Mitä mieltä nimestä Antti?
Onko nolo ja juntti nimi vai ihan kiva pojan nimi?
Kommentit (37)
No ihan miehekäs nimihän Ana on. Viittaa lähinnä pohjanmaalaiseen puukkojunkkariperinteeseen.
Antti on nimien aatelia. Reilu, perinteinen, miehekäs, konstailematon nimi. Samaa sarjaa kuin Jaakko, Lauri, Heikki, Eero tai Matti.
Vertaa nyt vaikka nimiin Jesse, Nooa, Samu, Nico tai Luca.
Mun nimi on antti ja olen aina ollut ihan tyytyväinen siihen, kiitos kysymästä.
Isontalon Antti ja Rannanjärvi ne tappeli kahden kesken...
Valitettavasti tulee heti mieleen Antti Rinne. Ei jatkoon.
Antti on mukava, reippaan ja reilun pojan nimi. Ei paha.
Hyvä nimi. Tulee rehellinen kerskailematon reilu suomalainen fiilis. Mun luokalla oli Antti. Piti aika matalaa profiilia, harrasteli kavereidensa kanssa, mutta oli ihan älyttömän hyvä koulussa! Tulee semmonen lapsinerofiilis siitä sen takia :D
On sillä yli 40 vuotta allekirjoittanut tullut ihan hyvin toimeen. Kiva jos tulee taas muotiin. Paitsi että se kielii siitä että olen dinosaurus :S
t. Antti
Ihan hirvee nimi!!! Suomalaiset perinteiset miesten nimet on aina ihan hirveitä ja noloja.
Antti on mielestäni sellainen miehekäs, jämäkkä nimi. Sopii lapselle ja aikuiselle, ei ole yleisimmästä päästä, mutta tasaiseen tahtiin annettu. Herättää hyviä mielikuvia, tunnen monta mukavaa Anttia.
Tunnen varmaan 50 Anttia ja heitä on joka ikäluokassa. 80-luvulla ja 90-luvun alussa tosi yleinen nimi. Kiva nimi, mutta yleinen. Mutta ei taida vauvoilla enää yleinen olla.
Meidän ala-asteella lällätettiin meidän luokan Antille: "Antti, pantti, elefantti...." Toki huumorilla, eikä tosissaan. Hauska tapaus oli itsekkin.
Perujamppa. Mielikuva on kolmikymppinen nörtähtävä blondi silmälaseilla.
tavallinen suomimiehen nimi, ei mitän erityistä mielipidettä herätä
Hyvä perusnimi, tunnen monta Anttia sekä oman ikäisissäni nuorissa että myös vanhemmissa miehissä. Antti kulkee nimenä myös meidän suvussa, joten ehkä olen vähän biased.
Vierailija kirjoitti:
Onko nolo ja juntti nimi vai ihan kiva pojan nimi?
Eikös Tuiskun Antti ole Suomen tunnetuin homo tom of finlandin jälkeen
Luokallani oli Antti, hän murhasi teini-iässä oman isänsä ja tämän kaverin. Antista tulee myös mieleen heti Rinteen hapan naama, joten kovin positiivista kuvaa mulla ei nimestä ole.