Miksi käytät masennuslääkettä ?
Mihin tarkoitukseen käytät masennuslääkettä? Mitä elämässäsi silloin tapahtui?
Oletko tyytyväinen hoitoon ja saanut lääkkeestä sinua helpottavaa apua?
Kommentit (11)
Sairastuin masennukseen. Se tapahtui. On kliinistä ja reaktiivista depressiota, joskin altistavia tekijöitä aina on, kuten työttömyys, sairastuminen, yksinäisyys, ero, geenitekijät, läheisen kuolema jne. Ilman niitäkin voi sairastua. Sitten kun asiat liikaa kasautuu, haluaa vain kuolla.
Hoito on hyvää ja viimein on löytynyt myös sopiva lääke.
Mitä elämässäsi tapahtui kun sairastuit syöpään?
Taas joku ei ymmärrä, että masennus on sairaus. Reaktiivisesta voi parantuakin.
Saisipa masennuslääkkeet, mutta kukaan ei suostu määräämään mitään, koska minulla on kaksisuuntainen.
Vierailija kirjoitti:
Saisipa masennuslääkkeet, mutta kukaan ei suostu määräämään mitään, koska minulla on kaksisuuntainen.
Siihen onkin omat lääkkeensä. Söisitkö migreeniin antihistamiinia? Siinä ei hyvä heilu jos bipo saa mielialalääkkeen. Olisit sitten maaninen hela tiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen onkin omat lääkkeensä. Söisitkö migreeniin antihistamiinia? Siinä ei hyvä heilu jos bipo saa mielialalääkkeen. Olisit sitten maaninen hela tiden.
Tarvitsisin sitä pakkoajatuksiin. Niitä kun ei voi lääkitä oikein millään muulla, kuin SSRI:llä ja trisyklisillä.
Ja sitäpaitsi maniassa on kivaa :P tosin en usko, että se puhkeaisi, kun syön jo valmiiksi viittä lääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä elämässäsi tapahtui kun sairastuit syöpään?
Taas joku ei ymmärrä, että masennus on sairaus. Reaktiivisesta voi parantuakin.
Kun sairastuin syöpään, niin elämässäni tapahtui paljon järkyttäviä asioita yhdellä kertaa.
Eli läheisen kuolema, työn menetys ja suuret taloudelliset paineet.
Uskon että se heikensi immuniteettiä ja näin ollen lisäsi sairastumisalttiutta jollain tasolla, koska olin hyvin stressaantunut, loppuun palanut ja onneton.
Minulla oli psykoottinen masennus. Niistä lääkkeistä ei oikein ollut apua koska kaikki muut asiat elämässä oli täysin pielessä. Mm käytin paljon alkoholia joka nollasi lääkkeiden vaikutukset eikä olosuhteisiin tullut muutosta koska ei ollut motivaatiota (en jaksanut hoitaa itseäni ja asioitani, en vain jaksanut välittää).
Paraneminen alkoi vasta kun olosuhteetkin muuttuivat, ja silloin lääkkeetkin auttoivat. Jaksoin itse myös ottaa osaa hoitoon, ja esim kertoa mikä lääke auttaa ja miten, ja tuleeko liikaa sivuvaikutuksia. Aikaisemmin olin vain välinpitämätön, haluton kasa laardia sohvalla.
En käytä,en ole koskaan käyttänyt mitään lääkkeitä.
Lääkkeet aiheuttaa masennusta.
Kuka oikeasti on niin v-tun idiootti että tuntee tarvetta dissata näitä kommentteja alanuolittamalla?
Hyvä että nykyään voidaan avoimesti keskustella masennuksesta ja lääkityksestä ja kaikista sairauksista ihan asiallisesti ja ilman häpeää ja vittuilua.
Elämässäni on tapahtunut paljon kaikenlaista negatiivista mutta pahin on ollut lapseni kuolema ja siitä en pääse yli. Ahdistus ja suru jokapäiväinen tunne, ja tiedän että ne kaikki pitää vaan käydä läpi mutta lamaannuin niin, että pakko ottaa lääkkeet avuksi, että jaksan tehdä arjen asioita (työ, lapset, koti).