Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itku ei tule vaikka joku kuolisi

Vierailija
30.07.2016 |

En ole itkenyt pitkään aikaan, sukulaiseni kuoli talvella eikä silloinkaan itku tullut(ei edes hautajaisissa) vaikka hän oli minulle tärkeä. On ollut vaikka mitä pahoja juttuja tämän vuoden aikana eikä siltikään itku tule vaikka haluaisin itkeä sillä tiedän että se helpottaisi. Viimeksi itkin toukokuussa kun oli todella paha riita poikaystäväni kanssa ja saatiin se sovittua, eilen tosiaan pistin häneen välit poikki eikä nytkään tunnu että itku tulisi. En enään tiedä mitä tehdä sillä minusta on tullut jotain mitä en olisi ikinä uskonut.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö masennuslääkettä?

Vierailija
2/7 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla hormonikierukka? Se teki musta tuollaisen tunteettoman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mutta tiedostan kyllä että olen jollain tavalla sairas sillä en nauti enään mistään, apua on tarjottu mutten ottanut vastaan. Ehkä jos nyt tarjottaisiin niin en kieltäytyisi mutta itse en vaan ole jaksanut tehdä asian suhteen muuta kuin katsoa päivästä toiseen.

-ap

Vierailija
4/7 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hormonikierukkaa.

-ap

Vierailija
5/7 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä muitakaan lääkkeitä käytä mistä tämä voisi johtua.

-ap

Vierailija
6/7 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on, ettei tarvitse olla mitenkään sairas, vaikkei itku aina tulekaan. Minulla taustalla hyvin rankkoja parisuhdeasioita ja samaan aikaan perheenjäsenen kuolema. Välillä sain itkun tulemaan kun tarkoituksella kuuntelin jotain hautajaiskappeleita/ajoin kuolinpaikan ohi yksin. Ja tottahan se on, että se itku helpottaa.

Oma tulkintani on, että itkin niin monet kerrat niiden parisuhdeongelmien kanssa, etten vaan enää jaksanut. Minäkin podin huonoa omatuntoa siitä ettei läheisen kuolema edes itkettänyt. Mutta kun tunteet hyväksyy eikä niitä yritä pakottaa niin lopulta ne itkutkin tuli, puolen vuoden viiveellä. Näistä tapahtumista jo kolme vuotta aikaa, välillä vieläkin itkettää, mutta enää harvoin.

Hyväksy tunteet sellaisina kuin ne on, älä yritä pakottaa itseäsi mihinkään "nyt kuuluu olla paha mieli" muottiin. Ajan kanssa varmasti olokin helpottuu.

Vierailija
7/7 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, tuo auttoi <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi