Hyvin kiusallinen parisuhdeongelma
Erosimme miehen kanssa kolme viikkoa sitten. Ero ei mennyt oppikirjan sääntöjen mukaan, vaan oli riitaisa. Itse olen jätetty osapuoli, rakastan miestäni vieläkin ja olen vasta pikkuhiljaa tajunnut että olemme eronneet. Mieheni on ruvennut eron jälkeen kohtelemaan minua todella huonosti, haukkuu, valehtelee, käyttäytyy välinpitämättömästi yms. Olemme muuttamassa erilleen, mutta vasta 1,5 kk:n päästä. Voitte siis kuvitella kuinka ankara tilanne on minulle.
Nyt kysynkin, mitä tässä pitäisi tehdä? Minusta on sietämätöntä olla kynnysmattona, mieheni on deittipalvelussa ja tapailee uusia ihmisiä ja valehtelee tekemisistään minulle. Itse sitten katselen tätä menoa saman katon alta, eikä minun rakkauden tunteeni ole vielä edes laskeneet. Nyt vain mietin, kuinka saisin mieheni elämän mahdollisimman kurjaksi...
Kommentit (17)
Jätä täysin huomiotta koko kaveri. Ole kuin hän olisi ilmaa. Jos hän jotakin kysyy sinulta, aina ensiksi vastaa 'mitä', ja vasta hänen toistettuaan kysymyksen, vastaa itse asiaan. Älä provosoidu haukkumisista, ole vain hiljaa. Tällainen käytös tekee miehen elämän kiusalliseksi, mutta hän ei voi syyttää sinua mistään.
Mies ei ole sulle enää tilivelvollinen, joten miksi takerrut esim siihen, että valehtelee? Te olette eronneet. Järkevintä on sun nyt keskittyä itseesi ja siihen, mistä sulle tulee hyvä fiilis, ei siihen, miten saat kostettua.
Majoitu muualla muuttoon asti, jos vaan mitenkään mahdollista. Vahingoitat itseäsi tuollaisen ihmisen seuralla. Todennäköisesti mieheenkin sattuu, mutta yrittää peittää sen törkeällä käytöksellään. Pääset nopeammin aloittamaan toipumisen, jos poistut jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla mahdollista mennä muualle hetkeksi asumaan? Vanhemmillesi tai kaverille.
Ei av-mamma voi mennä vanhemmalleen asumaan. Paha äiti- tai isäpuoli estää sen.
Jos haluat hänen olonsa kurjaksi, sun täytyy tehdä samoin kuin hän. Tuo vielä joku deitti kotiin.
tästä voi sulle itsellesi tulla kurja olo. Toisaalta tuollaisessa tilanteessa voi myös tumtua hyvältä, että saa huomiota muilta.
Ex-miehesi tulee vielä myöhemmin katumaan tuota käytöstään. Ainakin minulle on käynyt niin että ex tuli pyytämään myöhemmin anteeksi. Ole vahva, pese vessanpönttö hänen hammasharjallaan ja muista että ansaitset parempaa, eikä hänen satuttavat sanansa ole totta. Jos tuollainen sika löytää seuraa niin kyllä tulet joskus sinäkin. Nyt vaan tarvitset omaa aikaa parantaaksesi haavat. Paljon paljon tsemppiä.
Outoa, että noin ala-arvoisesta käytöksestä huolimatta tunteesi eivät ole vielä viilenneet.
Keksi menoja joka illaksi, ole viikonloput pois. Liity johonkin whatsapp-ryhmään josta tulee viestejä sekunnin välein ja hymyillen ole vastaavinasi niihin. Osta uusia vaatteita, hyräile, käy kampaajalla.
Pois en voi lähteä, sillä minulla alkavat kohta opiskelut. Lisäksi kun tätä yhteistä aikaa on peräti 6 vko asunnon myöhäisen vapautumisen takia, niin olisi liian pitkä aika. Nuo vinkit ovat ihan hyviä, mutta itse en alennu tuolle deittailutasolle, siinä kun olisi sitten ulkopuolisia jo mukana.
Vierailija kirjoitti:
Pois en voi lähteä, sillä minulla alkavat kohta opiskelut. Lisäksi kun tätä yhteistä aikaa on peräti 6 vko asunnon myöhäisen vapautumisen takia, niin olisi liian pitkä aika. Nuo vinkit ovat ihan hyviä, mutta itse en alennu tuolle deittailutasolle, siinä kun olisi sitten ulkopuolisia jo mukana.
Ulkopuolisia? Teidän suhteen ulkopuolisia? Huom! Te olette eronneet! Ei haittaa, vaikka löydät ex-suhteen ulkopuolista seuraa.
Haet pari mustaa miestä kotiinne. Annaat niiden panna sua joka reikään oikein äänekkäästi, eli ns. viidakko tyylillä. Suomimies ei kestä ajatusta siitä että musta panee "hänen" naista.
Kerrot sitten miehelle yksityiskohtaisesti panosta useaan kertaan.
Tämä on vielä parempi jos miehesi on usein halunnut suuseksiä, kimppaseksiä tai peppuseksiä, mutta et ole siitä innostunut. Se että joku toinen saa sitä mitä hän ei ole saanut on kunnon bonus.
No ei sun sitten auta kun kärsiä mutta siihen asti kannattaa jättää mies rauhaan ja keksiä ihan omat jutut.
Sitten vain puret hammasta ja yrität keksiä mielekästä tekemistä. Jätät miehen tekemiset huomiomatta, vaikka sattuisi. Mitään kostoja tuskin kannattaa kehitellä, jos et halua loppuajasta nykyistäkin tukalampaa. Totuus on, että kaikki kärsivät, mies haluaa peittää sen noin, yritä sinä olla itsellesi rehellinen, keskittyä toipumiseen ja odottavaan uuteen alkuun.
Hae lähestymiskieltoa, miehesi on pakko lähteä.
Kurja tilanne. Mutta "parisuhdeongelmahan" tuo ei ole, ethän sä enää ole parisuhteessa.
Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa.
Mun ohje on, että älä reagoi. Jos mies saa sinut itkemään, niin lähde lenkille ja itke siellä.
Kaverit. Ethän sä hylännyt kaveripiiriäsi miehen takia? Nyt soitat tyttökaverit läpi, kutsut itsesi yökylään, vietät aikaa jossain muualla.
Älä yritä kostaa tietoisesti. Mies tulee saamaan ansionsa mukaan.
Onko sinulla mahdollista mennä muualle hetkeksi asumaan? Vanhemmillesi tai kaverille.