Millaista on säästää rahaa..
vähän kerrallaan? Täällä tuntuu olevan vain sellaisia, joilla ei koskaan jää mitään säästöön tai jotka saa ainakin tonnin kuussa säästöön, mutta onko muita, jotka pistää vaan vähän syrjään rahaa ja iloitsee siitä? Itse aloitin viikko sitten, kun ennen ei ole ollut varaa säästää yhtään. Laitoin satasen säästöön, joo wau, onpa paljon. Ei tartte mollata. Jostain se on aloitettava. Sen verran saan laitettua kuussa säästöön, mutta ajattelin tehdä sellaista pientä huomaamatonta lisäsäästämistäkin. Jos vaikka maksan laskun ja tilille jää xxx.xx euroa rahaa, sanotaan vaikka että viimeiset luvut ovat 3 euroa ja 15 snt, niin siirrän ne säästötililleni heti. Samoin kun olen käynyt kaupassa ja suunnilleen kerrav viikossa katson mitä on tililtä mennyt, niin siirrän ne euro ja jotain senttejä säästötilille. Haluaisin iloita säästämisestä ja nähdä miten summa nousee muutenkin kuin kerran kuussa tasasummalla. Se kannustaa minua säästämään. Mitään säästökohdetta minulla ei ole, mutta haluaisin pienen puskurin. Sellaista ei ole nyt ollut 2 vuoteen kun olen Yh ja menetin työpaikan äitiyslomalla. Nyt olen saanut osa-aikatyötä.
Kommentit (4)
Olen opiskelija ja säästän juuri näitä pieniä summia, joita jää laskujen jälkeen tilille. Välillä laitan 2-5e, joskus säästän useita kymppejä ja välillä pystyn säästämään satasia.
No noinhan tuo täytyykin tehdä, kun sä teet, että siitä tulee itsellekkin iloinen mieli:) Hieno juttu ja onneksi olkoon työpaikasta, ap!
Musta olisi aivan ihmeellistä jos olisi tonninkin puskuriraha! Kävin miettimään, että jos laittaisi satasen kuussa ja vaikka 5,- jäisi tolleen tasoitusrahasiisrtoja per viikko, niin sehän tekee vuodessa melkein 1500 euroa! Pistää miettimään.. Ei välttis tuntuis tai näkys missään menona, mutta olispa sitten vähän edes sitä puskurirahaa. Hyvä AP!
Nosto!