Jos ekan kaa nousi paino, niin toisenkin kanssa?
Olin neuvolas tänää, viikkoja 18 ja risat.
Paino on nyt noussu 7 kiloa!
Mutta jos ekan kanssa nousi myös hirveesti, yli 20 kiloa toisin sanoen, niin aattelin että SAA tulla myös tämän kanssa.
Kaikki lähti puolessa vuodessa kuitenki pois.
Ihme höpötystä jostain jumppaamisesta ja sokerien välttämisestä tänään siel neuvolas,
(kerroin että syön paljon mysliä, oletti heti että se on jotain sokerissa uitettua lastenruokaa, en jaksanu korjata häntä), mutta
kun mulla ei itellä oikeesti oo sellanen olo, että jaksaisin välittää tosta painonnoususta.
Niin siis piti kysellä, että miten muilla?
Jos lihoitte ekan kanssa, tuliko toisen kans yhtä paljon vai olitteko tietoisesti syömättä " kahden edestä" ?
Ja ne joilla paino nousi vaan sen pari, kolme kiloa raskauden aikana,
ei tartte kommentoida :)
Nim. merk
" S-koosta XL-kokoon ja takasin"
Kommentit (6)
siis ekassa ja tokassa raskaudessa paino nous " vaan" se suositeltava 12 kg ja nyt 3. raskaus ja viimeks kun olin neuvolassa rv 25+ oli paino jo noussu yhteensä 13 kg plussan jälkeen. turvotustakin on jonkun verran. joskus sille ei vaan voi mitään. pitäiskö syödä niin ettei nälkä lähe. ok. tietty on tullu myöskin mässäilty, kukapa nyt ei =) mut ei niin paljon.
voisko olla niin et sun ruuansulatus tai kilpirauhasen toimintaa hidastuu kun olet raskaana?
my_selene ja neiti rv 27+
Ekassa sain sellaiset 18-20kg, sitä ei vikaan viikkoon enää mitattu, olisi ollut juuri synnytyspäivänä neuvola. No, lähes kaikki lähti reilussa vuodessa, ei ihan. Aloin lihoa samantien testin tehtyäni ja ihmettelin ' kanssasisaria' täällä, joilla ei ollut rv 20 mennessä tullut vielä juuri mitään. Mulla painoa oli kertynyt jo 10kg!
Nyt painoa on tullut varmaan taas se 10kg, rv 21. En tiedä, kun kotivaakaan en mene.
Mä en yksinkertaisesti jaksa sressata ruuan suhteen, sillä on tässä maailmassa muutakin stressin aihetta. Mulla sokereissa ei ole ollut mitään häikkää ja jaksan liikkua normaalisti (uin ekassa raskaudessa vielä rv 39 kilometrin päivässä) kiloista huolimatta ja sama tuntuu jatkuvan taas, joten sanokoon th mitä tahansa, itseppä kiloni kannan ja ne myös sitten karistan (toivottavasti):)
Minusta naisen elämä on kovin raadollista nykypäovänä muutenkin...on pysyttävä hoikkana ja kauniina ja mahduttava 36 numeron vaatteisiin vielä 3 lapsen jälkeenkin jne. Aina non mammat laihiksella ja salit pursuaa kuntointoilijoita. Tälläiseksi minäkin tunnustaudun- mutta en raskaana ollessani! Kerrankin on ' lupa' olla pyöreä ja nauttia ruuasta- sanokoon kuka mitä tahansa! =)
t. sitruska rv 21+3
Ekassa raskaudessa lisää vähän auki 30kg. Osaltaan tähän vaikutti varmaan tupakanpolton lopetus heti plussauksen jälkeen. Samaten se, että ennen raskautta elin melko kurinalaista elämää liikunnan, ja ruuankin suhteen. Jotenkin raskaus antoi luvan vaan olla ja nautiskella elämästä, liikunta ja syömisten tarkkailu jäi kokonaan.
Mulla oli sokerit jonkin verran koholla, mutta ruokavalio oli silti vähän niin ja näin, söin mitä halusin.
Nyt toinen raskaus viikoilla 27, kiloja tullut lisää n.15 ja neuvolatäti repii tukkaansa. Sokerit seurannassa edellis raskauden takia vaikka rasituksessa kaikki ok. En kauheesti jaksa ressata, vaikka edellisestä raskaudesta kiloja jäikin vielä muutama tähän uuteen, väliä raskauksille noin vuosi. Edelleen ruoka maittaa, varsinkin kaikki makea.
Saattaapi paino keretä samoihin lukemiin kuin ekallakin kerralla :o)
Mulla sama juttu että rennosti vaan mennään, neuvolatäti saa jupista jos tykkää. Urheilu alkaa maittaa taas synnytyksen jälkeen jossain vaiheessa jos vanhat merkit pitää paikkansa.
Bonzu
9 kg, jotka jäi aika hyvin jo synnärille.
Nyt tästä toisesta plussattuani ylipainoa oli reilusti ja viime neuvolaan mennessä (rv 18) oli paino pudonnut 3 kg. Että hyvä näin päin.
Huomenna neuvola ja sitten näkee, joko on lähtenyt nousuun. Nyt siis rv 22+5.
...ekasta tuli painoa lähes 20 kg. Tosin minulla oli lieviä raskausmyrkytyksen oireta, joista ylivoimaisesti kauheinta oli järkyttävä turvotus. Synnytyksen jälkeen puntari keveni vaivaiset 9 kg ja loppu 11 kg lähti kuukauden aikana, joka oli pelkkää nestettä!!!
Toiselta paino nousi vain 10 kg koko raskauden ajan. Tosin vauvakin oli lähes kilon pienempi kuin ensikko.
Nyt kolmatta odottaessani ei ole noussut edelliseen neuvolaan kuin 600 g ja silloin oltiin rv 17.
Carelia ja Tiitiäinen (jo puolivälin yli hieman)
Hei!
Mulla nousi ekasta paino 27kg, tosin oli rask.diabeteskin. Nyt toista odottaessa ei oo noussut niin paljoa, että ihan norm.lukemissa mennään, nyt ehkä 9kg ja viikko 23. Mun mielestä tuo 7kg ja viikko 18 on ihan normaalia???. Pikkuisen oon katsonut etten syö niin paljon vaaleaa leipää ja muroja, mitkä mulla kohotti sitä verensokeria. Muuten oon syönyt kaikkea mitä mieli on tehnyt, pitsaa, karkkia yms :) Tuo taapero on kyllä pitänyt senverran juoksussa ettei ole päässyt niin paljon lepäämään laakereilla kuin ekassa raskaudessa. Mua kanssa viimeksi ärsytti aina suunnattomasti sen mun painon syynääminen neuvolassa, se vaan nousi vaikka söin ihan normaalit ateriat ja joka kerta sai kuulla siitä :# Mulle ainakin tuo paino on kuitenkin aika herkkä asia. Ja sitten kun neuvolantäti paasas liikunnasta, niin teki mieli sanoa että joo, koitappa itse mennä lenkille tässä tilassa! :DDD Kun ei jaksanut kuin pari sataa metriä kävellä kaupalle kotoa ja ei nytkään jaksaisi minnekkään lenkille vaikkei oo niin tullutkaan painoa. En mä ainakaan niin huolehdi siitä painosta, kun mäkin sain tuon 27kg kuitenkin laihdutettua vuoden aikana. Että sinuna antaisin mennä korvista läpi nuo terkkarien jutut, tietystihän se on hyvä jos pystyy vähentämään sokeria ja syömään terveellisesti (pienentää ainakin rask.diabetesriskiä), mutta mulla on ainakin niin nälkä ja hirveet himot etten pysty raskaanaollessa senkään vertaa kontrolloimaan itseäni mitä normaalitilassa. Mutta älä stressiä ota, varsinkaan kun sulla lähti se paino noin nopeasti poiskin! Koitahan kestää!
T:Moonagirl 22+4