Mitä mieltä nimestä Antti?
Onko nolo ja juntti nimi vai ihan kiva pojan nimi?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Antti on mielestäni sellainen miehekäs, jämäkkä nimi. Sopii lapselle ja aikuiselle, ei ole yleisimmästä päästä, mutta tasaiseen tahtiin annettu. Herättää hyviä mielikuvia, tunnen monta mukavaa Anttia.
Antti on tosiaan neutraaili perusnimi. Vastine naisten puolelta olisi vaikka Anna tai Elina. Kauniita klassikkoja. Toki yleisiä, mutta varmoja valintoja.
Varmaan kaduttaa, kun on antanut jonkin Veetin tai Islan lapsensa nimeksi. Antin äitinä/isänä on aina hyvä olla nimen puolesta.
Kait tuo on ihan ok nimi, mutta minun tapauksessani mentiin kyllä täysillä metsään. Kuten jo joku tuossa mainitsikin, niin mieleen tulee äijämäinen äijä - minun ulkoinen olemukseni huokuu kaikkea muuta, kuin Anttia.
-Antti
Kerran oli av:llä ketju minkä nimiset ihmiset on mahtavimpia, sekä tytöistä että pojista sanottuna. Niin miesten nimissä se oli Antti, naisissa Anna.
Antti-nimestä tulee etsimättä mieleen sellainen iso jukolanjussimainen maalaispoika.
Vähän tyhmä ja hyväuskoinen, kiltti. Valkoinen tukka ja siniset silmät. Hölmö hymy naamalla.
Tavallinen rehti perisuomalainen nimi, tulee positiivinen mielikuva.
Ilahdun aina kuullessani kun nykylapselle on annettu joku muodista poikkeava perusnimi tyyliin Heikki tai Ville tai juuri tuo Antti - kun nimimuoti on nykyään tätä pliisua linjaa- Eemi, Veeti, Veetu, Peeti, Jooa, Luka, Leevi, Nooa, Noeli... Mikä ihmeen nimi edes on Veetu tai Peeti?
Antti on hyvä tyyppi, omantien kulkija, itsenäinen ajattelija. Antissa on rehtiyttä, reiluutta ja nallekarhumainen olemus. Lisäksi hän on sanavalmis letkauttelija. Tällainen on tuntemani Antti.
Mun mies on Antti. Ja alakoulussa olin vuosia salaa ihastunut yhteen Anttiin. Joten ei paha tietenkään mun mielestä. Tosi miehekäs, komea ja perinteikäs, rehti nimi. Mutta tosi yleinenhän se on (ainakin n. 30-40-v. ikäisten keskuudessa), tsekatkaa vaikka https://www.is.fi/suomi100/art-2000005240789.html. Olikohan 6. yleisin nimi Suomessa (siis kaikenikäiset miehet ja pojat). Munkin kouluaikana oli aina luokalla ainakin kaksi Anttia.
Pojan harrastusryhmässä on Antti, ikää jtn 5 v. ja se on jotenkin tosi raikas tuulahdus lasten nimenä.
Sellaista vitsiä kuulin yhden miehen kerran kertovan, että hän hoitaa usein kaikki illanistujaisten esittelyt sanomalla, että kaikki miehet täällä on Antteja, pari Jannea ja Timoa. Hauska. :)
Kummipoika on Antti, tosin nytjo komea ja kiva nuori mies.
En ole ennen pitänyt nimestä erityisesti mutta nyt kun olen ihastunut erääseen Anttiin niin se nimi suussa tuntuu niin hyvältä, ihan jokainen kirjain 💛 Hyvä nimi reilulle ja rauhalliselle miehelle jolla on iso syli ja sydän
Täällä kans yks Antti. Liikaa annettiin nimeksi 80-luvun alussa. Toisaalta aika nykyaikainen näin sukupuolineutraalina aikana, sillä Antti nimeä on annettu myös naisille 1800-luvulla. En ole ylpeä, mutta en häpeäkään.
Olen -87 syntynyt ja tunnen kymmeniä Antteja. Monesti keskusteluissa Antista puhuessa joku kysyy "kuka Antti?", koska niitä nyt vaan on pilvin pimein tässä ikäluokassa. Mutta ihan kiva nimihän se on, junttia on lähinnä se, että kysyy onko joku nimi juntti.
Ihana nimi! Johtunee siitä että mun isäni on Antti.
Maailman paras mies,reilu,ahkera,vahva,luotettava,suurisydäminen,huumorintajuinen,aina valmis auttamaan,rakastaa vaimoaan,lapsiaan ja lapsenlapsiaan...
Annappa Antti Veikko Ilmari nimeksi
Anna Antti Veikko Ilmari nimeksi se olis sopiva nimi sun vauvalle
Niin käytetty nimi että voi olla etten muista että sen ja sen nimi oli antti . Ei jää mieleen kasvojen kanssa
Mun 3v on Antti. Ihan hyvin on pärjätty.