Kokemuksia rintaliivikaupoista - muuttuko B:ni D:ksi?
Millaisia kokemuksia teillä on ihan "oikeissa" liiviliikkeissä asioinnista, jossa mitataan kokonne yms? Esim. Change ja Funky Lady.
Sain itse lahjakortin Funky Ladyyn ja mielenkiinnolla odotan, millainen kokemus on edessä. Monet tutut ovat sanoneet, että kuppikoko on muuttunut, ympärysmitta muuttunut etc.
Mitä kokemuksia teillä?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Onko Funky Ladyssa valikoimaa hyvin myös pienirintaisille?
Riippuu siitä mitä kokoa ja malleja etsit.
Helsingin keskustassa kannattaa mennä siihen Funky Ladyyn, joka on Forumissa (tai siellä Kukontorilla). Fredalla on mielestäni ne isommat koot.
Tai sitten katsoa listasta lähin Funky Lady ja laittaa kysely e-maililla heille, niin ei tarvitse juosta turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 8/10 naisesta käyttää vääränkokoisia liivejä - useimmiten väärää rinnakkaiskokoa tai liian iso ympärysmitta ja liian pieni kuppi, ei ihmekään että ilmiö on yleinen.
No joo. Kokemuksia silti kaipaan, en vain kuulopuheita. :)
AP
Kokemuksesta voin kertoa että changen ympärykset on soopaa ja heidän liikeideansa onkin selvästi juuri muutos eli change, mukaisompaan kuppikokoon. Ja ihme vanhaa legendaa tuo liian ison ympäryksen käyttö? Tieto peräisin mistä? Empiirinen "tutkimus" 1990-luvulta?
Changessa kyllä on esim ympärysmittaa 60 ja 65 mutta vastaavat muiden merkkien 70-75 ympätystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaahan asiantuntijat minulle mitä eroa ympäryksen lisäksi on rinnakkaiskoossa 70A ja 65B?
Eli jos koon 70A kuppi on liian pieni leveydessä, mutta täyttyy muuten sopivasti. Onko koon 65A kupin kaarituki täsmälleen sama kuin koissa 70A?
Mulla on ongelmana se, että 70A:n kaarituki jää painamaan kainalon puolelta tissin reunaa. Mutta taas koossa 70B on liian tilava kuppi..
Auttakaa!
Lisään vielä: rinta on leveö ja litteä, kiinteä... Mikä neuvoksi?
kuppikoko kuvastaa rinnanympäryksen ja rinnanalusympäryksen eroa. Jos rinta on litteä on kuppikoko aika pieni.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaahan asiantuntijat minulle mitä eroa ympäryksen lisäksi on rinnakkaiskoossa 70A ja 65B?
Eli jos koon 70A kuppi on liian pieni leveydessä, mutta täyttyy muuten sopivasti. Onko koon 65A kupin kaarituki täsmälleen sama kuin koissa 70A?
Mulla on ongelmana se, että 70A:n kaarituki jää painamaan kainalon puolelta tissin reunaa. Mutta taas koossa 70B on liian tilava kuppi..
Auttakaa!
Juu, rinnakkaiskoko tarkoittaa juuri sitä, että ympärysmitta on eri, mutta kuppikoko sama, eli kyllä kaarituki on samankokoinen.
Hetkonen, mitä tarkoitat "liian pieni leveydessä"? Siis kupin syvyys on hyvä, mutta sivulta tiukka?
Tuo rintaliiviongelma tuntuu oudolta, jos siis tarkoitat että samassa liivissa 70A:n kuppi on liian pieni, mutta 70B:ssä liian iso...
Sun pitäisi melkein päästä kokeilemaan samasta liivistä koko 75A tai 75AA. Siinä ehkä selviäisi se koko. Oletan että se kaarituen tiukkuus voisi johtua osittain myös nauhasta (kireämpi nauha tulee ylemmäs, jolloin se kaaritukikin pullahtaa inhottavasti rinnan päälle).
Tai sitten Plan B, jos se 70 ympärys tuntuu kuitenkin oikeimmalta, olisiko kumminkin tuo liivin malli eli leikkaus sulle väärä?
Osaatko yhtään antaa esimerkkiä liivistä, mikä valmistaja, malli, merkki, nimi, koodi, jossa on tuo 70A liian pieni kuppi, mutta 70B taas liian iso?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa!
Lisään vielä: rinta on leveö ja litteä, kiinteä... Mikä neuvoksi?
kuppikoko kuvastaa rinnanympäryksen ja rinnanalusympäryksen eroa. Jos rinta on litteä on kuppikoko aika pieni.
Vaikka rinta on litteä, voi se olla juurestaan leveä ja siten sen tilavuus voi olla samankokoinen kuin juurestaan kapean mutta enemmän ulkonevan rinnan. Kuppikoko voi siis olla sama, mutta liivin malli täytyy olla aivan erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta kertaa olen laittanut tämän linkin näihin rintsikkakokokeskusteluihin. Menkää
https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/?
ja sieltä löytyy mainio kokolaskuri http://www.brasizecalculator.tk joka ei tietenkään ole 100% tarkka, mutta sen perusteella saa lähtökohdan ja voi haarukoida oman kokonsa kun sovittelee liivejä. Myös rinnan muoto vaikuttaa liivin valintaan yhtä paljon kuin sen koko, niistä ja muista asioista voi lukea täältä https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/wiki/beginners_guide
Kaikkiin muihin ongelmiin löytyy vastaus tuolta keskustelupalstalta, jos vain englantia osaa sen verran.
Kaikki nuo brittimerkit mitkä mainittiin on kokeiltu, ja vaikea on löytää edes sopivaa leikkausta. Ovat niitä topattuja tai balconetteja, jotka eivät mulle käy.
Muissa merkeissä kuten Primadonnassa yms. isot kuppikoot on tehty joillekin valtan pitkille, pitkäselkäisille ja leveille naisille, nauha on aina liian korkea mulle ja kupit sekä olkaimet liian leveällä ja kaarituet puskee sisään kainalon ihosta.
Muissa merkeissä on vaikea löytää sopivan isoa kuppia.
Se, että rinta ei mahdu kaarituen sisään on merkki liian pienestä kupista ja/tai liian kapeista kaarituista. mitkä on mittasi rinnan alta ja päältä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta kertaa olen laittanut tämän linkin näihin rintsikkakokokeskusteluihin. Menkää
ja sieltä löytyy mainio kokolaskuri http://www.brasizecalculator.tk joka ei tietenkään ole 100% tarkka, mutta sen perusteella saa lähtökohdan ja voi haarukoida oman kokonsa kun sovittelee liivejä. Myös rinnan muoto vaikuttaa liivin valintaan yhtä paljon kuin sen koko, niistä ja muista asioista voi lukea täältä https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/wiki/beginners_guide
Kaikkiin muihin ongelmiin löytyy vastaus tuolta keskustelupalstalta, jos vain englantia osaa sen verran.
Kaikki nuo brittimerkit mitkä mainittiin on kokeiltu, ja vaikea on löytää edes sopivaa leikkausta. Ovat niitä topattuja tai balconetteja, jotka eivät mulle käy.
Muissa merkeissä kuten Primadonnassa yms. isot kuppikoot on tehty joillekin valtan pitkille, pitkäselkäisille ja leveille naisille, nauha on aina liian korkea mulle ja kupit sekä olkaimet liian leveällä ja kaarituet puskee sisään kainalon ihosta.
Se, että rinta ei mahdu kaarituen sisään on merkki liian pienestä kupista ja/tai liian kapeista kaarituista. mitkä on mittasi rinnan alta ja päältä?
Sulla meni sekaisin toinen kommentoija, joka sanoi, ettei hänen rintansa mahdu kuppiin sivusta.
Minulla taas ongelma on se, että liivin nauha on liian korkea. Kaarituki on siis liian pitkä ja nousee liian korkealle kainalon kohdalla. Eli kun liikkuu tai istuu, kaaren pää hankaa ja aiheuttaa kipua. Myös kupin ulkoreuna tulee aivan kainalon ja olkapään rajalle kiinni ihoon ja hankaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Jos menet Changeen, niin siellä muuttuu kuppikokosi B:stä G:hen ja ympärysmitta 80:sta 65:een.
Ja koska olet aina käyttänyt ihan väärän kokoisia liivejä, sinun on tietysti ostettava kaikki uusiksi -heiltä.
Nojoo, tätäkin olen kuullut.. :D. Eli siihen osaan varautua.
Liian pieni ympärysmitta on kyllä ihan no no. Eihän niitä kalliita liivejä pysty sitten edes käyttämään!
AP
Niin, se sun rinnanympärys ja rintakehä muuttaa muotoaan. NO EI!
Vaan moni nainen käyttää LIIAN ISOA YMPÄRYSTÄ.
Itsellä rinnanympärys on 74 cm. Silloin liivit kannattaa ostaa 70 ympäryksellä, koska ne venyvät ja 75 senttiä on liian iso joka tapauksessa. Koska ympärys on niin pieni, kupin koko väkisin suurenee, jos on vähänkin tissiä. Itse olen 70 DD/E eikä tissini ole edes isot.
Moni ei halua ostaa oikean kokoista ympärystä, kun "tulee selkäläskit". No kyllähän ne tulee mutta vastaus siihen löytyisi kuntosalilta. Ei se liian iso ympärys tue rintoja tai pysy paikallaan, sama olisi jättää liivit pois sitten. Oikean kokoisia rintaliivejä ei edes tunne kun ne ovat päällä ja ovat silti napakat ja tukevat.
Miksi tämä oikeankokoinen rinnanympärysmitta on niin kamala hyväksyä? Ettehän te osta liian isoja kenkiäkään.. en tajua kritiikkiä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla meni sekaisin toinen kommentoija, joka sanoi, ettei hänen rintansa mahdu kuppiin sivusta.
Minulla taas ongelma on se, että liivin nauha on liian korkea. Kaarituki on siis liian pitkä ja nousee liian korkealle kainalon kohdalla. Eli kun liikkuu tai istuu, kaaren pää hankaa ja aiheuttaa kipua. Myös kupin ulkoreuna tulee aivan kainalon ja olkapään rajalle kiinni ihoon ja hankaa.
sulla on liian iso kuppi. kuppia pienemmäksi ja mittaapa uudelleen rinnanympärys, pyöristä sentit alaspäin lähimpään vitoseen/kymppiin. Voi olla myös että rintaliivimalli ei sulle sovi. Jos toistuu kaikissa liiveissä, kuppi on liian iso.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä oikeankokoinen rinnanympärysmitta on niin kamala hyväksyä? Ettehän te osta liian isoja kenkiäkään.. en tajua kritiikkiä :)
MINÄ olen kyllä hyävksynyt oikeankokoisen rinnanympärysmitan, joka on noin 70-75. Olen hyväksynyt myös kuppikokoni, joka on mallista riippuen G-H.
Mutta kun kukaan ei tällaista kokoa myy! Mulla on käytännössä kaksi vaihtoehtoa: olla ilman liivejä (kamalaa!) tai ostaa vääränkokoiset. Kolmas vaihtoehto olisi valmistaa/valmistuttaa, mutta se on käytännössä mahdoton, joten tuunaan lähes sopivia paremmiksi, vaihtelevalla menestyksellä.
Minulla kuten useimmilla muillakin naisilla on tissit edessä. Itse asiassa nykyään roikkuvat aika lailla kohti napaa, ei kainaloita. Miksi ihmeessä kupit ja varsinkin kaarituet ovat kainalossa, kuten useampi on tässä ketjussa valittanut? Kun tätä ongelmaa yrittää ratkaista ottamalla mahdollisimman suuren kupin ja pienen ympärysmitan, jota jatkaa lisäkappaleella, tulee uusi ongelma: olkaimet valuvat alas, kun kupit ovat kohdallaan. Toiseksi on melko mahdotonta löytää joku K50-koko.
Liivit on myös pitkäselkäisille, ja liivit ovat liian "korkeat " alle 160-senttisille, joilla vyötärön ja kainalon väli on jotain 25 cm.
Kaarituet kainalossa = liian pieni ympärysmitta tai väärän merkkiset/malliset liivit? Laadukkaissa ja oikean mallisissa liiveissä kaarituki ei paina kainaloa.
Naisten logiikka on aivan käsittämätöntä. Jos miehillä olisi yhtä vaativa vaatekappale, niin koko ilmoitettaisiin absoluuttisina mittoina (ei mitään "ympärysmittojen erotus" -potaskaa), he eivät olisi huijattavissa väärillä kokomerkinnöillä ja osaisivat hakea sopivimman koon itse.
Miehenä ymmärrän että:
- liivin ympärysmitta on ratkaiseva asia
- kuppikokoa ei mitata mitalla vaan sovittamalla
- rinnakkaiskoko toimii joissain tapauksissa
- kupin tilavuus on erilainen 65D:ssä ja 90D:ssä
- rintojen muoto, kiinteys ja etäisyys vaikuttavat asiaan
- liivien malli, valmistaja ja käyttötarkoitus vaikuttavat istuvuuteen
- eri maissa on eri kokomerkinnät vaikka ne näyttävät samoilta
- jne. jne.
Miksi ette vaadi muutosta kokomerkintöihin? Tehdään yksi rinnakkaismerkintä (EU, US, UK, F, IT, JP, ym) rinnalle. Koko ilmoitetaan parametreillä rinnanympärys, rintakudoksen tilavuus, rintojen väli, nännien väli, rintojen muoto jne. Osan voi jättää merkinnöissä huomiotta jos ei halua hifistellä. Sitten vaaditaan kuluttajaviranomaisen ja tullin avulla maahantuojia vastaamaan siitä että kokomerkinnät on oikeita. Jos ympärysmitta ilmoitetaan 75 cm:ksi, miksi sillä ei ole toleranssia ja miksi se saa olla vaikkapa 71 cm?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINÄ olen kyllä hyävksynyt oikeankokoisen rinnanympärysmitan, joka on noin 70-75. Olen hyväksynyt myös kuppikokoni, joka on mallista riippuen G-H.
Mutta kun kukaan ei tällaista kokoa myy! Mulla on käytännössä kaksi vaihtoehtoa: olla ilman liivejä (kamalaa!) tai ostaa vääränkokoiset. Kolmas vaihtoehto olisi valmistaa/valmistuttaa, mutta se on käytännössä mahdoton, joten tuunaan lähes sopivia paremmiksi, vaihtelevalla menestyksellä.
Minulla kuten useimmilla muillakin naisilla on tissit edessä. Itse asiassa nykyään roikkuvat aika lailla kohti napaa, ei kainaloita. Miksi ihmeessä kupit ja varsinkin kaarituet ovat kainalossa, kuten useampi on tässä ketjussa valittanut? Kun tätä ongelmaa yrittää ratkaista ottamalla mahdollisimman suuren kupin ja pienen ympärysmitan, jota jatkaa lisäkappaleella, tulee uusi ongelma: olkaimet valuvat alas, kun kupit ovat kohdallaan. Toiseksi on melko mahdotonta löytää joku K50-koko.
Liivit on myös pitkäselkäisille, ja liivit ovat liian "korkeat " alle 160-senttisille, joilla vyötärön ja kainalon väli on jotain 25 cm.
https://www.lumingerie.fi
http://www.brastop.com
http://www.bravissimo.com
http://www.figleaves.com/uk/
Näistä kaikista löytyy kokoasi. Brittikaupoista tilatessa pitää muistaa erilaiset kokomerkinmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopealla silmäyksellä kaikki liiviliikkeet myyvät kokoa 70 H. Jopa Cubus myy 70 G:tä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sulla on liian iso kuppi. kuppia pienemmäksi ja mittaapa uudelleen rinnanympärys, pyöristä sentit alaspäin lähimpään vitoseen/kymppiin. Voi olla myös että rintaliivimalli ei sulle sovi. Jos toistuu kaikissa liiveissä, kuppi on liian iso.
Ei ole liian iso kuppi. Valmistajat vaan tuntuvat kuvittelevan että iso kuppi = pitkä- ja leveäselkäinen pitkä ja harteikas nainen. Mä en vaan ole sellainen vaikka kuppikoko on iso. Mun hobbittimitoille siis liivit, joissa on oikean kokoinen kuppi, ovat muuten vääränkokoiset.
Minun on melkein pakko ostaa liivit Changesta, kun mistään muualta en ole löytänyt 60-ympärysmittaisia liivejä D, DD tai E-kupilla. Jos mittaan nauhalla rinnan alta, niin se on jotain 64-65cm ja 65-ympärysmittaiset liivit on aina liian löysiä.
Vierailija kirjoitti:
Minun on melkein pakko ostaa liivit Changesta, kun mistään muualta en ole löytänyt 60-ympärysmittaisia liivejä D, DD tai E-kupilla. Jos mittaan nauhalla rinnan alta, niin se on jotain 64-65cm ja 65-ympärysmittaiset liivit on aina liian löysiä.
No ei se Changesta ostaminen ole mitenkään paheksuttavaa, vaikka tällä palstalla saakin sellaisen käsityksen :D
Oon koklannut monenlaisia liivejä ja aina palannut Triumph-merkkiin. Niissä on parasistuvuus, hinta-laatusuhde yms. Koko tällä hetkellä 70g
Onko se naisille imartelevaa jos kuuleekin kuppikokonsa olevan D eikä B? Luulen että on?
Entäpä jos koko onkin K eikä G?
Molemmissa siis kyse siitä, että ei tiedä mikä koko on tällä hetkellä ja käyttää vanhasta tottumuksesta pienempää. Tuohan olisi siis se myyntikikka jota Change käyttää.
Englannista tilatessa koko vaihtuu niin ikään isommaksi, koska siellä on ne tuplakirjainkoot isommissakin malleissa.
Kokeile isompaa kuppia.
http://www.bratabase.com/knowledge/orange-in-a-glass/