Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan pois vaalennuskierteestä, uskallanko värjätä vielä kerran oman väriseksi, enkä sitten koskaan enää?

Vierailija
02.08.2016 |

Eli tällaista projektia olen suunnitellut. Tykkään vaaleista hiuksista, mutta kun luonnostaan niitä ei ole, paitsi lapsena oli ihan vaaleat, en jaksa enää tätä vaalennuskierrettä. En edes raitoja. Olen nyt psyykannut itseäni hyväksymään oman värini ja haluaisin ostaa vielä kerran yhden kestovärin ja värjätä hiukseni ja sitten lopettaa kertakaikkiaan. Sopiva värikin jo löytyi. Mitä luulette, miten vaalennettu hius käyttäytyy tummemmaksi värjätessä?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaalennettu hius on ns. hamppuuntunut, eli hius on auki, niin kannattaa ottaa vaaleampi, kuin oma väri. Huonokuntoiseen hiukseen väri imeytyy tiukemmin ja myöskin nopeammin. Voit myös sekoittaa hiusvärin sekaan hoitoainetta, niin saat vaaleamman. Ja vaikka latvat jäisi vaaleammaksi, kuin tyvi, nii noin päin se ei näytä ollenkaan pahalta:)

Vierailija
22/37 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas, miten ajankohtainen ketju🙂

Minä värjäilin kans ahkerasti heti yläaste ajoista lähtien, vaalensin ja taas vedin asteittain mustaksi punasen ja ruskean kautta, kyllästyin ja taas vaalensin..reilu puoli vuotta sitten aloin vaalentamaan tummanruskeita yli olkapään pitkiä hiuksiani raidoittamalla ja pyrkimys olisi että oma väri kasvaisi takaisin. Juurikin noita auringon raidoittaman näköisiä hiuksia havittelen takaisin...sellaista ruotsalaista blondia🙂

Nyt lomalla kävin eri kampaajalla mitä aikaisemmin, kerroin tavoitteestani, niin sain melkein vitivalkoiset raidat jotka poikkeaa tosi paljon aiemmista kullanvaaleista ohuista raidoista😬 Oli aika kurja fiilis, selkeä "juurikasvu" heti kun raidat on niin vaaleat omiin hiuksiin nähden...että pienenä vinkkinä; käy samalla kampaajalla, jonka kerran olet hyväksi todennut🤓

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ammattikampaajat ruukata monesti haukkua että miten on huonosti leikattu ja värjätty ja on kuivat hiukset jne jne. Ei sillon tee mieli mennä sellaseen "palveluun" ja vielä maksaa siitä että sa huonon mielen, vaikka olisi itse ollut aiemmin suht tyytyväinen hiuksiinsa ja mennyt väriin vain että saa jotain vaihtelua🙈

Vierailija
24/37 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa, mutta mene kampaajalle, niin ei tule ikäviä mokia. Oman värin kasvatus on yksi parhaista päätöksistäni ikinä, säästyy luonto, oma tukka ja rahat.

Vierailija
25/37 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aiot kasvattaa oman värin niin älä värjää ruskeaksi. Annat vaan hiusten kasvaa. Tumma tyvi vaaleilla latvoilla näyttää paljon paremmalta kuin ruskea hius ja tyvikasvu. Ja tuskin itse kotona saat lähellekkään oman väriseksi hiuksia, varsinkaan vaalennuksen päälle.

Vierailija
26/37 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko antaa vaan kasvaa? Monella on vielä liukuvärjäys :)

Vierailija
27/37 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin alkaa kyllästyttämään värjäys, en vain enää jaksa tätä. Varsinkin kun käytän kasviväriä. Nyt on mustat hiukset ja ruskeat latvat, tulen näyttämään varmaan hirvittävältä mutten voi muutakaan kuin kasvattaa värin pois.

Vierailija
28/37 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon taas viimeset 8vuotta pitänyt mustia/tummanruskeita hiuksia ja nyt on alkanut riittämään. Oma väri aivan vaalea, hiukset kuitenkin niin huonossa kunnossa, ettei uskalla laittaa värinpoistoja, ei edes raitoja. Tämä on paha tilanne, kun juurikasvu näyttää niinkuin olisi kaljuja kohtia päässä! Haluan kasvattaa oman värini takaisin:(

Mä pääsin tuosta 3-4viikon välein näkyvästä tyvikasvusta eroon kotitekoisella värinpoistolla (colorb jotain), sen jälkeen kärvistelin kirjavan pään kanssa (latvat tummemmat) muutaman viikon ja kävin ottaa vaaleita raitoja. Ja taas kolmen kuukauden päästä uudelleen raitoja. Raitojen ansiosta harmaata tyveä ei enää huomaa, mutta myös tyvikasvu tasoittuu muiden hiusten joukkoon ilman typerää "rajaa".

Vierailija
29/37 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelisin melkein sellaista balayage - tyyppistä värjäystä, voisit värjätä juuren omaa väriä vastaavalla värillä jonka jälkeen on helppo alkaa kasvattaa omaa väriä takaisin siten, että hiukset näyttää kuitenkin siisteiltä. Tosin sekin vaatisi kampaajakäynnin, mitä ainakin minä suosittelen joka tapauksessa. https://goo.gl/images/RJhzN0

Vierailija
30/37 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tykkää lyhyistä hiuksista, niin entä jos antaisit sen tyven kasvaa vähän ja ottaisit sitten pidennykset (omanväriset)? Ja kun oma hius on tarpeeksi kasvanut, niin pääset eroon niistä pidennyksistäkin.

Vierailija
31/37 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ammattikampaajat ruukata monesti haukkua että miten on huonosti leikattu ja värjätty ja on kuivat hiukset jne jne. Ei sillon tee mieli mennä sellaseen "palveluun" ja vielä maksaa siitä että sa huonon mielen, vaikka olisi itse ollut aiemmin suht tyytyväinen hiuksiinsa ja mennyt väriin vain että saa jotain vaihtelua🙈

Tämähän se mullakin. En käy, koska ne haukkuvat aina! Jos on itsetehty, haukkuvat sitä. Jos joku muu on tehnyt, haukkuvat sitä. Aina saa hävetä omia hiuksiaan!

Viimeksi kun kävin leikkaamassa kampaaja haukkui vaivalla kasvattamaani omaa väriä.

Itse muuten antaisin vain tulla, en menisi värjäämään. Kasvatin itsekin blondeista maantiehen, nyt mennyt kaksi vuotta ja hiukset vähän yli olkapäille.

Vierailija
32/37 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen kohta kertomaan, mitä tapahtui. Mulla on päässäni äsken kaupasta hakemani ruskeille hiuksille tarkoitettu shampoo, jonka annan vaikuttaa ensin aika pitkään ja menen kohta huuhtomaan. Jospa tällä saisi liiallisen vaaleuden aisoihin niin, ettei tarvitsisi varsinaisesti värjätä ja juurikasvun kestäisi paremmin niin. AP

Vierailija
33/37 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päätin luopua värjäämisestä/vaalentamisesta kolme vuotta sitten. Aluksi käytin tummemman juurikasvun ja vaaleampien pituuksien tasoittamiseen kevytsävytteitä (taso 2, esim. Goldwellin Soft Color ja Wellan Color Fresh), ne tarttuvat vain hiuksen pintaan eikä niissä ole vaalentavaa hapetetta.

Kun hiukset olivat jo puolelta pituudelta oman värisey, laitoin pari astetta vaalentavia raitoja. Ihan hammasharjalla levitin vaalennustahnaa muutaman raidan verran tyvestä alkaen lähinnä päällishiuksiin. Tulos oli hämmästyttävän aitojen aurinkoraitojen näköisiä!

Kahden vuoden kuluttua en tarvitse enää mitään vippaskonsteja. Hiukset ovat pitkät, n. 40-50 cm ja omaa väriä on kampaajakin kehunut! :D Nyt vasta olen itse alkanut arvostaa lämpimänruskeaa väriäni, kun ensimmäiset harmaat alkavat ilmestyä. ;-)

Vierailija
34/37 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu, ainakin mulla onnistui! Menin hakemaan kampaajalta raidat, sain käsitämättömän kusenkeltaisen potan, joka oli käytännössä kokovärjäys. Mulla on punapigmenttiä tukassa, mutta aina ennen on ollut kauniit vaaleat raidat tai koko vaalennus. Nyt se oli karmiva. Viikonlopun tuijotin itseäni peilistä ja hoin, että tähän tottuu. Sunnuntaina lopulta ajattelin, etten oikeasti voi mennä näin töihin ja hain viileän ruskean sävyä 5 Cittarista. Joku Garnier tai Loreal. Ja tuli muuten hyvä. Ei mitään vihertävää tms. Toki se haaleni aika nopeasti, mutta sitten vaan ruskeeta lisää päälle.

Vierailija
35/37 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen kohta kertomaan, mitä tapahtui. Mulla on päässäni äsken kaupasta hakemani ruskeille hiuksille tarkoitettu shampoo, jonka annan vaikuttaa ensin aika pitkään ja menen kohta huuhtomaan. Jospa tällä saisi liiallisen vaaleuden aisoihin niin, ettei tarvitsisi varsinaisesti värjätä ja juurikasvun kestäisi paremmin niin. AP

No niin. Hiukset ovat vielä märät, mutta heti huomaa tummemman värin. Laitoin tummien hiusten sävyä syventävän shampoopesun jälkeen tummien hiusten sävyä syventävää muotoiluvaahtoa. Nyt hiuksissa on punertavan ruskea vivahde, näyttäisi olevan aika lämmin vaaleanruskea, jossa punertava vivahde. Tämähän näyttää kivalta! Ja taatusti sävyltä, jonka avulla voin kasvattaa oman värini takaisin, paljon paremmin kuin ihan vaaleana. Olen helpottunut tästä ratkaisusta. AP

Vierailija
36/37 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että oma ratkaisuni on outo, jopa järjetön, mutta kerronpa kuitenkin. Ajelin kaljuksi viime syksynä. Ja olen siis 27-vuotias nuori nainen. Värjäämiskierrettä oli takana 11-vuotiaasta asti. Nyt tukka on kaunis, kokonaan oma ja täysin terve ja käsittelemätön. Upea ja paksu kuin leijonanharja. Koko pituudeltaan terve ja elinvoimainen. Mikään ei voita tätä tunnetta ja se on ikuista. Kasvatusvaihe on yhä kesken, mutta tukka yltää jo kohta olkapäille. Uskomatonta, miten nopeasti se kasvaa. Kuin rikkaruoho.

Pahin vaihe kesti puoli vuotta. Sen ajan näytin järkyttävältä, mutta nyt minulla on omat, täysin terveet hiukset ikuisesti. Eikä tätä tarvitse tehdä enää koskaan. Kun oikein häpesin kaljuani, käytin muhkeaa hippipipoa, jossa näytti, että minulla oli hiukset. Yleensä en hävennyt ja hippipipo pysyi kaapissa, mutta jonkinlainen muhkea pipo kannattaa ostaa, jos tätä kokeilee. Säästin myös omaisuuden shampoossa. Hoitoainetta en tarvinnut lainkaan olemattomaan tukkaan enkä tarvitse vieläkään, koska oma hius on niin terve.

Ainoa haittapuoli on, että luonnonväriset hiukset ovat kauan ruman väriset. Vasta pitkät hiukset alkavat taittaa valoa tavalla, joka saa ne välkehtimään vaaleina. Sitä ennen ne näyttävät yleensä valossa harmailta ja pimeässä tummanvaaleilta. Suosittelisinkin, että jokainen totuttelee omaan väriinsä ainakin vuoden, mielellään kaksi, ennen kuin alkaa värjätä uudestaan. Se vuosi tai pari on kuitenkin lyhyt aika verrattuna värjäyskierteeseen.

Kaljuksi ajelemista suosittelen niille, joilla on pokkaa. Minulla on vähän liikaakin. Tai niille jotka voivat pitää työssään hattua tai peruukkia. Nykyään erottuu katukuvasta paremmin sillä, että on oma tukka. Ainutlaatuisuutta ihannoivillekin se oma väri käy siis mainiosti. Vaikka olisikin hiirenharmaa tai maantienvärinen. Yleensä ei edes ole vaan hiuksessa on runsaasti vivahteita, toisin kuin värjätyssä.

Vierailija
37/37 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa panostaa siihen, että näyttää omassa, luonnollisessa hiusvärissään yhtä hyvältä kuin värjätyssä tukassa, kannattaa ostaa uuteen hiusväriin sopivat vaatteet ja meikit. Värjättyjen, dramaattisten hiusten kanssa sopii useampi väri ja tyyli. Etenkin mustat hiukset ovat sellaiset, että melkein mikä tahansa tyyli sopii.

Minulla oli ennen mustiksi värjätyt hiukset, mutta ilman kestovärjäystä väri ei pysy mustana. Luonnonvärit, sävytteet, suoravärit, hennaväri ja kaikki muut kuin kestovärit haalistuvat hetkessä, jos en ensin tee värinpoistoa ja en haluaisi ryhtyä siihen jatkuvaan värinpoistoon. Taitaa olla aika kuluttavaa hiuksille ja mahdollisesti terveydellekin haitallista. Ainakin kun päänahka aina kutisi ja kirveli. Värinpoistossa se kirveli eniten, mutta sitä aiheuttivat myös kestovärit. Luonnonvärit eivät, mutta toisaalta ne eivät myöskään värjänneet tasalaatuisesti vaan väri oli epämääräinen tummanruskea -ei musta. Vain kestovärit värjäävät hiukseni tasalaatuisesti, kauniisti ja pitkäkestoisesti mustiksi. Turha siis suositella muita, koska ne on kokeiltu moneen kertaan eri kampaamoissa ja itsenäisesti. Kaikilla ei myöskään ole varaa kokeilla. Olen myös huomannut, että luonnonväreillä tummiksi värjäävien ystävieni hiukset eivät ole tasaisen väriset vaan laikukkaat. Aina. Kampaamosta huolimatta. Ja myös jos värjäävät itse. Punaiseksi värjääminen kyllä onnistuu luonnonväreillä, kuten hennalla, hyvin ja on tasainen ja kaunis. En kuitenkaan halua punaisia hiuksia, joten minua se ei lohduta.

Uusi tyyli voi aluksi hämmentää ja tuntua keinotekoiselta, mutta jos omat hiukset eivät kerta kaikkiaan edes parin vuoden päästä tunnu oikeilta, vaikka olisi kokeillut useita niihin sopivia tyylejä niin voi palata värjäyskierteeseen. Minä en palaisi. Sävytteet, luonnonvärit, suoravärit ja muut eivät tartu hiukseeni paitsi rajun vaalennuksen jälkeen ja siihen en halua enää ryhtyä. Ainoa hyvännäköinen ja tasalaatuinen vaihtoehto omalle värille ovat kestovärit. En halua siihen kierteeseen enää, joten vaihtoehtoja ei ole. Siksi teen kaikkeni, jotta löytäisin tyylini luonnonblondina.

Ihan toisenväristen hiusten ja kulmien kanssa hyvältä kaupassa näyttäneet vaatteet ja meikit saattavat rumentaa sievääkin tyttöä todella paljon. Minulla, perusrumalla, ei ole mitään mahdollisuuksia näyttää hyvältä maantienharmaissa hiuksissa, jos en kiinnitä huomiota kokonaisuuteen. Meikin ja vaatteiden on siis oltava siihen maantienharmaaseen kokonaisuuteen sopivat. Tällä en tarkoita, että pitäisi ostaa hiirulaismaisia, taustaan hukkuvia vaatteita. Päin vastoin. Usein se hiirulaismaisuus ja taustaan hukkuminen johtuu juuri siitä, että valitaan värit ihan väärin.

Kannattaa ottaa huomioon, että kun värimaailma kasvoissa muuttuu hiusten kautta olennaisesti, samat vanhat vaatteet saattavat viedä ne viimeisetkin värit. Jos olet epävarma uudesta tyylistäsi, voit mennä värianalyysiin tai seurata kaduilla, miten samanlaiset hiukset omaavat ikäisesi naiset pukeutuvat. Luonnonvaaleat eivät ole este sille, että näytät dramaattiselta. Juuri näin kadulla upean naisen, jolla oli oma hiusväri ja naamakin oli vain ihan tavallinen. Hän osasi pukeutumisen salat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän