Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tyhmä voi opiskella? Auttakaa!

Vierailija
02.08.2016 |

Elämä on potkinut päähän aika rankasti, mutta en ala tekemään selvitystä siitä kaikesta. Mielenterveysongelmien vuoksi olen ollut saikulla paljon ja tuntuu että luisun koko ajan vaan enemmän pohjalle. Siis nuppi pelaa jo ihan hyvin, mutta työttömyys ja opiskelupaikan puute on tässä se suurin ongelma nyt. Olen ollut niin vähän työelämässä, että mua ei oteta minnekään, no kukas ottaiskaan kun käy ilmi että pään takia olen ollut poissa pelistä pitkään.

Peruskoulun jälkeen menin ystävän houkutelemana opiskelemaan sellaista alaa, josta valmistui ns. monitoiminaisia keittiö- ja siivoustöihin. Ei ollut mun juttu, mutta kun en silloin tiennyt mitä haluan ja kävin vielä sitten vuoden "erikoistumisen" keittiöalalle. Nämä siis ihan perustutkintoja. No siivoushommia olen jonkin verran tehnyt, mutta siihenkään en enää pysty. Käsissäni on ihottuma, joka yltyy sietämättömäksi siivoushanskojen käyttämisestä. Lukion olen käynyt aikuisena. Äikkä, ruotsi, terveystieto M, enkku E, historia meni pilalle ja siitä tuli B.

Mutta mitä ihmettä mä voisin alkaa tekemään/opiskelemaan? Ärsyttää olla pohjasakkaa ja toisten rahoilla elävä lusmu. Sitähän mä ainakin osan mielestä olen. Historia kiinnostaa edelleen, mutta turha kai sen suhteen on toiveita elätellä. Ihmisten kanssa en oikein taida tulla toimeen. Luonto ja eläimet ovat lähellä sydäntä myös. Heittäkää jotain ehdotuksia, jos tulisi jotain sellaista mitä en ole hoksannut ajatella.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmistä aloista ekana tulee mieleen tradenomi. Olisiko sinne kiinnostusta?

Vierailija
2/5 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikikseen vaan, pitää osata vain lukea.

T. OTM

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole mahdollisuutta päästä mihinkään kuntouttavaan toimintaan? MOnilla paikkakunnilla on ryhmiä, joissa yhdistetään taideterapiaa ja tutustumisia eri aloille ja eri koulutuksiin.

Vierailija
4/5 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sinä nyt sitten voisi opiskella mitä vaan, vaikka sitä historiaa? Pääsykokeissa menestymällä voi päästä kyllä yliopistoon vaikka olisikin lukio mennyt vähän huonommin. 

Ja jos on vähän "tyhmä", eli ei kovin korkea ÄO, niin sitten tarvii vaan tehdä vähän lahjakkaampia enemmän töitä. Mutta töitä tekemällä ja sisulla oppii kyllä. Itsehän tiedän, kun olen valmistunut maisteriksi matemaattiselle alalle, kun vielä lukiossa koin lyhyen matematiikankin ylivoimaisen käsittämättömäksi ;) 

Vierailija
5/5 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku helppo höttö AMK-tutkinto? Tradenomi tai joku viestintäjuttu kenties? Tai sitten jonnekin pohjoisen yliopistoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä