneesta t-paidasta 5 euroa, minua ei kiinnosta onko vaate "kuin uusi, käyttämätön" ja vaikka olisi kuinka pesty ja siinä on silti rasvatahrat, niin se on silti roskistavaraa.

Itse myyn näillä periaattella kirppiksillä ja aina on tavarat mennyt kaupan ja voittoakin on tullut. Max hintapyyntini on ollut 5e kokonaisesta astiastosta.

Tuolla konstilla, polkuhinnalla myymällä, saat kyllä varmasti tavarat kaupaksi, mutta mitään bisnestä et tuolla myynnillä pysty tekemään. Tottakai menee kaupaksi, jos myy kaiken tavaran jollain -95% alennuksella kaupan hintoihin nähden, mutta mitään tästä ei jää käteen.

Vierailija
15/17 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla konstilla, polkuhinnalla myymällä, saat kyllä varmasti tavarat kaupaksi, mutta mitään bisnestä et tuolla myynnillä pysty tekemään. Tottakai menee kaupaksi, jos myy kaiken tavaran jollain -95% alennuksella kaupan hintoihin nähden, mutta mitään tästä ei jää käteen.

En tiennytkään että kirppus on bisnestä nykyisin. Kuten sanoin, tavaraa pitää olla paljon kaupattavaksi, mutta niitä ei saa viedä kaikkia kerralla ja hinnat oltava alhaiset. Totta kai sitä pöytämaksua kiroaa jos pyytää lumpuista kauheita summia ja tavaraa on vain pari muovipussillista. Itse keräsin kaikki lastenvaatteet ja kipot ja kupit yms, pidin pöytää 2 viikkoa, halvin tavara 20senttiä, kallein 5e. Voittoa tuli 350e. Enkä silti ajattele voittoa, vaan kierrätystä ja omien kaappien tyhjäystä. En ihmettele jos tavarat ei sinun pöydästä mene kaupan tuolla periaatteella.

Vierailija
16/17 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin kotona housuissa menkkatahran :( yök '!! Semmosen aika pienen mutta oksettavaa kuitenkin. Millä sais pois?

Vierailija
17/17 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ostanut vahingossa useamman kerran paitoja ja toppeja, joiden kainaloihin on tarttunut todella kuvottava pistävä hienhaju, joka on lähtenyt vasta 60:ssä pesemällä vastoin vaatteen pesuohjetta. Kunpa tällaiset törky-myyjät sais porttarin kirppareille sen perusteella, että niiden likaisista vaatteista vinkkais henkilökunnalle. Toivottavasti ostivat edes niillä rahoillaan jotain apteekin tuotteita niihin kuoleman hajuisiin kainaloihinsa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi