Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia rintaliivikaupoista - muuttuko B:ni D:ksi?

Vierailija
01.08.2016 |

Millaisia kokemuksia teillä on ihan "oikeissa" liiviliikkeissä asioinnista, jossa mitataan kokonne yms? Esim. Change ja Funky Lady.

Sain itse lahjakortin Funky Ladyyn ja mielenkiinnolla odotan, millainen kokemus on edessä. Monet tutut ovat sanoneet, että kuppikoko on muuttunut, ympärysmitta muuttunut etc.

Mitä kokemuksia teillä?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen väliä sillä on mitä siinä rintsikoiden kokolapussa lukee? Oli koko sitten 65B tai 90F, ihan sama kunhan on sopivat liivit. Ja jos kokeillut liivit ei tunnun hyviltä niin ei niitä ole pakko ostaa. Ei se myyjä pakkaa ostoksia, ota teidän korttia lompakosta ja aseella uhaten kiristä pin-koodia. En voi käsittää tätä ainaista ininää liivikoosta ja esim. Changesta, jossa muka pakotetaan ostamaan jotain!

Vierailija
22/67 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia kokemuksia teillä on ihan "oikeissa" liiviliikkeissä asioinnista, jossa mitataan kokonne yms? Esim. Change ja Funky Lady.

Sain itse lahjakortin Funky Ladyyn ja mielenkiinnolla odotan, millainen kokemus on edessä. Monet tutut ovat sanoneet, että kuppikoko on muuttunut, ympärysmitta muuttunut etc.

Mitä kokemuksia teillä?

Kävin alkuvuodesta ensimmäisen kerran elämässäni "oikeassa" liiviliikkeessä,kun sain lahjakortin.On aina ollut C,korkeintaan D-kuppi,mutta Changesissa myyjän opastuksella ostin F-kupin liivit ja ne ovat parhaat rintaliivit,jotka minulla on ikinä ollut.Muutenkin hyvä kokemus,pelkäsin etukäteen että olisi vaivaannuttavaa antaa vieraan ihmisen mittailla minua puolialasti,mutta myyjä oli todella mukava ja neuvoi hyvin,ehkä jatkossa osaan ostaa sopivia liivejä itseksenikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa olen laittanut tämän linkin näihin rintsikkakokokeskusteluihin. Menkää

https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/?

ja sieltä löytyy mainio kokolaskuri http://www.brasizecalculator.tk joka ei tietenkään ole 100% tarkka, mutta sen perusteella saa lähtökohdan ja voi haarukoida oman kokonsa kun sovittelee liivejä. Myös rinnan muoto vaikuttaa liivin valintaan yhtä paljon kuin sen koko, niistä ja muista asioista voi lukea täältä https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/wiki/beginners_guide

Kaikkiin muihin ongelmiin löytyy vastaus tuolta keskustelupalstalta, jos vain englantia osaa sen verran.

Vierailija
24/67 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki monet käyttävät väärää kokoa, mutta noilla oikeilla liikkeillä on silti ihan oma mitoituksensa.

Jos menette niillä tiedoilla takaisin shoppailemaan jonnekin Lindexiin/H&M:ään tms, niin ei se uusi oikea koko siellä sovi, jos edes löytyy valikoimista.

Ei liikkeillä, vaan merkeillä. Alusvaateliikkeet (Funku Lady, Meritta) myyvät yleensä usean eri valmistajan liivejä.

Vierailija
25/67 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoni muuttui 75D:stä 75G/H. Myönnän että käytin selvästi liian pieniä liivejä (alhaalta näkyi alatissiä ulkona kupeista, koska nostin kupit ettei rinnat ylhäältä katsottuna tule ulos kupeista) koska ei ollut rahaa ostaa kalliimpia, joten ostin isoimmat H&M-liivit.

Vierailija
26/67 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Vierailija. kirjoitti:

Kokoni muuttui 75D:stä 75G/H. Myönnän että käytin selvästi liian pieniä liivejä (alhaalta näkyi alatissiä ulkona kupeista, koska nostin kupit ettei rinnat ylhäältä katsottuna tule ulos kupeista) koska ei ollut rahaa ostaa kalliimpia, joten ostin isoimmat H&M-liivit.

Veikkaan, että sulla on ympärysmitta vieläkin pielessä, ellei vanhat liivit olleet erityisen venyvää sorttia. Jos 75 olisi ollut sopiva ympärys, ei ne kupit olisi nousseet rintojen päälle.

Vierailija
27/67 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Changessa tyrkytettiin väkisin 70e kokoa. Puristi ihan mielettömästi enkä pystynyt pitämään niitä. Sattui. Eivät uskoneet kun sanoin että 75 on parempi.

Toisesta liikkeestä ostin 70g liivit kun ympärysmitta tuntui väljemmältä. Nyt kuitenkin liivit on jääneet kaappiin kun puristavat.75F olisi varmaan paras koko.

Changen liivit oli muutenkin huonot minulle, kaarituet tulevat liian korkealle kainaloon.

Calvin klein on paras, toiseksi paras on freya.

Vierailija
28/67 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.Vierailija. kirjoitti:

Veikkaan, että sulla on ympärysmitta vieläkin pielessä, ellei vanhat liivit olleet erityisen venyvää sorttia. Jos 75 olisi ollut sopiva ympärys, ei ne kupit olisi nousseet rintojen päälle.

Ympärysmitta on täydellinen. Ne vanhat resuiset liivini kyllä venyivät helposti, painoivat siltikin rintoja kaarentuen kohdalta kuhmuralle. Käytin vain löysiä paitoja.

Vierailija
29/67 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse ole osannut oikean kokoiset liivit valita, oli kyse sitten Cubuksesta tai Changesta. Jälkimmäisessä myyjä kyllä tuli tarkistamaan istuvuuden. Kyllä mä osaan itse mittanauhaa käyttää ja testailla sopivan kokoiset liivit,en ymmärrä miten suurin osa naisista ei muka osaa.

Mulle Changessa on myyty liivit liian pienillä ympäryksillä. Osaan todellakin valita sopivat itse: ympärys ei saa puristaa liikaa, tissit pitää mahtua kupoeihin niin, että mikään metallivanne ei paina.

Changen liivit ovat kummallisen kokoisia ja -mallisia. En saata käsittää että siellä munkin ympärys on mukamas 65 ja kuitenkin sen kokoiset liivit puristavat ja hiertävät holtittomasti. Lisäksi kaarituet töröttävät erikoisesti ja painavat kainaloihin. En ikinä enää osta muita kuin urheiluliivejä Changelta

Vierailija
30/67 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kokemuksia teillä?

Laita kuva tisseistä, sitten osaan vastata kuinka käy.

Vierailija
31/67 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen väliä sillä on mitä siinä rintsikoiden kokolapussa lukee? Oli koko sitten 65B tai 90F, ihan sama kunhan on sopivat liivit. Ja jos kokeillut liivit ei tunnun hyviltä niin ei niitä ole pakko ostaa. Ei se myyjä pakkaa ostoksia, ota teidän korttia lompakosta ja aseella uhaten kiristä pin-koodia. En voi käsittää tätä ainaista ininää liivikoosta ja esim. Changesta, jossa muka pakotetaan ostamaan jotain!

Ei tietenkään pakoteta, mutta myyjä ei anna kokeilla toisen kokoisia liivejä vaikka hänen mittaamansa puristaisi niin että sattuu. Joten vaihtoehdot on ilman liivejä tai myyjän päättämät liivit.

Vierailija
32/67 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki monet käyttävät väärää kokoa, mutta noilla oikeilla liikkeillä on silti ihan oma mitoituksensa.

Jos menette niillä tiedoilla takaisin shoppailemaan jonnekin Lindexiin/H&M:ään tms, niin ei se uusi oikea koko siellä sovi, jos edes löytyy valikoimista.

Cubukselta ostan 70D:tä, samoin Changelta. 

Vierailija
33/67 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina ostanu kokoo 70A, yleensä Lindexin liivejä. Seppälästä ostan myös ton kokosia, mut vain niitä edestä suljettavia, ne on ainoita hyviä siellä. Menin sit yks kerta Changelle ja myyjä mittasi mun koon. Veti meinaan sen mittanauhan niin tiukalle, että pelkäsin kylkiluiden napsahtavan. Kooksi paljastui 65B, mutta heillä ei ollu mulle sillä hetkellä sitä kokoo tarjolla, joten lähdin tyhjin käsin. Painoin kuitenkin ton koon mieleen ens rintsikkashoppailua varten.

Sovitinkin sit ens kerralla Lindexissä koon 65B rintsikoita ja eihän ne menny ees kiinni. Cubuksella sovitin kuitenki vielä yksiä ihania kokoa 65B ja pukukopissa tuntu hyviltä, ei puristanu, ei noussu, tissi ei menny kainaloon jne. Täytti siis sopivien kriteerit kaikin puolin (oon nykyisin tosi tarkka rintaliivien istuvuudessa, koska yläasteen kuljin väärän kokoisissa ja se oli inhottavaa). Ostin ne Cubuksen 65B:t ja myöhemmin vasta useamman tunnin oltua päällä huomasin ne liian pieniksi: ne nousi, olkaimet oli pisimmilläänkin liian lyhyet (outoa) ja ympärys oli liiankin napakka. Harmitti pirusti.

No sitten joitain kuukausia ton Changen käynnin jälkeen menin kotimyyjälle, kysyessä ilmotin mitä kokoo yleensä käytän (eli se 70A) ja sovitettiin sitä ekana ja sehän oli just sopiva. Jopa 70B meni joissain malleissa, mutta yhtään pienempi ympärys ei.

Eli tästä opin, että en enää kuuntele mitään Changen myyjän "ultimaattista totuutta" mun koosta, vaan tunnustelen itse sovituskopissa sitä oikeeta kokoo. Sen "taidon" oon kuitenkin jo oppinut.

Vierailija
34/67 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään pakoteta, mutta myyjä ei anna kokeilla toisen kokoisia liivejä vaikka hänen mittaamansa puristaisi niin että sattuu. Joten vaihtoehdot on ilman liivejä tai myyjän päättämät liivit.

Tai sitten voi ostaa kalsareita. Kyllä mullekin on nimenomaan Changen yksi myyjä tuputtamalla tuputtanut huonosti istuvia liivejä, ilmoitin siihen että en ole näitä ostamassa ja jos ei muita löydy niin katsotaan mitä muuta te täällä kauppaatte.

Muissa rintaliivikaupoissa ei ole koskaan tunkemalla tungettu vääränlaisia liivejä. Toki olenkin säästänyt hyvin mulle istuvista malleista laput, joiden kanssa marssin kauppaan ja pystyn sovittamatta ostamaan itselleni liivit tai jos ei ole hyllyssä niin niitä tilataan mulle tohon lähimpään liiviputiikkiin. Tiedän, että voisin itsekin tilata niitä netistä, mutta mä arvostan sitä että mua on kyseisessä kaupassa aina palveltu hyvin ja asiantuntevasti ja sen takia haluan tilata heidän kauttaan.

Vierailija
35/67 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän n. 70D-kokoisia liivejä. Mukava koko, siitä ja rinnakkaiskoista löytyy aina alennuskappaleita liiviliikkeistä. Varsinkin nuorempana kolusin aina erikoisliikkeiden alelaarit. Aubaden 70D sopi mulle erityisen hyvin.

Changella tarjosivat samaa kokoa, mutta jostain syystä se on tolkuttoman kireä ja epämukava. Ja laatuliiveihin verrattuna vähän karvahattumalli.

Vierailija
36/67 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää palvelua olen saanut ainakin Funky Ladyissä. Kuppikoko C->D. Tosin joskus aiemminkin on ollut kokoa D. Vain yksi mallisto Funky Ladyssa istuu minulle. Niissä kuppien muotoilu on juuri sopiva. Tällä hetkellä koko on D75.

Vierailija
37/67 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan asiantuntijat minulle mitä eroa ympäryksen lisäksi on rinnakkaiskoossa 70A ja 65B?

Eli jos koon 70A kuppi on liian pieni leveydessä, mutta täyttyy muuten sopivasti. Onko koon 65A kupin kaarituki täsmälleen sama kuin koissa 70A?

Mulla on ongelmana se, että 70A:n kaarituki jää painamaan kainalon puolelta tissin reunaa. Mutta taas koossa 70B on liian tilava kuppi..

Auttakaa!

Vierailija
38/67 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta kertaa olen laittanut tämän linkin näihin rintsikkakokokeskusteluihin. Menkää

https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/?

ja sieltä löytyy mainio kokolaskuri http://www.brasizecalculator.tk joka ei tietenkään ole 100% tarkka, mutta sen perusteella saa lähtökohdan ja voi haarukoida oman kokonsa kun sovittelee liivejä. Myös rinnan muoto vaikuttaa liivin valintaan yhtä paljon kuin sen koko, niistä ja muista asioista voi lukea täältä https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/wiki/beginners_guide

Kaikkiin muihin ongelmiin löytyy vastaus tuolta keskustelupalstalta, jos vain englantia osaa sen verran.

Kaikki nuo brittimerkit mitkä mainittiin on kokeiltu, ja vaikea on löytää edes sopivaa leikkausta. Ovat niitä topattuja tai balconetteja, jotka eivät mulle käy.

Muissa merkeissä kuten Primadonnassa yms. isot kuppikoot on tehty joillekin valtan pitkille, pitkäselkäisille ja leveille naisille, nauha on aina liian korkea mulle ja kupit sekä olkaimet liian leveällä ja kaarituet puskee sisään kainalon ihosta.

Muissa merkeissä on vaikea löytää sopivan isoa kuppia.

Vierailija
39/67 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Funky Ladyssa valikoimaa hyvin myös pienirintaisille?

Vierailija
40/67 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaahan asiantuntijat minulle mitä eroa ympäryksen lisäksi on rinnakkaiskoossa 70A ja 65B?

Eli jos koon 70A kuppi on liian pieni leveydessä, mutta täyttyy muuten sopivasti. Onko koon 65A kupin kaarituki täsmälleen sama kuin koissa 70A?

Mulla on ongelmana se, että 70A:n kaarituki jää painamaan kainalon puolelta tissin reunaa. Mutta taas koossa 70B on liian tilava kuppi..

Auttakaa!

Lisään vielä: rinta on leveö ja litteä, kiinteä... Mikä neuvoksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä