Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hah hah! Rankka sadekuuro yllätti Pokemon Go:n pelaajat! :D :D

Vierailija
02.08.2016 |

Olinpahan liikenteessä tuolla ulkona ja siellä näkyi paljon puhelintansa ilmeisesti Pokemon Go:n vuoksi näppelöiviä ihmisiä. Mutta sittenpä meni päivä pilveen nopeasti ja taivaalta alkoi tulemaan vettä kuin saavista kaataen. Siinä hyvin nopeasti meni näillä Pokemonhöpsöillä puhelin taskuun ja juoksivat sisätiloihin pitämään sadetta. Kyllä minua nauratti kovasti silloin, että siinäpä Pokemonhöpsöt saivat näpäytyksen ja näpäytyksen antajana Suomen sää.

Kyllähän syksy ja talvi vesisateineen, räntäsateineen ja pakkasineen ajavat Pokemonhöperöt hyvin suurilta osin pois tuolta kaupungilta haahuilemasta. Ja hyvä niin. Ei Pokemon Go -peliä ole Suomen ilmasto-olosuhteisiin suunniteltukaan. Ja vähänhän täällä on asukkaitakin ja siten vähän myös sen pelin pelaajia. Joten eivät tuon pelin tekijät siksi niin välitä, vaikka täällä ei sitä ankarien ilmasto-olojen vuoksi pystyttäisikään pelaamaan.

Lämpimämmän ja aurinkoisemman ilmaston maihinhan tuo peli on ensisijaisesti suunnattu eikä tänne kylmään ja märkään Pohjolaan. Mutta ei se mitään, kyllä täällä silti kivaa ja luovaa tekemistä riittää ilman Pokemon Go:takin kaikkina vuodenaikoina.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä sade kastelee, sen kesä kuivaa. Sehän vain virkisti kummasti!

On vähän eri asia, että sade kastelee ihmisen, kuin että sade kastelee elektronisen laitteen, jota ei ole kosteuteen tai veteen tarkoitettu.

Vierailija
22/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt mallissaan jos ei ilman pelejä voi edes ulos mennä. Minä olen ulkoillut ja lenkkeilyt vuosikaudet ihan sujuvasti ilman mitään pelejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se nyt mallissaan jos ei ilman pelejä voi edes ulos mennä. Minä olen ulkoillut ja lenkkeilyt vuosikaudet ihan sujuvasti ilman mitään pelejä.

Miten se voi olla huono asia jos se peli toimii kimmokkeena ulkoilulle ja liikkumiselle ihmisille jotka eivät sitä muutoin tekisi?

Vierailija
24/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala rankaisee pokemonia pelaavia vesisateen kautta. Sissus.

Pokemonin peluu ei ole synti, Jumalan nimen(väännöksen) käyttäminen turhaan on. Sissus.

Vierailija
25/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sateella saa paremmin vesityypin pokemoneja. Ukkosella taas sähkötyypin jne.

Ukkosella kuuluu suojautua sisätiloihin. Se on vähemmän hauskaa silloin, jos salamaniskun saa taivaalta, tai jos ukkosmyrsky kaataa vaikka puun päälle. Minä tunnen useita salamaniskun saaneita ihmisiä.

Se olikin vitsi, jolla saadaan pelistä tietämättömät paljastumaan.

Vierailija
26/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten peliä arvostelevat ne, jotka eivät edes tiedä siitä mitään. Arvosteletteko myös viinejä joita ette ole maistaneet tai elokuvia joita ette ole nähneet?

Ihminen plus kännykkä on ollut vaarallinen yhdistelmä jo useammalla vuosikymmenellä. Ette voi koskaan tietää pelaako joku pokemonia vai snäppääkö se.

Vierailija
27/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut sinulle, kannattaako siis ihmisten jättää pokemon pelaamatta, vaikka se houkuttelee liikkumaan ulkona, koska sinä et moista houkutinta tarvitse?

Minä olen aina ollut hoikka, vaikka herkuttelen paljon enkä liikkunut lainkaan ennen pokemonia. En silti mene huutelemaan salien ja nutrilett-patukoiden viereen, että on se nyt kumma, että pitää liikkua ja vahtia syömisiä laihtuakseen, minä se vaan istun sohvalla ja hyvin pysyy paino kurissa.

Vierailija
28/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se voi olla huono asia jos se peli toimii kimmokkeena ulkoilulle ja liikkumiselle ihmisille jotka eivät sitä muutoin tekisi?

Onhan se parempi kuin ei ollenkaan. Mutta tuntuu jotenkin kieroutuneelta että siihen tarvitaan motivaatioksi joku peli. Siis ulkoilu ja liikunta ei itsessään kiinnosta pätkänkään vertaa. Pelivillitys menee nopeasti ohi mutta toivottavasti joku saa siitä kimmokkeen ihan oikeaan ulkoiluun ja liikuntaan.

Ja ennen kuin kukaan kysyy että eikö se ole oikeaa liikuntaa niin vastaan että tässähän raitis ilma ja reippailu on vain pelin "sivutuote", ei itse tarkoitus.

Vierailija
29/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan ymmärrä miten jotkut näkevät huonona asiana senkin, kun puoli maapalloa innostuu vastoin kaikkia odotuksia liikkumaan ulkona! Luulisi että vanhemmat pitäisivät pokemonia taivaan lahjana kun lapset lähtevät vapaaehtoisesti lenkkeilemään. Ja aikuisilla pelaajilla kunto nousee kohisten ja pysytään työkykyisinä ja terveempinä pidempään.

Vierailija
30/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo oli näpäytys niin eikö se sitten näpäyttänyt ihan yhtä lailla kaikkia ulkona olijoita eikä vain pelaajia? Eikö ole parempi että nämä pelaajat olivat ulkona raikkaassa ilmassa kuin sisällä tietokonepelejä pelaamassa?

Vierailija
31/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se parempi kuin ei ollenkaan. Mutta tuntuu jotenkin kieroutuneelta että siihen tarvitaan motivaatioksi joku peli. Siis ulkoilu ja liikunta ei itsessään kiinnosta pätkänkään vertaa. Pelivillitys menee nopeasti ohi mutta toivottavasti joku saa siitä kimmokkeen ihan oikeaan ulkoiluun ja liikuntaan.

Ja ennen kuin kukaan kysyy että eikö se ole oikeaa liikuntaa niin vastaan että tässähän raitis ilma ja reippailu on vain pelin "sivutuote", ei itse tarkoitus.

Mitenköhän pesäpallo, futis, koris, sulkapallo ym. eroavat pokemonin pelaamisesta? Eihän niissäkään ole tarkoitus saada raitista ilmaa tai kohottaa terveyttä, vaan ne tulevat sivutuotteina? Ja lasten ulkoleikit, keinut, kiipeilytelineet, hipat ym. niissäkin terveyshyödyt ja ulkoilu on vain sivutuote? Marjojenpoiminta ym. sama juttu, ei sinne mennä kolesteroliarvoja laskemaan vaan herkkuja keräämään.

Pitäisikö joka kansalaisen mennä hapannaamoina ulkona terveystavoitteet kirkkaana mielessä eikä vahingossakaan saa samalla pitää hauskaa ja harrastaa?

Vierailija
32/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo oli näpäytys niin eikö se sitten näpäyttänyt ihan yhtä lailla kaikkia ulkona olijoita eikä vain pelaajia? Eikö ole parempi että nämä pelaajat olivat ulkona raikkaassa ilmassa kuin sisällä tietokonepelejä pelaamassa?

Ap:n mielestä kaikkien tulisi kökkiä sisällä tiskaamassa astioita tai ulkoilla tuulipuku päällä suupielet polvissa pururadalla hyvässä järjestyksessä.

Vierailija
33/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin. Tuo peli vaan on tuonut hauskan lisän lenkkeihin. Ja olen stoppeja etsiessä tutustunut ihan omassa kaupunginosassakin uusiin paikkoihin, vaikka olen asunut täällä vuosia ja käyn lenkillä useamman kerran päivässä joka ainoa päivä (koira kun on). Hauskaa! Ei sitä tarvitse ottaa liian vakavasti eikä pelaamisen tarvitse olla pakkomielteistä. Jos se saa sellaisetkin ihmiset lähtemään ulos jotka muuten käyttäisivät senkin ajan sisällä istumiseen, niin entistä parempi juttu.

Vierailija
34/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa aina omanlaisensa kuvan ihmisestä, kun tämä iloitsee jollekulle annetusta "näpäytyksestä". Nämä näpäyttelijät ja sellaisesta riemuitsevat ovat kyllä niin pikkusieluista sakkia. Ai että oikein Suomen sää antoi näpäytyksen pokemon-harrastjille, jotka kehtasivatkin olla ulkona. Siis ajatelkaa, ihmisiä ulkoilemassa. Siinä on kyllä näpäytyksen paikka.

Voi että, näitä on olemassa paljon. Olen viimeistä lomaviikkoani viettävä nainen ja huvittaa nämä "minä pidän lomani elokuussa, koska sitten vasta on lomailmat" -tyypit. Vastaus tulee siis ihan jutustelun vuoksi esittämääni kysymykseen "oletko lomalla".

Ihan kiva jos lomasi on lopulla, mutta säätä et voi valita, yhtään sn enempää kuin minäkään.

Vierailija
35/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyvä huomio! Puolisoni harrastaa suunnistusta. Pitääpä muistuttaa häntä siitä että raitis ilma ja liikunta on vain hänen harrastuksensa sivutuote, ihan paska harrastus siis selkeästi. :D