Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut lihavat kärsitte?

Vierailija
30.07.2016 |

Mulla on elämäntaparemontti menossa ja paino tippuu joten ihan motivaattorina ajattelin avata keskustelua siitä miten monimuotoisesti lihavuus pilaa elämän

Aloitan itse:
- vihaan kesää koska en voi pitää peittävää takkia
- huijaan usein palelevani että voin laittaa edes neuleen ihrojen päälle
- en osallistu illanviettoihin vaikka haluaisin koska ei löydy mitään päällepantavaa
- ajatus että törmää vanhoihin tuttuihin jotka muistavat minut hoikkana on karmiva
- kaikki painorajoitteet nolottavat, esim hississä
- vaatteiden ostaminen on tuskaa

mitä teillä muilla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen alelaareista löytää vain s- koon vaatteita.

Vierailija
2/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää nukkua peitto nenään asti vedettynä ettei kaksari näy...jos yövieraita siis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden ostamisen olen kokenut ajoittain hankalaksi. Onneksi nykyään on näitä omia mallistoja isoille naisille ja enemmän jopa omia liikkeitä plus-kokoisille vaatteille. Mitään muita mainitsemiasi asioita en ole oikeastaan tullut edes ajatelleeksi. Ilmeisesi olen myös aikalailla sinua kevyempi, koska en ole vielä törmännyt hissiin, jonka painorajoitteisiin en mahtuisi...

Vierailija
4/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- oksettaa katsoa itseä peilistä alusvaatteet päällä

Vierailija
5/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kärsi mitenkään. 15 kiloa lihoneena on kiva uudistaa koko vaatekaappi. Netistä on ihan helppo ostaa vaatteita. Mies on sitä mieltä, että kaikki haluais munkalaisen kurvikkaan blondin. Mut on kuulemma helpompi havaita väkijoukossa. 

Vierailija
6/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputoreilta on vaikea löytää isoja vaatteita.

Vierailija
7/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vaatteeni miesten osastolta. Naisten vaatteissa kokonumeron kasvu on pituuden lisäystä, kapea vaate ei edelleenkään lihavalle mahdu, vaikka pituutta olisi maailman tappiin :)

Vierailija
8/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden ostamisen olen kokenut ajoittain hankalaksi. Onneksi nykyään on näitä omia mallistoja isoille naisille ja enemmän jopa omia liikkeitä plus-kokoisille vaatteille. Mitään muita mainitsemiasi asioita en ole oikeastaan tullut edes ajatelleeksi. Ilmeisesi olen myös aikalailla sinua kevyempi, koska en ole vielä törmännyt hissiin, jonka painorajoitteisiin en mahtuisi...

Tarkoitan sitä jos hississä lukee vaikka 4 henkilöä ja menee 3 muun kanssa ja hälytysääni alkaa soida. On käynyt vain kerran vanhassa pikkuhississä mutta kuumottaa silti aina.

ap

Vierailija
9/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- En halua ostaa uusia vaatteita, koska en halua näin isoja vaatteita. Kuljen vanhoissa ja yritän laihduttaa kaapissani oleviin liian pieniin vaatteisiin. Ne on ihania, mutta eivät vaan mahdu enää. :/

- En tykkää kesästä, koska mulla ei oo kivoja hellevaatteita, ja hikoilen aivan helvetisti kasvoista yms. Tosin en tiedä onko hikoilu vain geeneissä kun kaikki normaalipainoisetkin perheessäni hikoilevat paljon.

- Ajattelen liikaa sitä mitä muut minusta ajattelevat. En ole aina ollut lihava enkä nytkään mikään sairaalloisen lihava, mutta hävettää ns. myöntää vanhoille tutuille, että olen heikko ja annoin itseni lihoa.

Vierailija
10/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laihtunut 10 kg tänä vuonna. En ollut lihava noin varsinaisesti, painoin vain 70 kg. Jotkut saman mittaiset näyttävät todella hyviltä ja terveiltä siinä painossa. Mä en. Vieläkin on pudotettava. Olen todella pieniluinen, joten tätä ei voi yleistää, vaikka ylipainon puolella olinkin BMI:n mukaan.

Kasvonpiirteet jotenkin katosi, mulla oli kaksoisleuka ja paksut posket.

Liikkuminen tuntui oudota, kun "välissä" oli aina jotain ylimääräistä.

En meinannut löytää nukkuma-asentoa, kun kroppa tuntui jotenkin valuvan oudosti sinne tänne.

Mäkin pelkäsin tuttujen tapaamista, kun muutos oli niin selkeä ja hurja.

Vaatteet tuntui tosi ahdistavilta ja rajoittavilta päällä. Itse asiassa oma nahkakin tuntui ahdistavalta ja rajoittavalta.

Oli tosi vaikeaa katsoa omaa kroppaani, koska en tunnistanut itseäni mitenkään. Se näytti niin vieraalta, vaikka ei siis rumalta.

Tsemppiä kaikille! Painon pudottaminen ei ole helppoa ja se on tuskastuttavan hidasta, mutta juuri ne pienet hetket, joina tekee pieniä valintoja ratkaisee. Ei ulkonäöllä ole niin väliä, mutta olotila on mukavampi viikko viikolta. :)

Itse lihoin alkoholismin takia 20kg. Edelleen painin riippuvuuksien kanssa, ja syömishäiriökin tosiaan on. Ihmisen ulkonäkö muuttuu elämän aikana välillä. Ei siinä ole mitään hävettävää. Joskus asioiden korjaamisessa kestää, mutta se on sen arvoista. :) Koittakaa myös elää hetkessä ja tehdä mukavia asioita.

Vierailija
11/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette osta oikean kokoisia vaatteita? Moni ongelma olisi sillä hoidettu. Itsekin harmittelin lihomistani, mutta vain siihen hetkeen asti, kun tajusin, että näytän edelleen ihan hyvältä, kun vaan vaatteet ovat sopivat. 

Vierailija
12/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan vaatteeni miesten osastolta. Naisten vaatteissa kokonumeron kasvu on pituuden lisäystä, kapea vaate ei edelleenkään lihavalle mahdu, vaikka pituutta olisi maailman tappiin :)

Minusta taas tuntuu, että vaatteet vaan isomman kokoisin ovat leveämpiä, mutta napapaitoja näin 175 cm näkökulmasta. Toki niitä liian kapeita mallejakin löytyy.