Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma epäviehättävyys masentaa :(

Vierailija
01.08.2016 |

Tiedän, monille ihmisille tämä kuulostaa turhalta vinkumiselta turhanpäiväisestä asiasta, näitä lauseita kuulee niiden suusta joilla ei ole empatiaa rumia ihmisiä kohtaan tai joita tämä asia ei kosketa millään tavalla.

Koko ikäni olen saanut kärsiä ulkonäöstäni moninaisin eri tavoin, se tulee ilmi niin monissa tilanteissa, ettei sen merkitystä voi jättää huomiotta. Saan asiakaspalvelutilanteissa välinpitämätöntä, nuivaa ja joskus jopa suoranaisen epäammattimaista kohtelua.

Ystävyyssuhteiden muodostaminen on aina ollut minulle erittäin haastavaa, en kuulu mihinkään porukkaan koska kanssani ei haluta olla tekemisissä eikä minun kanssani kehtaa kukaan liikkua missään julkisilla paikoilla.

Vakavassa seurustelusuhteessa en ole ollut koskaan ja olen vähän päälle parikymppinen. Olen vastaanottanut huonoa kohtelua, haukkumista, mitätöintiä, vähättelyä ja suoranaista kiusaamista jopa omilta perheenjäseniltäkin.

Kouluaikoina jouduin helposti silmätikuksi, ulkonäköäni kommentoitiin todella negatiiviseen sävyyn, minut jätettiin porukan ulkopuolelle.

Olen tämän asian takia vakavasti masentunut ollut jo vuosia, en kertakaikkiaan näe mitään ratkaisua tähän asiaan, kauneusleukkauksiin minulla ei ole varaa ja sen suhteen piinaa se pelko että jokin menee pahasti pieleen tai ettei edes leikkaukset auta.

Itsemurha pyörii mielessä joka päivä, pahinta tässä kaikessa on se etten koskaan kykene hyväksymään itseäni ja oppia viihtymään omissa nahoissani. Itseinhoni on niin voimakasta että olen ajoittain jopa fyysisesti satuttanut itseäni. Tunnen olevani ihmisenä täysin epäonnistunut.

Onko täällä ketään joka painii saman ongelman kanssa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinussa on mielestäsi epäviehättävää?

Vierailija
2/25 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa :( missä päin asut? Mä voisin olla sun ystävä. <3 sydäntä särkevää tuollainen. Voimia <3 <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tarkalleenottaen ongelma ulkonäössäsi? Väitän, että kuka tahansa voi näyttää miellyttävältä, kun a) käyttäytyy ystävällisesti ja on sisäisesti viehättävä (ihan oikeasti!!) b) laittautuu siistiksi. Laittaa tukan hyvin ja käy kampaajalla säännöllisesti (ei tarkoita mitään luonnotonta kirkuvaa väriä tms.) sekä pukeutuu siisteihin vaatteisiin ja asusteisiin. En voi uskoa, että kukaan - jos nuo kriteerit täyttyvät - olla niin vastenmielinen, että ihmiset karttavat. Kyllä se lähtee paremminkin sisältäpäin. Ja itsetunnon kohottamiseksi suosittelen harrastuksia ja mieluiten jotain sellaista, jossa olet tekemisissä muiden kanssa. Vaikka vapaaehtoistyötä.

Vierailija
4/25 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nainen ei olisi ns. 'kaunis' voi silti olla viehättävä tai ainakin mukiinmenevä jos on hyvin hoidettu (hyvä hygienia, hoidettu iho, kädet, hiukset) kaunis luonnollinen meikki, kauniisti laitetut puhtaat hiukset, hoidetut kynnet, tyylikkäät laadukkaat puhtaat vaatteet.  Ihan varmasti AP sinustakin saa ihan mukavan näköisen kun hieman panostat. En usko ollenkaan että tilanne on niin paha kuin itse uskot. Tsemppiä!

Vierailija
5/25 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentointi varmasti vähenee, jos pidät korostetusti huolta ulkonäöstäsi, vaikka et olisi luonnonkaunis. Tietenkin voi tuntua epäoikeudenmukaiselta joutua tekemään niin eikä kenenkään pitäisikään joutua tekemään niin.

Vierailija
6/25 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ulkonäössäsi on vikana? Minusta hyvin, hyvin harva ihminen on niin ruma etteikö henkilöstä saisi mitenkään tehtyä sievää. Laihtuminen/kiinteytyminen ja terveellinen ruokavalio kaunistuttavat aina.

Sitten voit opetella meikkaamaan piirteidesi vaatimalla tavalla. Yli puolet naisistahan on kuin eri ihmisiä ilman meikkiä - ja oikeasti muutenkin suurin osa sievistä naisista osaa vain laittautua, ja ilman laittautumista ovat sitten ihan tavallisen näköisiä.

Hanki kivoja vaatteita. Laita itsellesi sopiva hiusmalli ja -väri. Lakkaa kynnet. Valkaise hampaat. Mallaa mitkä värit imartelevat sinua. Paranna ryhtiä. Hoida ihoa.

Ja ennenkaikkea hoida itsetuntosi kuntoon, jos on tarvetta! Huono kohtelu on voinut saada sinut tuntemaan olosi ja ulkonäkösi huonolta. Jätä kusipäät omaan arvoonsa.

Vierailija
7/25 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kropan voi aina treenata kuntoon.suurin osa bikinifitnes kilpailijoistakin on naamasta kun petolinnun peräsin mutta kun kroppa on kuosissa sillä pääsee jo pitkälle.

Vierailija
8/25 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-jaa, meitä kaltaisiasi on paljon. Sillä on mentävä, mitä on saatu, mutta parhaansa voi aina yrittää. Siis:

- pidä hygieniastasi hyvää huolta: hiukset, vartalo, hampaat

- leikkauta ja mahdollisesti värjäytä hiuksesi, käy riittävän usein uudelleen kampaajalla

- pidä hiuksesi kammattuna tai siistillä kampauksella

- hoida ihoasi: kasvot, kädet, vartalo, jalkaterät

- käy ihotautilääkärissä, jos sinulla on aknea

- pidä kynnet siististi leikattuna ja kynsinauhat kunnossa, käytä kesän sandaaliaikoina varpaankynsissä puhtaanpunaista kynsilakkaa

- pidä kulmakarvat siistiksi nypittyinä

- opettele luonnolliselta näyttävä meikki ja ole meikattu ihmisten ilmoille mennessäsi

- hanki vartalollesi sopivia hyvälaatuisia vaatteita

- käytä laadukkaita kenkiä ja laukkuja

- syö terveellistä kasvispainotteista ruokaa ja juo vettä riittävästi

- harrasta päivittäin liikuntaa

- seiso ja kävele ryhdikkäästi

- pyri suhtautumaan myönteisesti itseesi ja muihin ihmisiin, hymyile

Tällä tavoin saat itsestäsi parhaat puolet esille.

Vierailija
9/25 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika. Tällä hetkellä todella nöyryytetty olo. Nykyään käyn kaupassakin hupparin huppu päässä. :(

Vierailija
10/25 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus on katoavaista ja se on pääasiassa vain nuorten naisten peliä. Sitten kun tulee ikää niin nainen rupsahtaa ja ulkonäön merkitys vähenee. Odota että vanhenet yli nelikymppiseksi niin olet yksi haaska muiden joukossa.

Vierailija
11/25 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-jaa, meitä kaltaisiasi on paljon. Sillä on mentävä, mitä on saatu, mutta parhaansa voi aina yrittää. Siis:

- pidä hygieniastasi hyvää huolta: hiukset, vartalo, hampaat

- leikkauta ja mahdollisesti värjäytä hiuksesi, käy riittävän usein uudelleen kampaajalla

- pidä hiuksesi kammattuna tai siistillä kampauksella

- hoida ihoasi: kasvot, kädet, vartalo, jalkaterät

- käy ihotautilääkärissä, jos sinulla on aknea

- pidä kynnet siististi leikattuna ja kynsinauhat kunnossa, käytä kesän sandaaliaikoina varpaankynsissä puhtaanpunaista kynsilakkaa

- pidä kulmakarvat siistiksi nypittyinä

- opettele luonnolliselta näyttävä meikki ja ole meikattu ihmisten ilmoille mennessäsi

- hanki vartalollesi sopivia hyvälaatuisia vaatteita

- käytä laadukkaita kenkiä ja laukkuja

- syö terveellistä kasvispainotteista ruokaa ja juo vettä riittävästi

- harrasta päivittäin liikuntaa

- seiso ja kävele ryhdikkäästi
- pyri suhtautumaan myönteisesti itseesi ja muihin ihmisiin, hymyile

Tällä tavoin saat itsestäsi parhaat puolet esille.

Tuo lihavoimani teksti on mielestäni edellisen listan tärkein pointti.

Olen itse tavallisen/vaatimattoman näköinen nainen, joka kärsi nuorena vaikeasta atooppisesta ihottumasta. Se tietysti pisti itsetunnon matalaksi, vaikka en ulkopuolisilta joidenkin tahdittomien taivastelujen lisäksi haukkumista kokenutkaan. Olin masentunut, koin itseni rumaksi ja huonoksi, itsetuhoiset ajatukset olivat tuttuja. Näin 3-kymppisenä aikuisena olen kokenut enemmän elämää, ja ihan oikeasti, kaikki lähtee omien korvien välistä. Ei niillä varpaankynsien lakkauksilla ole niin väliä (ei tietty haittaakaan jos sellaisesta itse tykkää), kun oppii suhtautumaan itseensä hyväksyvästi ja kohtaamaan muut ihmiset avoimin mielin. Minäkin olen saanut kuulla olevani monien ihmisten mielestä viehättävä, ja usko pois se ei ole ulkonäköni ansiota ;)

Tsemppiä, AP! Luota siihen, että elämässäsi tulee tapahtumaan hyviä asioita, kun vain olet itse itseäsi kohtaan hyvä. 

Vierailija
12/25 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauneus on katoavaista ja se on pääasiassa vain nuorten naisten peliä. Sitten kun tulee ikää niin nainen rupsahtaa ja ulkonäön merkitys vähenee. Odota että vanhenet yli nelikymppiseksi niin olet yksi haaska muiden joukossa.

Nelikymppiset naiset ovat yleensä sinut itsensä kanssa, ja itsevarmuus tekee ihmisestä viehättävän. Ei kauneus ole myöskään pelkkää pintaa, vaan se tulee ihmisen sisältä. 

Vierailija
13/25 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roadwalker kirjoitti:

Luonnostaan roteva ruumiinrakenne, keho täynnä raskausarpia, roikkuvat rinnat. Käsissä ja jaloissa pieniä, punaisia näppylöitä.

Kasvot epäsymmetriset, olematon leuka, roikkuvat Bulldogin-posket, pienet lähellä toisiaan ja syvällä päässä olevat siansilmät ja raskaat silmäluomet.

Nenäni on epäsymmetrinen pottunenän ja hyppyrinenän sekoitus, otsa on ruman muotoinen ja yläosasta kapea. Naamani on kuin orankimainen ja taikinanmuotoinen levy, jossa kaikki kasvojen osat ovat toisiinsa sopimattomat, jopa yksittäisinä rumat ja ihan väärällä etäisyydellä toisistaan. Huuleni ovat eri paria, ylähuuli kapea, alahuuli paksu lörppö.

Suu on sitäpaitsi liian pieni kasvoihini nähden. Hampaat ovat vinot, keltaiset ja minulla on rakenteellinen yläpurenta. Kasvot ovat valahtaneen näköiset, näytän siltä kuin olisin vihainen tai surullinen kaiken aikaa vaikken ole.

Aloittaja.

Vierailija
14/25 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä :( Niin pinnalliselta kuin se kuulostaakin, niin tuntuu että jää elämässä paljosta paitsi ja vieläpä sellaisen asian takia jota en edes itse valinnut. Tämä on todella syvältä, tuntuu että elämäni on pilalla tämän rumuuteni takia.

Vierailija
15/25 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisillahan on helppoa, kun voi meikata.

Vierailija
16/25 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisillahan on helppoa, kun voi meikata.

No sanos muuta. Nuo ap:n kuvaileman kasvojen ongelmat, kuten leuattomuuden ja bulldogin poskethan suit sait meikkasee piiloon tuosta vain...

Vierailija
17/25 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, tuttuja tuntemuksia. Ajattelin että oma ulkonäkö unohtuu kun ikää tulee lisää, mutta eipä ole auttanut. Olen jo 35 ja koko elämäni todellakin kärsinyt ulkonäöstäni. Ikävimmältä tuntuu ehkä juuri se, että se vaikuttaa niin moneen asiaan. Töissäkin tuntuu, että mulle naureskellaan eikä oteta mukaan niin helposti porukkaan, kun olen tämännäköinen. Olen siis oudon näköinen kasvoista, kasvonpiirteet jotenkin ihan kummalliset. Meikkaan joka aamu ja kampaajalla käyn, mutta ei se tee musta kaunista - vähemmän ruman toki. Vartaloni on ihan jees, sopusuhtainen ja tavallinen, mutta kasvot pilaavat kaiken. Vapaa-ajalla olen mieluiten vain kotona, mulla ei ole siis ikinä elämässäni ollut pahemmin harrastuksia, en tykkää liikkua ihmisten ilmoilla muuten kuin se mitä on pakko eli työmatkat. 

Ja kun sanotte että harvoin näette rumia ihmisiä, niin sehän juuri johtuu siitä ettei rumat yleensä kulje missään, ne linnoittautuu kotiin. Ruokakaupassakin käyn mieluiten silloin kun tiedän ettei siellä ole ruuhkaa, ja silloinkin hoidan ostokset nopeasti. Mihinkään kahviloihin en todellakaan mene pällisteltäväksi.

Tavallisen näköiset ihmiset ei varmaan voi edes kuvitella, miltä tuntuu elää rumana. Joka aamu tekee niin pahaa katsoa peilistä itseä. Muulloin en itseäni viitsi kyllä tuijotellakaan, ainoastaan sen pakollisen ajan kun laittaudun töihin. Selfieitä en ota, johan siinä kamerakin hajoaisi.

Että terveiset vaan ämpärirumalta. 

Vierailija
18/25 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roteva ruumiinrakenne - Liikuntaa vaan kehiin.Keho solakoituu.

Raskausarvet - Vaalenee yleensä ajan kanssa ja niitä pystyy häivyttämään joillain rasvoillakin.Niitä löytyy varmaan joka toiselta naiselta muutenkin...

Roikkuvat rinnat -voivat myös olla kauniit.Hyvät liivit,niin sitä ei huomaa.

Punaiset näppylät -Victoria's secret mallienkaan iho ei ole täydellinen ja vaatii photoshoppausta.Ei mikään deal-breaker,oikeesti.

Epäsymmetriset kasvot -On ainakin persoonalliset.

Olematon leuka -Tarvitseeko naisella olla jotenkin "näkyvä" leuka?

Bulldogin posket - Heh.En usko että tilanne on noin paha.Poskipunaa oikeisiin kohtiin,niin ei näytä roikkuvilta?

Pienet silmät - meikkaa suuremmiksi ja korosta silmiesi väriä sinulle sopivilla sävyillä.Jos siis pidät meikkaamisesta....

Hampaatkin on helppo korjata!

Minusta tuntuu että keskityt ihan liikaa huonoina pitämiisi puoliin.Yritä miettiä kauniita asioita itsessäsi ja tee niistä lista.Äläkä yritä väittää että niitä ei löydy! En ole ikinä nähnyt rumaa ihmistä.Toki on ihmisiä jotka eivät lainkaan huolehdi itsestään ja siksi eivät näytä viehättäviltä.

Vierailija kirjoitti:

Roadwalker kirjoitti:

Luonnostaan roteva ruumiinrakenne, keho täynnä raskausarpia, roikkuvat rinnat. Käsissä ja jaloissa pieniä, punaisia näppylöitä.

Kasvot epäsymmetriset, olematon leuka, roikkuvat Bulldogin-posket, pienet lähellä toisiaan ja syvällä päässä olevat siansilmät ja raskaat silmäluomet.

Nenäni on epäsymmetrinen pottunenän ja hyppyrinenän sekoitus, otsa on ruman muotoinen ja yläosasta kapea. Naamani on kuin orankimainen ja taikinanmuotoinen levy, jossa kaikki kasvojen osat ovat toisiinsa sopimattomat, jopa yksittäisinä rumat ja ihan väärällä etäisyydellä toisistaan. Huuleni ovat eri paria, ylähuuli kapea, alahuuli paksu lörppö.

Suu on sitäpaitsi liian pieni kasvoihini nähden. Hampaat ovat vinot, keltaiset ja minulla on rakenteellinen yläpurenta. Kasvot ovat valahtaneen näköiset, näytän siltä kuin olisin vihainen tai surullinen kaiken aikaa vaikken ole.

Aloittaja.

Vierailija
19/25 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roteva ruumiinrakenne - Liikuntaa vaan kehiin.Keho solakoituu.

Raskausarvet - Vaalenee yleensä ajan kanssa ja niitä pystyy häivyttämään joillain rasvoillakin.Niitä löytyy varmaan joka toiselta naiselta muutenkin...

Roikkuvat rinnat -voivat myös olla kauniit.Hyvät liivit,niin sitä ei huomaa.

Punaiset näppylät -Victoria's secret mallienkaan iho ei ole täydellinen ja vaatii photoshoppausta.Ei mikään deal-breaker,oikeesti.

Epäsymmetriset kasvot -On ainakin persoonalliset.

Olematon leuka -Tarvitseeko naisella olla jotenkin "näkyvä" leuka?

Bulldogin posket - Heh.En usko että tilanne on noin paha.Poskipunaa oikeisiin kohtiin,niin ei näytä roikkuvilta?

Pienet silmät - meikkaa suuremmiksi ja korosta silmiesi väriä sinulle sopivilla sävyillä.Jos siis pidät meikkaamisesta....

Hampaatkin on helppo korjata!

Minusta tuntuu että keskityt ihan liikaa huonoina pitämiisi puoliin.Yritä miettiä kauniita asioita itsessäsi ja tee niistä lista.Äläkä yritä väittää että niitä ei löydy! En ole ikinä nähnyt rumaa ihmistä.Toki on ihmisiä jotka eivät lainkaan huolehdi itsestään ja siksi eivät näytä viehättäviltä.

Vierailija kirjoitti:

Roadwalker kirjoitti:

Aloittaja.

Anna kun arvaan, nämä ohjeet tulevat normaalin näköiseltä ihmiseltä? Anteeksi vain mutta mikään noista antamistasi vinkeistä ei auta tämän luokan rumuuteen mikä minulla on, tiedän että yrität auttaa mutta se ei todellakaan ole läheskään niin yksinkertaista kuin kuvittelet. Jos ihmisellä on useita yleisesti rumina pidettyjä piirteitä ulkonäössään, on tämä henkilö yleisillä standardeilla epäviehättävä, minkään yksittäisen kohdan korjaaminen ulkonäössä ei muuttaisi sitä huonoa kokonaisuutta miksikään. Tämä asia v*tuttaa ja turhauttaa aivan suunnattoman paljon.

Terveisin aloittaja.

Vierailija
20/25 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkään kenenkään tuntemuksia vähättelemättä, minulle tulo nyt mieleen, että Ap on päättänyt olla ja pysyä rumana.

Minullakin on todella roteva ja epänaisellisia ruumiinrakenne, minulla on rumia luomia ja huono iho. Mutta silti, elämä on liian lyhyt murehtimiseen ja itsensä mollaamiseen! Kehoaan pystyy muokkaamaan siitä huolehtimalla, säännöllisen treenaamisen aloitettuani olen saanut valtavasti kehuja ja tunnen olevani kauniimpi. Huono iho on ja pysyy, mutta saan sen meikillä piiloon.

Kuten jo moni on todennut, huoliteltu olemus ja itsensä kantaminen ryhdikkäästi, hymyileminen ja ystävällisyys kaunistavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän