Mitä mieltä tästä? Aika kammottavaa käytöstä " fiksuilta" aikuisilta...
Eräällä päiväkodin lapsista on synttärit. Juhliin hän on kutsunut kaikki ryhmänsä tytöt -- yhtä lukuunottamatta. Kuitenkin kun juhlista on koko viikko puhuttu, ovat kaikki olettaneet että jokainen ryhmän tyttö olisi menossa juhliin. Jopa henkilökunta on siinä uskossa, eikä itse päivänsankarikaan asiaa korjannut sen enempää tytölle kuin muillekaan.
Tyttö on ollut päiväkodissa vasta lyhyen aikaa ja nämä olisivat ensimmäiset kaverisynttärit.
Aamulla tyttö oli tullut päiväkotiin intoa hehkuen, rimssumekossa ja lahja mukanaan. Myöhemmin päivänsankarin vanhemmat noutivat kutsuvieraat päiväkodista. Tämä tyttö joka oli koko ajan luullut pääsevänsä mukaan, jätettiin kylmästi pois. Koko muu ryhmä lähti, tyttö jäi yksin mekkoineen ja lahjoineen.
Päivänsankarin vanhemmat eivät edes harkinneet hänen ottamistaan mukaan.
Itse olin juuri samaan aikaan noutamassa omaa lastani, ikäväkseni kuulin ja näin :(
Miten olisitte itse toimineet? Ainakin minusta tuntuu että kyllä se yksi lapsi olisi aina mukaan mahtunut... Tuli tosi paha mieli tytön puolesta.
Kommentit (25)
Puhumaan esim. tytön vanhemmille tai jotain. EN siis tarkoita että olisi sinun velvollisuutesi tai muuta mutta itse yrittäisin tehdä jotain asian korjaamiseksi/selvittämiseksi. Kysyisin vaikka tarhantädeiltä miten tytöt oli juhliin kutsuttu ja kun yksi oli jäänyt kutsumatta. Tuli niin paha mieli kertomuksestasi että nyt tähän tarvitaan onnellinen loppu edes jotenkin, ei maailma voi olla näin epäoikeudenmukainen pienelle tytölle, meidän aikuisten täytyy puolustaa.
Aivan hirveetä, sydäntä särkee!
Mustakin tuntuu vielä pahalta se kun olin ainoa abeista jota ei otettu mukaan bilettämään kun päästiin ylioppilaaksi. Yksikään mun " kavereista" ei ollut sanallakaan sanonut, että mitään bileitä edes olisi. Kuulin siitä sitten jälkikäteen naapurilta jonka poika oli ollut samassa ryhmässä kuin minäkin. Jos se sattuu 19 vuotiaaseen niin voi sitä tunnetta kun se osuu pienen kohdalle. Suututtaa pienen tytön puolesta :(
Voin kuvitella, kuinka pahamieli tytölle tuli. Oudolta kyullä kuulostaa, että kesken tarhapäivän järkätään synttärit, jonne yhtä lasta ei käsketä.
ymmärtäs jotenkin, jos ois iltapäivällä tai muuten vapaa ajalla.
" Huomenna kaikki sitten menee Sannan synttäreille, paitsi Tiina." hmmm..
Päiväkodissa tosiaan oli uskottu että kaikki ryhmän tytöt menevät (pieni ryhmä) kun koko ryhmä oli synttäreistä puhunut jo monta päivää. Tyttö oli siis täysin selvillä kutsujen yksityiskohdista ja puhunut niistä kotonaan kaiketi itsestäänselvyytenä.
Pk:ssa on järkevä henkilökunta -- onneksi. Tyttö sai lohdutusta, ja ainakin tänään vaikutti oikein iloiselta, kun juttelin hänen kanssaan aamulla. Ja juu, omasta puolestani pidän huolen että hän tosiaankin pääsee synttäreillekin. Hän tulee ihan kivasti juttuun oman lapseni kanssa vaikka ovatkin eri sukupuolta, ja ikäeroakin on... Mutta lapsellani on piakkoin synttärit, ja lisäksi hän itse jo heti joulun jälkeen oli kutsumassa tätä tyttöä synttäreilleen " sitten keväällä" . Asia on välillä ollut unohduksissa, mutta nythän se on aika muistaa uudelleen...
-Ap-
Vierailija:
Puhumaan esim. tytön vanhemmille tai jotain. EN siis tarkoita että olisi sinun velvollisuutesi tai muuta mutta itse yrittäisin tehdä jotain asian korjaamiseksi/selvittämiseksi. Kysyisin vaikka tarhantädeiltä miten tytöt oli juhliin kutsuttu ja kun yksi oli jäänyt kutsumatta. Tuli niin paha mieli kertomuksestasi että nyt tähän tarvitaan onnellinen loppu edes jotenkin, ei maailma voi olla näin epäoikeudenmukainen pienelle tytölle, meidän aikuisten täytyy puolustaa.Aivan hirveetä, sydäntä särkee!
Ei siinä kyyteihin mitään autoja tarvita.
Ja tottakai tytön vanhemmat tiesivät kenen synttäreistä on kyse, lahjakin oli ihan varta vasten valittu. Sen mitä heitä tunnen, epäilen suuresti että kyseessä olisi voinut olla vain yritys muiluttaa lapsi " kuokkavieraaksi" toisten synttäreille.
-Ap-