Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Välimeren maissa ihmiset syövät eväinään?

Vierailija
30.07.2016 |

Siis töissä, joissa ei voi alkaa kokkailemaan kesken päivän, eikä ole mahdollista lähteä kotiin syömään siestan aikana?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Italiassa vaihdossa, siellä koulussa syötiin keksejä tai suklaata, mua pidettiin outona jos tein eväsleivän tai otin hedelmiä, kotiin mentiin sitten myöhäiselle lounaalle. Mulle vielä selitettiin, että mun _pitää_ ostaa niitä keksejä evääksi. :D Kyse on oikeasti vain annoskoista ja ainakin itselläni säännöllinen herkku estää pahan makeanhimon tulemisen.

Italiassa on kyllä kouluruokaa, riippuu varmaan siitä minkä asteen koulussa on. Maksullista se kyllä on,  joten se antaa mahdollisuudet laadukkaampaan ruokaan. 

Jamie Oliverin eräässä ohjelmassa Jamie vieraili sisilialaisessa koulussa koulukeittiössä ja oli

mykistynyt laadukkaasta ruoasta.  Jamiehan on tunnettu Britanniassa kehnon kouluruuan vastustajana. . 

Jyrki Sukulan muksut ovat  koulussa Italiassa ja syövät seuraavasti:

http://www.iltasanomat.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000000894132.html

Italiassa ihmiset arvostavat laadukasta ruokaa, joten en usko heidän lounastauollaankaan tyytyvään mihinkään  huonoon. Suurimmissa kaupungeissa käydään läheisissä ravintoloissa ja paikkakunnilla, joissa mahdollisuus mennä kotiin, käydään siellä ruokailemassa. 

Vierailija
22/26 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoista leipää toppaavat oliiviöljyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksejä, keksejä ja keksejä. Niitä otetaan aamu-, väli- ja iltapaloiksi. Mitä suklaisempi sen parempi. Niin miehet kuin naisetkin.

Vierailija
24/26 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa syödään bocadilloja eli täytettyjä sämpylöitä. Koululaiset syövät näitä joka päivä. Äiti tekee leivän mukaan tai sitten se ostetaan kouluruokalasta. Usein täytteenä on pelkästään kinkkua ja juustoa. Työssäkäyvät aikuiset syövät niin ikään voileipiä tai sitten käyvät lounaalla kahvilassa tai ravintolassa. Joskus näkee myös valmissalaatteja, siis sellaisia muovirasiassa myytäviä annoksia, joissa tulee kastike ja haarukka mukana.

Vierailija
25/26 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä mietityttää, sillä haluaisin noudattaa välimerellistä ruokavaliota ja syödä puhtaista, tuoreista raaka-aineista valmistettua ruokaa. Töistä en voi lähteä lounasaikaan pois, eli pitäisi olla jokin helppo ja terveellinen eväs. Salaatti on tietysti helppo vaihtoehto, mutta ei sekään tuoreena kovin montaa tuntia pysy.

Salaatti säilyy aivan hyvin kylmälaukussa, jääkaapissa tai kylmäkallella varustetussa purkissa  (saa esim. Prismasta) muutaman tunnin. Älä tee tuosta suurempaa ongelmaa kuin se on. Välimeren asukkaat syövät lounaaksi ihan normipastaa yms.

Vierailija
26/26 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyaikana läheskään kaikki mitään varsinaista ruokaa syö lounaalla. Itse olen ollut Italiassa töissä it-alalla, eikä siellä isossa kaupungissa kiireisissä hommissa kellään oikein aikaa ollut mennä mihinkään pitkän kaavan mukaan syömään, ei kotiin eikä ravintolaan. Useimmat napsivat jotain pientä vaan päivällä, ja varsinainen ruoka sitten illalla kotona. Nuoremmat, varsinkin miehet, usein söivät jotain epäterveellistä, kuten leivoksia, limsaa, energiajuomaa ja karkkia. Linjoistaan tietoisemmat naiset saattoivat syödä esim. jogurtin ja hedelmän sekä kahvia. Tai palan kovaa juustoa, jokusen oliivin ja hedelmän. Hyvin yksinkertaisia oli ihmisten eväät yleensä. Moni meni pelkällä mustalla kahvillakin koko työpäivän.