Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pesen vieraiden jälkeen aina heti lattiat,vessan ja vaihdan pyyhkeet

Vierailija
31.07.2016 |

olenkohan hieman neuroottinen? Kutsun aika harvoin vieraita, haluan tavata kahviloissa tms. Mikähän oireyhtymä olisi kyseessä? Suhtaudun itsekin naureskellen, mutta silti toimin näin. Lapsivieraat kauhistus!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun verran varmaan olet neuroottinen.

Vierailija
2/34 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin vaihdan pyyhkeet ja pyyhkäisen kloriitilla vessanpöntön istuinrenkaan ja hanat ja valokatkaisijat. Mutta miksi ihmeessä lattia pitäisi pestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään ihmeellistä.

Entäpä sohva, nojatuolit, oletko haistellut niitä?

Yleensä istuinosat haisevat perseelle ja vaativat vaahtopesua

Vierailija
4/34 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiat siksi että usein vieraat tepastelevat kengät jalassa.

Minulla ei ole pehmeitä istuimia ollenkaan ja sängylleni vieraat eivät onneksi mene istuskelemaan, eli kenenkään pershiestä ei tarvii kärsiä, eivät näet jaksa istua kauaa onneksi :)

Suhtaudun kuitenkin huumorilla tähän omituisuuteeni.

Vierailija
5/34 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen neuroottinen. Ja kauhistus kun lasten kaverit mutavarpaineen ramppaa näin kesällä välillä sisään ja ulos. Yritän pidättää halun pestä heidän jalat. Joskus tekisi mieli pistää suihkuun koko tenava.

Vierailija
6/34 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat voi pyytää ottamaan kengät pois. Se on kohteliasta ja kenenkään ei pitäisi siitä loukkaantua.

Vierailija
7/34 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin pesen vessat ja pyyhin ovenkahvat. 

En koe olevani omituinen.

Vierailija
8/34 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös vieraiden jälkeen imuroin eteisen ja lattiat muuten. Sohvankin yleensä. Tyynyt puistelen ja pesen vessan hyvin.

Teen tämän kyllä myös ennen vieraita 😂

Oon ehkä vähän sairas... Nauran itsellenikin

Vierailija
9/34 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pesen vessat ja vaihdan pyyhkeet. En ole ajatellut, että se nyt niin outoa olisi.

Vierailija
10/34 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Lasten  tahmaiset tassut ja hiekkaiset vaatteet uch. Vielä jos niiskuttavat ja köhivät, tuntuu kuin koko hima olis tauti pesä. Jotkut lapset haiseekin ihan omituiselle, ihan oikeesti. Kämpässä leijuu vielä pitkään tuo outo haju jos ei laita kaikkia räppänöitä auki.

En viihdy epäsiisteissä kodeissa vieraanakaan. Ihmettelen (itsekseni) siellä MIKSI nää ei voi siivota ja miksi pitää olla kaikkea roinaa ja sälää yltympäriinsä.

Outoa että pidetään sotkuisen himan pitäjiä leppoisiksi "hyviksi" tyypeiksi ja siisteydestä pitäviä nipottajiksi? Taitaa olla näiden sottapyttyjen keksintöä ja peittelyä omasta laiskuudesta.

Vierailija
11/34 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaaja nro 5, meillä on puhtaita varasukkia ja mä ihan tyynesti ilmoitan ovelle lasten kavereille jos ovat likavarpailla, että tästä sukat jalkaan meillä olon ajaksi. Ja sanon syynkin: meillä on iso valkoinen olohuoneen matto, jonka joutuisi pesemään jos siinä kulkisi likavarpailla.

Mutta aloittajalle, kyllä mäkin pesisin lattian jos ihmiset kengät jalassa kylässä kävelisi meillä (enkä pyytäisi sellaisia vieraita uudelleen).

Ja vaihdan pyyhkeet/pyyhkäisen vessan vieraiden jälkeen. En ole ikinä ajatellut sen olevan erityisen omistuista, vähän neuroottista ehkä, mutta mä tykkään keskivertoa siistimmästä kodista. Et siis ole yksin!:)

Vierailija
12/34 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lattiat siksi että usein vieraat tepastelevat kengät jalassa.

Minulla ei ole pehmeitä istuimia ollenkaan ja sängylleni vieraat eivät onneksi mene istuskelemaan, eli kenenkään pershiestä ei tarvii kärsiä, eivät näet jaksa istua kauaa onneksi :)

Suhtaudun kuitenkin huumorilla tähän omituisuuteeni.

Huoh. No tuo on helpotus jos asunnossasi on vain kovia istuinpintoja (istut siis itse aina jollakin kovalla tuolilla?) Se perseen haju sohvassa nimittäin on kauhea!

Uskallatko kyläpaikoissa istua kangaspintaisille sohville vai pelkäätkö että tahmeannihkeä alapäähaju tarttuu vaatteisiisi?

Vierailija
13/34 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti. Oli mukava lukea etten ole yksin tapoineni:)  ap

Vierailija
14/34 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä taas pesen nuo kaikki ennen vieraiden tuloa...

Vierailija
15/34 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vieraille oma nimikoitu pyyhe vessassa ja siihen pyydän pyyhkimään. Usein lapsivieraiden kanssa olen ovella ja tarkistan, että siihen vieraspyyhkeeseen kanssa pyyhitään. Joku lapsi ihmetteli, että teillä on vieraille omat pyyhkeet molemmissa vessoissa. Näin ei tartte vaihtaa pyyhkeitä lapsivieraiden jälkeen. (Aikuisvieraita meillä ei oikeastaan käykään) Pyyhin myös lapsivieraiden vessakäyntien jälkeen tolulla huuhtelunapin, vesihanan ja ovenkahvan ja katkaisijan.

Vierailija
16/34 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vastaajista taitaa olla joku pershiki/alapää-tahmean nihkeän hajun fetissi :D

Vierailija
17/34 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko se paskanhaju kangassohvaan jatkuvasta piereskelystä vai huonosta alapäähygieniasta?

Vierailija
18/34 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä myös vieraiden jälkeen imuroin eteisen ja lattiat muuten. Sohvankin yleensä. Tyynyt puistelen ja pesen vessan hyvin.

Teen tämän kyllä myös ennen vieraita 😂

Oon ehkä vähän sairas... Nauran itsellenikin

Kenelle muulle naurat?

Vierailija
19/34 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin vaihdan käsipyyhkeet vieraiden jälkeen ja pyyhkäisen pöntön ja hanan.

Vierailija
20/34 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tuo vessan sterilointi vieraiden jälkeen hyvinkin yleistä? Miten ihmeessä selviätte kodin ulkopuolella?