TV:tä katsoessa tekee mieli "koko ajan" syödä jotain - Mitä tilalle?
En osaa katsoa TV:tä ilman että teen koko ajan jotain. Suomenkielisiä ohjelmia katsoessa voi vaikka pelata jotain simppeliä mutta ulkomaisia sarjoja en osaa vielä katsoa niin etten joudu vilkuilemaan tekstejä, silloin pelaamisesta ei tule mitään.
En juurikaan syö epäterveellisiä juttuja, mutta syönpä kuitenkin, vähintään kerran yhden ohjelman aikana käyn jääkaapilla. Kuulostaa mitättömältä, mutta se siis tapahtuu miltei jokaisen ohjelman kohdalla.
Mitä voin tehdä syömisen sijaan, tai miten oppisin katsomaan telkkaria tekemättä mitään? On jo syntynyt tapa että syön samalla.
Kommentit (22)
Mieti niitä syömisiä - voisitko syödä vaikkapa tuorekurkkua, hedelmiä, porkkanoita tms., niin kalorinsaanti ainakin pienenee voileipiin ym. jääkaapissa pidettäviin naposteltaviin verrattuna.
Lakkaa kynnet ja kuivattele niitä ohjelman ajan. Mulla auttoi. Aluslakka, väri, päällyslakka, jotain ehkä enemmänkin kuin yksi kerros, niin saa vaikka elokuvan ajan kulumaan.
No mä voin tulla sun viereen istuun niin voit veivata mun kullia ja vaikka imutellakin. Miltäs kuulostaa?
Sama vika kuin ap:llä. Joku yksinkertainen käsityö on auttanut itseäni. Leikkaan myös matonkuteita tai sitten virkkaan jotain helppoa mallia.
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa kynnet ja kuivattele niitä ohjelman ajan. Mulla auttoi. Aluslakka, väri, päällyslakka, jotain ehkä enemmänkin kuin yksi kerros, niin saa vaikka elokuvan ajan kulumaan.
Kuulostaa muuten hyvältä vinkiltä! Pitää itse kokeilla!
t. ei ap
Tee käsitöitä tai jotain fyysistä jollakin kuntolaitteella
Opettele neulomaan tai virkkaamaan. Siinä on käsille tekemistä ja onnistuu telkkaria katsellessakin.
Miten ihmeen paljon sä oikein katot telkkaria, jos käyt kerran/ohjelma jääkaapilla, ja syöt mielestäsi liikaa?
Vierailija kirjoitti:
No mä voin tulla sun viereen istuun niin voit veivata mun kullia ja vaikka imutellakin. Miltäs kuulostaa?
Tekeekö sun äitis tätä aina telkkaria katsoessaan?
Kyllähän kasviksia saa syödä, ja pitäisikin. Pilkkoo vaikka valmiiksi tikuiksi purkkiin, niin on helppo ottaa mainostauolla mukaan. Tai marjoja pakkasesta. Voi helpostikin saada muutaman sata grammaa lisää kasviksia päivittäiseen ruokavalioon.
Juo vettä. Minä juon koko ajan teetä tai vettä jos katson jotain, pari litraa menee hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö sun äitis tätä aina telkkaria katsoessaan?
Ei, mutya sun äitis tekee mulle. Ja mikset sinäkin tulis mukaan? Toinen vois vaikka nuolla mun palleja samaan aikaan, kun toinen kiillottaa nuppia. Miltäs kuullostaa?
Salaattia voi syödä ihan tonneittain, ja kasviksia.
- kuntopyörä/juoksumatto tms telkan eteen
- iso vesipullo
- teetä, paljon teetä
Itse juon isosta pullosta vettä koko ajan, en osaa olla juomatta katsoessa telkkaa.
Jos pitää syödä jotain niin tee punajuurista lantuista ja porkkanoista "sipsiranskalaisia" uunissa, pyörittele öljyssä ja mausteissa ja paahda koppuraisiksi. Ohuet siivut, on hyvää ja terveellistä.
MEE SIELTÄ VALINTATALOSTA OSTAA OMASI! <3
Lopeta tv:n katseleminen tai sitten syö porkkanoita.