Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nordean kirstu on pohjaton

Vierailija
02.08.2016 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016080221991036_uu.shtml
Mutta toisaalta kuka enää edes käyttää käteistä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vielä käyttää käteistä?

Vierailija
2/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt ainakin Nordean konttoreiden lattiat pysyvät siisteinä ja hiekattomina, kun tavalliset asiakkaat toivottavasti ymmärtävät hakeutua muualle. Wahlrooshan hiljattain valitteli sitä, miten tavalliset tallettajat eivät tuo muuta kuin hiekkaa pankin lattialle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän. En ole nähnyt vielä yhtään hyvää syytä käyttää päivittäisissä ostoksissani korttia.

Vierailija
4/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi tänään.

Vierailija
5/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi tänään.

Miksi ihmeessä? No, jos haluaa tehdä elämäänsä vaikeemmaksi niin ymmärrän.

Vierailija
6/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kertaa saa nostaa ilmaiseksi. Ihme jos ei riitä. Pankki kuitenkin joutuu maksamaan otosta automaattiyhtiölle.

En tajua miksi jotkut haluavat väkisin kantaa käteistä, vaikka maksukortti löytyy nykyään kaikilta. Itse nostan käteistä ehkä 1 krt / 3 kk, silloin kun on tiedossa jokin paikka jossa on pakko maksaa sillä.

Lapsillakin omat Visa Electronit ja on niin paljon kätevämpää siirtää tilille viikkorahat kun pelailla kolikoiden kanssa.

Vierailija
7/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se niin vaikea suunnitella kuukauden käteisen tarvetta jonkun verran eteenpäin, ettei 3-4 nostoa jotka saa tehdä ilmaiseksi riitä? Loput maksaa sitten kortilla tai korteilla.

Mulla on ollut kolme yhdistelmä-korttia (Visa/PK ja MC/PK)  kohta vuosikymmenen, sitä ennen oli kaksi. S-pankista otin kolmannen kun olin jäsen muutenkin. Nostan kerralla 60 tai 90 euroa ja 2-3 kertaa kuussa, se riittää käteistarpeisiin. Loput maksan kortillla.

Muutenkin jos matkustelee tai sillä on merkitystä, että korttien toiminta on tärkeää niin kannattaa olla kortteja vähintään kaksi ja eri tahoilta. Visa/PK, MC/PK, DC tai Amex. Sellainen tilanne jossa kaikilla korteilla olisi vaikeuksia maksaa tai nostaa lisää käteistä on todella harvinainen.

Vierailija
8/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se maksaa muillakin, turhaa mölyä taas.

Vierailija
9/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi tänään.

En kyllä tajua, millä tavoin käteisen käyttö vaikeuttaa elämää?

Vierailija
10/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan tilin heti, kun on asiaa sille paikkakunnalle jossa konttori on. En viitsi maksaa sekä palvelumaksua että vielä rahan nostomaksua erikseen. S-pankki perii automaattinostoista, mutta palvelumaksua ei mene. Ja rahaa saa nostettua kaupassakin, itse asiassa saan sen viimeisen vitosenkin käteisenä jos tulee tarve. 

Taidan laittaa oikein kuraiset kumisaappaat sille viimeiselle pankkireissulle :D

Vierailija
11/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä kertaa saa nostaa ilmaiseksi. Ihme jos ei riitä. Pankki kuitenkin joutuu maksamaan otosta automaattiyhtiölle.

En tajua miksi jotkut haluavat väkisin kantaa käteistä, vaikka maksukortti löytyy nykyään kaikilta. Itse nostan käteistä ehkä 1 krt / 3 kk, silloin kun on tiedossa jokin paikka jossa on pakko maksaa sillä.

Lapsillakin omat Visa Electronit ja on niin paljon kätevämpää siirtää tilille viikkorahat kun pelailla kolikoiden kanssa.

Pankit omistaa sen automaattiyhtiön joten maksavat ihan itselleen.

Vierailija
12/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteistä käyttäessä rahat pysyvät kylläkin paremmin hallinnassa. Varsinkin köyhän kannattaa käyttää käteistä.

Vierailija
13/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetan tilin heti, kun on asiaa sille paikkakunnalle jossa konttori on. En viitsi maksaa sekä palvelumaksua että vielä rahan nostomaksua erikseen. S-pankki perii automaattinostoista, mutta palvelumaksua ei mene. Ja rahaa saa nostettua kaupassakin, itse asiassa saan sen viimeisen vitosenkin käteisenä jos tulee tarve. 

Taidan laittaa oikein kuraiset kumisaappaat sille viimeiselle pankkireissulle :D

Eikö sulla ole verkkopankkitunnuksia? Tää asia hoituu ihan soittamalla. Ja tiedoksi vaan, kulman takana on lisää yllätyksiä.

Vierailija
14/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi tänään.

Maksan lastenhoitajalle :)

Sopivasti 😉

Vierailija
15/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sen firman pyörittäminen on ihan ilmaista? 

Vierailija
16/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin mäkin nostin ennen (kuin luottotiedot menivät jatkuvien, toistuvien, törkeiden, ~ 30% palkanalennusten seurauksena).

Hyvä tietää, että saa kuitenkin nostaa ilmaiseksi joitain kertoja, riittää minulle hyvin ainakin tuo määrä.

🍓

No ainakin mansikanmyyjillä on ollut vain käteismaksu, esim yhden citymarketin edustalla. Marketin seinällä ottomaatti kyllä :).

Vierailija
17/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Kirppareilla, parkkiautomaattiin, lapsille viikkorahana, pikkuostoksiin jne.

Vierailija
18/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omg

Saivat nyt vasta selville, että firman pito on maksullista...

Hitaita on eräiden piuhat ;-)

Vierailija
19/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omg

Saivat nyt vasta selville, että firman pito on maksullista...

Hitaita on eräiden piuhat ;-)

Tsiisus näitä hattarapäitä tällä palstalla. Juu, näin se varmaan menee, vai mitä luulet, jos ihan perusteellisesti mietit?

Vierailija
20/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, nostan ehkä kerran pari kuussa maksimissaan käteistä. Maksan aina kortilla, mutta kirppariostoksia ja viikkorahaa varten pitää olla välillä käteistä.