Kuinka kauan täytyy odotella TE-toimiston yhteydenottoa?
Kuinka kauan keskimäärin täytyy odotella yhteydenottoa TE-toimistosta sen jälkeen, kun on ilmoittautunut työttömäksi? Kokemuksia? Tuliko soitto heti vai kahden viikon päästä?
Kommentit (11)
Keskimäärin 12 päivää, mutta vaihteluväli on 2 - 38 päivää.
Muhun ei ainakaan oo kertaakaan otettu yhteyttä, oon ollu listoilla lokakuusta saakka. Asiointipalvelussa näkyy aina joku päivämäärä, mutta ko. päivän lähestyessä se aina pomppaa vaan muutaman kuukauden eteenpäin.. :D
Mulle soitti sinä päivänä, mikä siellä omilla sivuilla o!i merkitty yhteydenottopäiväksi.
Mulla meni vaikka ja kuinka kauan, että ne otti ekaa kertaa yhteyttä. Riippuu aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mulle soitti sinä päivänä, mikä siellä omilla sivuilla o!i merkitty yhteydenottopäiväksi.
Mulla on vaan merkitty, että ottavat siihen ja siihen (14 vrk ilmoittautumisesta) päivään mennessä yhteyttä. Ei mitään tiettyä päivää.
Mulla meni lähes 2 kk ensimmäiseen yhteydenottoon. Täältä kyselin neuvoa ja toiminkin neuvon mukaan: tee työttömyyskorvaushakemus Kelan sivulla normaalisti, vaikka päätöstä tuesta ei olekaan tullut sinulle > Kelan virkailija ottaa yhteyden te-toimistoon ja pyytää sen lausunnon. Ja näin tapahtuikin :).
Jos siis kiirus sinulla. Muussa tapauksessa odottele vaan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni lähes 2 kk ensimmäiseen yhteydenottoon. Täältä kyselin neuvoa ja toiminkin neuvon mukaan: tee työttömyyskorvaushakemus Kelan sivulla normaalisti, vaikka päätöstä tuesta ei olekaan tullut sinulle > Kelan virkailija ottaa yhteyden te-toimistoon ja pyytää sen lausunnon. Ja näin tapahtuikin :).
Jos siis kiirus sinulla. Muussa tapauksessa odottele vaan rauhassa.
Mä ilmottauduin sunnuntaina työttömäks ja heti tiistaina soitettiin työkkäristä.
Käy katsomassa TE-toimiston sivuilta omista tiedoistasi. Sisään kirjautuminen käyttäen pankkitunnuksia.
Mulle tuli soittopyynnön jättämisestä seuraavana päivänä soitto. Oma virkailijan sijainen soitteli siitä muutaman päivän päästä ja tehtiin suunnitelmaa. Oma virkailijakin soitteli tuossa viime viikolla. Kaiken kaikkiaan olen ollut positiivisesti yllättynyt miten hyvin asiat on TE-toimiston kanssa sujuneet.
tässä on odoteltu puhelua keväästä 2014 lähtien 😂
Ei ne ota nykyään yhteyttä, ei siitä olisi kuitenkaan mitään hyötyä.