Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempi asiakas hakkui koulutustani työpaikalla.

ap.
01.08.2016 |

Olen parikymppinen nuori, joka opiskelee yliopistolla kauppatieteellisessä. Tiedän hyvin, että akateeminen työttömyys on totta, ja olen ottanut huomioon sen riskin, että valmistun ehkä työttömäksi. Olen päättänyt yrittää, olen hoitanut kouluni hyvin. Olen nyt kaksi vuotta opiskellut, ja ensi vuonna siis kandiksi. Arvosanani ovat olleet enimmäkseen 3-5.
En saanut yli sadan kesätyöhakemuksen jälkeen täksikään kesäksi kuin työtä vähittäistavaramyymälän asiakaspalvelussa. Moniin paikkoihin haki yli 300 henkilöä. Kohtaan työssäni käytännössä koko aika asiakkaita ja vastailen heidän kysymyksiinsä kasvokkain.

Tänään asiakkaakseni tuli noin 50-60-vuotias mies. Hänet palveltuani, hän kysyi minulta olenko opiskelija. Vastasin myöntävästi. Kysyi sitten alaani, ja kuultuaan mitä opiskelen, hän vastasi: "Onnea työttömälle ja sossun asiakkaalle! Jos hyvin käy ja olet valmistuttuasi väleissä kauppiaan kanssa, saatat saada jopa vakinaistettua työpaikkasi täällä myymälässä."

Tämän jälkeen mies lähti pois kaupasta. Pidättelin vihaa ja katkeruutta koko loppupäivän. Mikä oikeus vanhemmalla ihmisellä on tulla lyttäämään puolta nuorempi ahkera, mahdollinen tulevaisuuden veronmaksaja? Nuori henkilö, joka yrittää eteenpäin!
Eivät kaikki voi olla hoitajia ja lääkäreitä. Ei yhteiskunta toimi siten.

Piti vuodattaa tänne tämä. Ajatuksia? Pääaineeni on muuten laskentatoimi.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelu... Hymy naamalla paskan kuuntelua.

Vierailija
2/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat tuon ikäiset ihmiset vain ovat törp-pö-jä nuoria kohtaan. Niin naiset kuin miehet. Selvästi erottuva ikäryhmä, mitä tulee huonoihin käytöstapoihin.

T. Asiakaspalvelija 36v, mutta näytän alle kolmekymppiseltä ja olen työpaikallani asiakkaiden sylkykuppi, kun yli nelikymppisiä työkavereitani kunnioitetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sen kauheampaa asiakasta kuin reilut viiskymppinen mies ja siitä iästä eteenpäin. Näin on aina ollut ja olen nykyään itse viiskymppinen nainen. Jokainen hyvin käyttäytyvä ja kohtelias tuon ikäinen miesasiakas saa minulta erittäin hyvää palvelua ja lähes aaltoja.

Ap, älä ota tuota letkautusta henkilökohtaisesti. Tuo mies olisi möläyttänyt saman, vaikka olisit kertonut alaksesi minkä tahansa. Hän purki omaa huonoa oloaan sinuun, valitettavasti. Nimenomaan sinun alallasi on toivoa. Ole ylpeä saavutuksistasi ja tämän kesän työpaikastasi. Niitä on ollut tosi vähän tarjolla. Omalla alallani kesätyöpaikkoja on vähennetty ihan minimiin tönä vuonna. Tsemppiä loppukesään ja opintoihisi!

Vierailija
4/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku urpoukkeli, joka on kuullut että yli opistolta valmistuu vain pahoja työttömiä eikä kunnon työ ukkoja. Piti sitten päästä pätemään 'tiedoilla'.

-Mies 29v + 2v-

Vierailija
5/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kovaan maailmaan. Suurin osa ihmisistä on kivoja, mutta tuollaisiakin tapaa. Eteenpäin vaan.

300 hakijaa on vähän sittenkun haet huippuduunia huippufirmasta. Treenaa, viilaa hakemuksiasi, kysy kysymyksiä. Jos et saa duunia, kysy miksi.

Joku saa jokaisen työpaikan, jonain päivänä se olet sinä.

Vierailija
6/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kääntynyt vähän päälaelleen, kun tyttö eli minä olen opiskellut teknistä alaa ja veljet kaupallista alaa. Joku isän tuttu oli sanonut, että hyvä ettei tytöstä sentään huijaria tule, minulla oli siis opiskelu vielä kesken. 

Vierailija
7/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihmeellistä vittuilua, jätä omaan arvoonsa.

Usein kyllä tuon ikäluokan ja sitä vanhemmat asiakkaat ovat liikkeellä sellaisella alentuvalla asenteella, että "sinä olet pikku kassatyttönen" (=joka ei mistään mitään tiedä). Itseasiassa tuo letkautus että "pyydä sitten tältä kauppiaalta töitä kun valmistut", osoittaa myös tietämystä siitä, miten asiat hoidettiin joskus 30 vuotta sitten, joku ketju ei nyt vaan automaattisesti palkkaa sinua uudelleen vakkariksi vaikka olisit ollut siellä kesätöissä eikä kaikissa nykyketjuissa ole välttämättä edes sitä "kauppiasta", joka on se mahakas mies, joka istuu vain toimistossa ja päättää näistä asioista.

Tai toinen vaihtoehto on se, että hänen omasta mielestään tuo oli "hauskaa huumoria" ja sinunkin olisi pitänyt ymmärtää naurahtaa tuolle.

Vierailija
8/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä mies. :-( Koita kuitenkin olla välittämättä, vaikka se välillä vaikeaa onkin.

Jos yhtään lohduttaa, niin tuota saa kokea toisinpäinkin... Yliopisto-opiskelijat kulkevat joskus kampuksella naureskellen ohi ja kuulen, kuinka ääneen halveksuvat ammattiani (joka ehkä jopa siivoojan ammattiakin dissatumpi, arvaatko jo mikä?).

Vierailija
9/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä ihmiset ihmettelevät, kun myyjät eivät jaksa olla enää ystävällisiä tai se kaikkein herttaisin ystävällisyys on heistä kadonnut.

Vierailija
10/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut sille että se on hupiukko ja kyrvänsyylä.

Vierailija
11/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies koitti vitsailla. Anteeksi ap, mutta vaikutat tosikolta.

Vierailija
12/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa hain tänä kesänä töitä, josta ilmoitettiin, että paikka jätetään täyttämättä, koska sopivaa hakijaa ei löydy. Minua ei edes haastateltu!! Ja kyseessä olisi ollut kunnan puhelinneuvontatyyppinen työ.

Näin Vantaalla..

Vierailija
13/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on todennäköisesti "matkalla pohjoiseen" kuten Junnu Vainio laulaa...

Vierailija
14/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavin asiakas itselläni on ollut viisikymppinen nainen joka oli omasta mielestään hyvinkin tärkeä ihminen ja häntä olisi pitänyt palvoa ja laiminlyödä muita asiakkaita. Yritykseensä piti tehdä sukupolvenvaihdos kun kyseisen rouvan käyttäytyminen alkoi jo vaikuttaa bisneksiin.

Vierailija
15/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa hain tänä kesänä töitä, josta ilmoitettiin, että paikka jätetään täyttämättä, koska sopivaa hakijaa ei löydy. Minua ei edes haastateltu!! Ja kyseessä olisi ollut kunnan puhelinneuvontatyyppinen työ.

Näin Vantaalla..

Ei tainnut olla kovin tärkeä työpaikka kyseessä kun hommat hoituvat ilman työntekijääkin.

Vierailija
16/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulle ole opetettu mitään työstäsi? Asiakkaille vastataan aina ympäripyöreästi tyyliin, kyllä, olen opiskelija. Ei kerrotaa alaa, ei paikkakuntaa jne. Hymyillään vaan ja tehdään työt. Jos asiakas utelee enemmän, ohitetaan kysymys. Miksi ihmeessä avaudut asiakkaalle omista asioistasi ja sitten loukkaannut, kun mollataan?

Vierailija
17/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit sanonut sille että se on hupiukko ja kyrvänsyylä.

Harmittaa kun en sanonut tätä entisessä työpaikassani irtisanoutuessani työstä.

Vierailija
18/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulle ole opetettu mitään työstäsi? Asiakkaille vastataan aina ympäripyöreästi tyyliin, kyllä, olen opiskelija. Ei kerrotaa alaa, ei paikkakuntaa jne. Hymyillään vaan ja tehdään työt. Jos asiakas utelee enemmän, ohitetaan kysymys. Miksi ihmeessä avaudut asiakkaalle omista asioistasi ja sitten loukkaannut, kun mollataan?

En ole ap mutta miten toimia jos asiakas oikeasti kyselee tarkasti ja esittää lisäkysymyksiä? Olen huono valehtelemaan ja turhankin kohtelias.

Vierailija
19/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta miten toimia jos asiakas oikeasti kyselee tarkasti ja esittää lisäkysymyksiä? Olen huono valehtelemaan ja turhankin kohtelias.

Opettele valehtelemaan! Yksityisasioista ei ole pakko kertoa asiakaspalvelussa.

20/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

öööö ... Ei välttmättä. Omallakin työpaikalla oli keväällä kaksi työpaikkaa auki, kumpikin jätettiin täyttämättä. Ei vissiin löytnyt riittävän päteviä ja halpoja työntekijöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi