Muita joita luullaan ikäistään nuoremmaksi tai alaikäiseksi?
En voi ymmärtää, kun joidenkin ihmisten silmissä näytän edelleen lapselta. Olen siis 22-vuotias nuori nainen, pituudeltani olen 161cm ja kasvoni ovat hieman pyöreät. Eräs päivä bussikuski kysyi, että lastenlippuko laitetaan ja sanoin, että olen kyllä kakskymppinen ja se vaan nauroi. Myös miesystäväni täti on tokaissut ikää kysyessään, että "Ethän sinä niin paljon voi täyttää vielä, näytät aivan alaikäiseltä" Pitäisikö tässä rueta tunkemaan pakkelia naamaan ihan kunnolla ja paljastella, jotta näyttäisi ikäiseltäni naiselta eikä pikkulapselta?
Kommentit (23)
Ja älä turhaa ala ylimeikkaa näyttääkses vanhemmalta
No nyyh. Muutaman vuoden päästä olet asiaan tyytyväinen.
Olin silloin 26 v kun mieheni ja minun mökille tuli nuohooja. Koputti oveen ja menin ovelle. Tyyppi kysyy , että onkos isäs paikalla. Pikkuisen hymyilytti, kun huikkasin miehelleni, että tuleppas isukki ovelle, sinua kysytään 😀
Varmaan näytät ikäiseltäsi, mutta bussikuski ja miesystävän täti on sen verran vanhempia että heidän silmissään näytät siksi lapselta. Itse huomasin tämän viime syksynä kun aloitin kolmikymppisenä yliopistossa: fuksit näytti minusta aivan lapsilta kasvoiltaan. Ei ne parikymppiset silloin kymmenen vuotta sitten näyttäneet lapsilta, kun itse olin samanikäinen.
Miesystäväni tytär tykkäsi hapanta, kun häntä luultiin mieheni vaimoksi ja minua heidän tyttärekseen. Ikäeroa meillä tuon tyttären kanssa on parikymmentä vuotta.
Miestäni tilanne hiukan nauratti, ei mokoma korjannut virhettä tuolle luulijalle.
Kun tapaan uusia ihmisiä ja puhe tulee lapsistani, ovat julkkiksia täällä, eivät tahdo uskoa, että olen heidän äitinsä. Minulta on jopa kysytty olenko ollut teiniäiti. No en ole, ihan aikuinen olin, kun lapset sain.
Kivahan se on, geenini olen perinyt nuorekkaalta äidiltäni.
Monesti luullaan alaikäiseksi. Meillä on suvussa hyvät geenit.
Poliisi kysyi olinkos napannut vanhempien auton ilta-ajelulle. Olin 25v ja kyseessä oli ihan oma auto :D
Olen 26 ja ihmiset tuntuvat hämmästyvän ikäni kuullessaan. Viime syksynä tapasin sukujuhlissa erään sukulaisen uuden vaimon ensimmäistä kertaa, ja tämä nainen kysyi, että oonkos jo miettiny, mihin lukioon haen tulevana keväänä. Oli hiljaa, kun kerroin, että noh, valmistuin just yhteiskuntatieteiden maisteriksi.
Minua luultiin 30-vuotiaana alle 12- vuotiaaksi. Joskus teininä ärsytti kun ei ollut katu-uskottavuutta. Mutta nyt se on vaan kivaa :)
epätoivoinen kirjoitti:
En voi ymmärtää, kun joidenkin ihmisten silmissä näytän edelleen lapselta. Olen siis 22-vuotias nuori nainen, pituudeltani olen 161cm ja kasvoni ovat hieman pyöreät. Eräs päivä bussikuski kysyi, että lastenlippuko laitetaan ja sanoin, että olen kyllä kakskymppinen ja se vaan nauroi. Myös miesystäväni täti on tokaissut ikää kysyessään, että "Ethän sinä niin paljon voi täyttää vielä, näytät aivan alaikäiseltä" Pitäisikö tässä rueta tunkemaan pakkelia naamaan ihan kunnolla ja paljastella, jotta näyttäisi ikäiseltäni naiselta eikä pikkulapselta?
Hölömö, bussikuskisetä se vaan vähän flirttasi ja kikatutti nuorta neitoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen 26 ja ihmiset tuntuvat hämmästyvän ikäni kuullessaan. Viime syksynä tapasin sukujuhlissa erään sukulaisen uuden vaimon ensimmäistä kertaa, ja tämä nainen kysyi, että oonkos jo miettiny, mihin lukioon haen tulevana keväänä. Oli hiljaa, kun kerroin, että noh, valmistuin just yhteiskuntatieteiden maisteriksi.
Eli sinua luultiin 10 vuotta nuoremmaksi :D -90 syntynyttä -00:ksi :D oletko mies vai nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinua luultiin 10 vuotta nuoremmaksi :D -90 syntynyttä -00:ksi :D oletko mies vai nainen?
Nainen. Ja oikeastaan ihan syystäkin tuokin luuli minua nuoreksi. Olen vain niin lapsenkasvoinen. Ei tule kuuloonkaan, että mihinkään kuppilaan pääsisin näyttämättä henkkareita. Kun täytin 25 v. ja lähdettiin pubiin, portsari kysyi henkkareita, iän todettuaan nauroi ja onnitteli.
Onneksi nää jo naurattaa :D
N17 135 kg kirjoitti:
Toihan on vaa hyvä asia 😄 nuorelt näyttämine on söpistä ja vanhenet hitaammi :)
Tääl av:l ku oon laittanu itestäni kuvii 15-16v nii on luultu 13-14 vuotiaaks :D tossa must kuvii tält vuodelt, näytänkö 17-vuotiaalt?
http://aijaa.com/lNpeg5
Palstan oma huomioh*ora ilmoittautui
Varmaan pukeutuminen ja kampaus vaikuttavat aika ratkaisevasti. Mä olen jo 42-vuotias, mutta olutta ostaessa n. kuukausi sitten multa kysyttiin Prismassa paperit. Aina ehkä parin kuukauden välein kysytään, jos satun Alkossa käymään tai markettialkoa ostamaan.
Usein luullaan 10v tai enemmänkin nuoremmaks. Täytän pian 35. Mua ei haittaa yhtään :)
Jep, mua luullaan yksin liikkuessa aina 16-17- vuotiaaksi, olen 24. Laiha olemus, otsatukka ja suuret silmät. Sukuvika, äskettäin isoäitiä 86v luultiin seitsemänkymppiseksi ja viiskymppistä tätiä kolmekymppiseksi. Ehkä tästä on enemmän iloa vanhempana :)
Olen 27 ja mua luullaan alaikäiseksi... Tiedostan kyllä että näytän nuoremmalta kuin olen mutta että lapsi vielä? Ehh.
32 ja paperit kysytään tupakkaa ostaessa ja alkossa nyt varsinkin.
Ikävää sinänsä kun en ole kovin vakuuttava lapsen kasvoineni.
Mäkin oon 22 ja meen helposti yläasteikäisestä. Ei se mua häiritse.
Toihan on vaa hyvä asia 😄 nuorelt näyttämine on söpistä ja vanhenet hitaammi :)
Tääl av:l ku oon laittanu itestäni kuvii 15-16v nii on luultu 13-14 vuotiaaks :D tossa must kuvii tält vuodelt, näytänkö 17-vuotiaalt?
http://aijaa.com/lNpeg5