Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia rintaliivikaupoista - muuttuko B:ni D:ksi?

Vierailija
01.08.2016 |

Millaisia kokemuksia teillä on ihan "oikeissa" liiviliikkeissä asioinnista, jossa mitataan kokonne yms? Esim. Change ja Funky Lady.

Sain itse lahjakortin Funky Ladyyn ja mielenkiinnolla odotan, millainen kokemus on edessä. Monet tutut ovat sanoneet, että kuppikoko on muuttunut, ympärysmitta muuttunut etc.

Mitä kokemuksia teillä?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Jos menet Changeen, niin siellä muuttuu kuppikokosi B:stä G:hen ja ympärysmitta 80:sta 65:een.

Ja koska olet aina käyttänyt ihan väärän kokoisia liivejä, sinun on tietysti ostettava kaikki uusiksi -heiltä. 

Nojoo, tätäkin olen kuullut.. :D. Eli siihen osaan varautua.

Liian pieni ympärysmitta on kyllä ihan no no. Eihän niitä kalliita liivejä pysty sitten edes käyttämään!

AP

Niin, se sun rinnanympärys ja rintakehä muuttaa muotoaan. NO EI!

Vaan moni nainen käyttää LIIAN ISOA YMPÄRYSTÄ.

Itsellä rinnanympärys on 74 cm. Silloin liivit kannattaa ostaa 70 ympäryksellä, koska ne venyvät ja 75 senttiä on liian iso joka tapauksessa.  Koska ympärys on niin pieni, kupin koko väkisin suurenee, jos on vähänkin tissiä. Itse olen 70 DD/E eikä tissini ole edes isot.

Moni ei halua ostaa oikean kokoista ympärystä, kun "tulee selkäläskit". No kyllähän ne tulee mutta vastaus siihen löytyisi kuntosalilta. Ei se liian iso ympärys tue rintoja tai pysy paikallaan, sama olisi jättää liivit pois sitten. Oikean kokoisia rintaliivejä ei edes tunne kun ne ovat päällä ja ovat silti napakat ja tukevat.

Miksi tämä oikeankokoinen rinnanympärysmitta on niin kamala hyväksyä? Ettehän te osta liian isoja kenkiäkään.. en tajua kritiikkiä :)

Oikeankokoista rinnanympärystä kenelläkään ei ole vaikeuksia hyväksyä. Mutta sitä on todella vaikea hyväksyä, jos asiantuntija myy liivit, jotka pureutuvat ihoon ja jättävät punaiset jäljet. Sitäkin kuuluu tapahtuneen.

Ylipäätään minusta näyttää, että moni nainen on sisäistänyt liian hyvin sen liivikauppiaiden "80 prosenttia naisista käyttää liian suurta liivinympärystä" -mainonnan, ja niinpä niitä punaisia jälkiä näkyy usein uimahallissa. Eli ongelma onkin nykyään ehkä päinvastainen.

Vierailija
62/67 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 75G/H ja omani oon ostanut Englannista. Hyvä paikka on ollut Debenhams, jossa kaks paria on ollut 16 puntaa.

Changesta ei ole pakko ostaa mitään, vaikka käykin mittauttamassa itsensä. Mutta jos haluaa väkisin ostaa itselleen huonot liivit heti alkuunsa (liian isolla ympärysmitalla tai pakotettuna) niin mitäpä siihen mitään valittamaan. Jos ne liivit on huonot jo kaupassa, miksi ostatte ne?? 

Rintaliivien ostaminen on oikeasti yksinkertaista, jos vaan unohtaa sen oon-aina-ollu-80B -mentaliteetin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Jos menet Changeen, niin siellä muuttuu kuppikokosi B:stä G:hen ja ympärysmitta 80:sta 65:een.

Ja koska olet aina käyttänyt ihan väärän kokoisia liivejä, sinun on tietysti ostettava kaikki uusiksi -heiltä. 

Liian pieni ympärysmitta on kyllä ihan no no. Eihän niitä kalliita liivejä pysty sitten edes käyttämään!

AP

Itsellä rinnanympärys on 74 cm. Silloin liivit kannattaa ostaa 70 ympäryksellä, koska ne venyvät ja 75 senttiä on liian iso joka tapauksessa.  Koska ympärys on niin pieni, kupin koko väkisin suurenee, jos on vähänkin tissiä. Itse olen 70 DD/E eikä tissini ole edes isot.

Moni ei halua ostaa oikean kokoista ympärystä, kun "tulee selkäläskit". No kyllähän ne tulee mutta vastaus siihen löytyisi kuntosalilta. Ei se liian iso ympärys tue rintoja tai pysy paikallaan, sama olisi jättää liivit pois sitten. Oikean kokoisia rintaliivejä ei edes tunne kun ne ovat päällä ja ovat silti napakat ja tukevat.

Miksi tämä oikeankokoinen rinnanympärysmitta on niin kamala hyväksyä? Ettehän te osta liian isoja kenkiäkään.. en tajua kritiikkiä :)

Oikeankokoista rinnanympärystä kenelläkään ei ole vaikeuksia hyväksyä. Mutta sitä on todella vaikea hyväksyä, jos asiantuntija myy liivit, jotka pureutuvat ihoon ja jättävät punaiset jäljet. Sitäkin kuuluu tapahtuneen.

Ylipäätään minusta näyttää, että moni nainen on sisäistänyt liian hyvin sen liivikauppiaiden "80 prosenttia naisista käyttää liian suurta liivinympärystä" -mainonnan, ja niinpä niitä punaisia jälkiä näkyy usein uimahallissa. Eli ongelma onkin nykyään ehkä päinvastainen.

Mulla jää punaisia jälkiä ihoon liivien jäljiltä, mutta en koe liivejäni mitenkään epämukaviksi tai liian kireiksi. Mulla on isot rinnat ja ne tarvitsevat hyvän tuen kaarituista ja ympärysnauhasta. Vuosikausia roikotin niitä olkaimien varassa käyttäessäni liian väljää ympärystä ja se vasta kivuliasta olikin.

Vierailija
64/67 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 75G/H ja omani oon ostanut Englannista. Hyvä paikka on ollut Debenhams, jossa kaks paria on ollut 16 puntaa.

Changesta ei ole pakko ostaa mitään, vaikka käykin mittauttamassa itsensä. Mutta jos haluaa väkisin ostaa itselleen huonot liivit heti alkuunsa (liian isolla ympärysmitalla tai pakotettuna) niin mitäpä siihen mitään valittamaan. Jos ne liivit on huonot jo kaupassa, miksi ostatte ne?? 

Rintaliivien ostaminen on oikeasti yksinkertaista, jos vaan unohtaa sen oon-aina-ollu-80B -mentaliteetin. 

Ja "d on iso"-mentaliteetin.

Vierailija
65/67 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

AP

Kuntosalin lisäksi kevyempi ruokavalio ja korvien väli muutenkin voisivat pienentää ympärysmittaa. Lopputulos olisi joka tapauksessa kauniimpi. Rintojen suuri koko ei tee naiselliseksi vaan kapea vyötärö ja rintakehän kaunis muoto.

Vierailija
66/67 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

AP

Kuntosalin lisäksi kevyempi ruokavalio ja korvien väli muutenkin voisivat pienentää ympärysmittaa. Lopputulos olisi joka tapauksessa kauniimpi. Rintojen suuri koko ei tee naiselliseksi vaan kapea vyötärö ja rintakehän kaunis muoto.

Ahaa, siis edellisen vastaajan pitäisi laihduttaa melko kapeasta ympärysmitasta 70 vielä pienempään?

MIksi? Tajuathan että 65 ja sitä pienempi on koko jota on vaikeampi löytää rintaliiveissä. Lisäksi jos rinta ei pienene vaan pelkästään ympärysmitta, niin silloinhan entinen 70E joutuu ostamaan liivit 65F tao jopa 60G, joita ei joka oksalta löydykään.

Sori vaan, mutta sun neuvossa ei näytä olevan yhtään mitään järkeä. Olisko sulla liian kevyt se korvien väli?

Vierailija
67/67 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Funky Lady oli vielä Itiksessä, erehdyin menemään liikkeeseen. Myyjä ilmoitti heti, että heillä ei ole minun kokoa, vaikka ulkopuolella oli kyltti, jonka mukaan isompiakin piti olla. Poistuin pikapikaa ja menin vakikauppaani Anttilaan, jossa ihana myyjä poimi kolmet liivit ja sain sovitella kotona rauhassa. Siis Funkyssa voi kohdata kamalan akan, joka tietää tasan paremmin mikä koko olet. Ikinä en sinne mennyt takaisin. Anttilaa kaipaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan