Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin kouluttautua psykiatriksi

Vierailija
30.07.2016 |

Kauanko koulutus kaikkineen peruskoulun jälkeen yhteensä kestää? Mitä pitää ottaa lääkiksessä huomioon, pärjäävätkö siellä muut kuin rikkaista perheistä tulleet kympin tytöt?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Tämä ei ole mikään trolli/provo, vaan olen aivan tosissani asian suhteen. Olen koulussa sellainen 8-9 tyttö, vieraat kielet tuottavat hankaluuksia mutta muuten olen hyvä koulussa, etenkin äidinkielessä sekä fysiikassa ja kemiassa. Ihmisen terveys, mielenterveys ovat kiinnostaneet minua aina. Aspergerin syndroomani vuoksi pystyn omaksumaan valtavat määrät tietoa asioista jotka minua kiinnostavat. Tulen ihmisten kanssa ihan hyvin toimeen niin hassulle kuin se kuullostaakin, sillä syndroomani on onneksi vain lievä ja sen lisäksi minulla on ADHD, joka hieman hankaloittaa opiskelua mutta sen vuoksi olen sosiaalisempi kuin mitä assit yleensä ja myöskin lahjakkaampi. Kaikki eivät edes usko että minulla koko syndroomaa olisi, kun olen heidän mielestään sosiaalisesti sen verran lahjakas. Osaan ottaa muut huomioon ja olen hyvä kuuntelija, jos jollakin on joitain murheita niin kuuntelen parhaani mukaan enkä koskaan tuomitse tai vähättele toisen ongelmia.

Psykologi on ehkä lähempänä sitä mitä odotat työnkuvalta ja mitä kuvasta vahvuuksiasi

TTY

Miksi psykologi? Osaatko perustella? Ja miten psykologiksi sitten kouluttaudutaan ja kauanko se kestää?

Lukio + 4-5 vuotta, riippuen opiskelutahdistasi

http://www.ammattinetti.fi/ammatit/detail/303_ammatti

Vierailija
22/32 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatri (AMK), 4 vuotta.

Psykiatsiseksi hoitajaksi tai psykologiksi kouluttautuu tuossa ajassa ja lukio täytyy olla käytynä. Psykiatri on lääkäri, erikoislääkäri ja kymmenisen vuotta menee siihen koulutukseen ja tutkinto tehdään yliopistossa ei ammattikorkeakoulussa.

Älä rinnasta hoitajan ja psykologin tutkintoa.Psykologin koulutus kestää 5,5 vuotta ja on ylempi korkeakoulututkinto,kun taas hoitsut valmistuu amk:sta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et omaksu vieraita kieliä, se tulee olemaan ongelma. Lääkärikoulutuksessa iso osa aineistosta on vieraskielistä. Psykiatriassa etenkin.

Englanninkielistä materiaalia oppii helposti lukemaan. Siellä on se oman alan sanasto, jonka oppii nopeasti. Joten tuo ei tule olemaan ongelma. Käytännön työssä ei kielitaitoa kovasti tarvitse. Ruotsinkieliset potilaat menee ruotsinkieliselle psykiatrille.

Vierailija
24/32 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lievä Aspergerin syndrooma ei estä sinua kouluttautumasta lääkäriksi. Mutta sinulle voisi kyllä sopia paremmin jokin toinen erikoisala kuin psykiatria.

Samaa mieltä. Kirurgia tai radiologia ehkä myös anestesialääkäri, jos matikka sujuu

Kirurgiaa voisin muuten harkita sillä en ole mitenkään herkkävatsainen, kestän nähdä verta ja olen huolellinen ja tarkka työssäni. Ainoa vaan että olen taipuvainen stressiin sekä herkkä luonteeltani, en tiedä kestäisinkö jos joku kuolisi tekemäni virheen vuoksi.

Psykiatri on lääkäri ja lääkäreillä on pitkästä päivystysputket. Vaikka perustaidot oman firman aikanaan, kouluaikana joudut päivystämään. Lääkärinä myös psykiatrin käsissä on ihmishenkiä. Stressiherkkänä sanon edelleen, että mieti psykologin uraa mieluummin.

Liturgiassa tulee ja näkee myös enemmän niitä onnistumisia ja ilon tunteita, kun pelastaa jonkun hengen. Mutta työ on stressaavaa.

Vierailija
25/32 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulupohkalls tuskin pääsee lääkiksees.Psykoterapeutteja varmaan on amk-pohjaltakin.Luulisi, että sinne pääsee, jos rahaa löytyy.Ensin amk-tutkinto.

Vierailija
26/32 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä vain miettii. Miten vaikea sinne lääkikseen sitten on päästä? Itse olen ainakin kuullut että joutuu lukemaan aivan himona eikä siltikään välttämättä pääse sisään. Vaikuttaako lukion arvosanat yhtään vai katotaanko pelkästään pääsykoetuloksia? Entä onko lääkiksessä opiskelu kuinka kallista? Mihinkään bileisiin yms en ajatellut osallistua, mutta kyllä kirjat silti varmasti maksavat, ja jos tarvitsee kunnon koneen, tabletin tmv niin kyllähän siitä tulee kuluja. Entä psykiatrin, psykologin ja kirurgin palkat ovat suunnilleen sekä bruttona että nettona?

Vierailija
27/32 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger psykiatrina? :DDD Tämän on pakko olla vitsi.

Vierailija
28/32 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä vain miettii. Miten vaikea sinne lääkikseen sitten on päästä? Itse olen ainakin kuullut että joutuu lukemaan aivan himona eikä siltikään välttämättä pääse sisään. Vaikuttaako lukion arvosanat yhtään vai katotaanko pelkästään pääsykoetuloksia? Entä onko lääkiksessä opiskelu kuinka kallista? Mihinkään bileisiin yms en ajatellut osallistua, mutta kyllä kirjat silti varmasti maksavat, ja jos tarvitsee kunnon koneen, tabletin tmv niin kyllähän siitä tulee kuluja. Entä psykiatrin, psykologin ja kirurgin palkat ovat suunnilleen sekä bruttona että nettona?

Psykologeillahan on ihan kehnot palkat, eli jos raha kiinnostaa, niin lääkis on ainoa vaihtoehto.

Vierailija
29/32 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oh ja Wau! Linkaatko vielä ammattikorkeakoulun, jossa voin opiskella psykiatriksi!

Vierailija
30/32 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oh ja Wau! Linkaatko vielä ammattikorkeakoulun, jossa voin opiskella psykiatriksi!

Porvoon AMK tietysti.

Vierailija
31/32 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vielä todella nuori, jos ei peruskoulukaan ole käytynä. Lukiossa mielesi voi vielä muuttuakin. Jos ei muutu, keskity kemiaan, fysiikkaan ja biologiaan, niitä tarvitset pääsykokeessa.

Lääkikseen on vaikea päästä, joudut lukemaan pääsykokeisiin tosissaan, varmaan käymään myös valmennuskurssit ja ehkä yrittämään useampaan kertaan.

Jos pääset opiskelemaan, mielesi voi vielä muuttua myös erikoistumisen osalta, kun tutustut kaikkiin mahdollisiin lääketieteen aloihin. Voit innostua enemmän jostakin muusta.

Jos kuitenkin kaiken tämän (6-7 lääkisvuoden) jälkeen psykiatria kiinnostaa yhä, sen kun haet erikoistumaan siihen. Ainakin alalla riittää töitä.

Vierailija
32/32 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla tosiaan on asperger, lievänäkin, en suosittele mielenterveysalaa. Vaikka tulisit ihmisten kanssa toimeen ihan ok, niin ala vaatii keskivertoa parempia sosiaalisia taitoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi