Lääkäri poistaa roskan silmästä, voiko sen jälkeen ajaa autolla?
Kommentit (13)
Mies on poistattamassa roskaa silmästä ja pelottaa että joudun ajamaan kotiin. Vihaan ajaa kaupungissa!
Jos näkö on ihan hyvä, eikä silmä esimerkiksi vuoda hillittömästi, eikä toimenpiteessä ole käytetty rauhoittavia aineita tai peräti nukutusta, niin nähdäkseni ihan hyvinkin voi ajaa.
Riippuu vähän kuinka paljonlla/vähällä kaivamisella saa roskan pois, mutta noin yleensä ottaen silmä on arka ja kipeä ja mahdollisesti siihen saa päälle mustan lapun (jolloin syvyysnäkö ei toimi) eli autolla ajaminen on hankalaa, mutta ei ihan mahdotonta. Hiukankaan pidemmälle matkalle suosittelisin kuskin hankintaa tai kela-taksin käyttöä, ihan lyhyen matkan, rauhallisella liikenteellä voisi kuvitella ajavansa itsekkin.
Työkaveri kävi poistattamassa jonkun roskan silmästä ja sai silmätippoja, jotka veivät näön pariksi tunniksi. Siellä silmässä oli kyllä haava silloin. Ota kuski mukaan varalta.
Poistaako tavallinen lääkäri roskan vai pitääkö siihen olla joku silmälääkäri?
Silmälääkärin olen itse antanut moisen tehdä. Riippuu roskastakin, itselläni hiekan mukana mennyt pieni metallin siru, lopulta jouduttiin silmän pintaa poraamaan kun metalli oli alkanut ruostua. Itse ensin kotona vain huuhtelin silmää, ei ollutkaan niin yksinkertainen juttu.
Ei voi. Kyllä siitä vähintään viikon saa saikkua.
Ap, onko miehesi menossa minne poistattamaan roskan? Yleislääkärille? Silmälääkärille?
Ap, onko miehesi menossa minne poistattamaan roskan? Yleislääkärille? Silmälääkärille?
Vierailija kirjoitti:
Sairaalaan päivystykseen.
Sehän poistaa roskan ei korttia