Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sammaksesta...Neuvoja kysyy...

01.03.2006 |

Siis pikku-neidille on tullut sammasta ja minä dementikko unohdin kysyä eilen asiasta neuvolassa. Osaisiko kukaan valaista asian tiimoilta eli miten olette puolukalla hoitaneet sammasta? Oletteko antaneet lusikalla vai " vanhan kansan tyyliin" kastaneet tutin puolukkaan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puristanut parista puolukasta mehun lusikkaan ja siitä antanut sen suoraan suuhun. Samoin sitruunan suhteen. Valitettavasti meidän neidin sammas oli sitkeää sorttia eikä kotikonsteilla parantunut vaan jouduttiin turvautumaan lääkärin apuun.

Vierailija
2/3 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Hiero tops-puikolla kate-alueelle vissyvettä taikka sitruunamehua/puolukkamehua! Voit hieman painaa ja rapsuttaa jos katetta on runsaasti, rätinkulmakin käy hienosti. Hoito toistetaan 2-4x päivässä ja useamman päivän ajan. Lääkäriin ei ole kiire, mutta jos vauvan syöminen vaikeaa suun kipeytymisen vuoksi niin mene hakemaan sitten lääkkeet... lääkehoito on pitkä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö on nyt reilu 8vk ikäinen ja sammasta ollut suussa ihan alusta asti. Monta viikkoa hoidin puolukalla (puristin mehua ja tops puikolla kielelle) ja sen jälkeen sitruunalla eikä mene ohi. Nyt viimeiset kaksi viikkoa olen käyttänyt dactarin geeliä (myös tops puikolla kielelle) mutta sitkeessä on.

Onneksi kuitenkaan ei vauvaa suu vaivaa, mutta mutta....

mulla oireilee toinen rinta ikävästi. Välillä syötön jälkeen alkaa sellaiset aaltoilevat, polttavat tuskat rinnan sisällä, joskus on niin kova kipu ettei voi muuta kun itkeä, niin paljon sattuu. Toisinaan ei ole mitään kipuja, mutta välillä polte yllättää. Se on tosi kamalaa. Kaksi lääkäriä ei ole osannut kummempaa neuvoa asiaan antaa (rasvausta, ilmakylpyjä, rinnan pumppausta ym ym) eli tässä vaan taistellaan. Onneksi myös hyviä päiviä välillä, jos joka kerta alkaisi tuo kipu niin jo luovuttaisin koko homman.

Laittelen rintaankin usein syötön jälkeen sitruunanmehua joka tuntuu auttavan ja rasvailen bepanthenilla.

Mutta onneksi vauvalla ei suu arista, täytyy vaan jatkaa dactariniin laittoa ettei ainakaan pahene sammas suussa. Toisillahan vaan vaivaa koko imetysajan jonkinasteinen sammas.

Tylsä vaiva, mun niin toivoisi että voisi imettää pitkään... saas nähdä kauanko pystyn!

caron ja typsy kohta 2kk