Miten pitää kilot edes suht' kasassa myös imetysaikanakin?
Ottaa pattiin ja pahasti, kun alvariinsa on ns. hevosen nälkä ja tulee sitten syötyä isoja satseja ruokaa.
Kevättalvesta tähän hetkeen on ylimääräistä tullut jo noin nelisen kiloa. Enkä ole tilanteeseen enää yhtään tyytyväinen.
Mieskin tuumii, että kyllä ne kilot sitten karisevat, kun imetys on ohitse. Mutta kun en ole hetkilleen imetystä lopettelemassa, niin ties' kuinka paljon tässä vielä kerkeää kiloja kerkeämään ja sitten sitä vasta onkin tiputtamista. Kyllä nyt pitäisi jo alkaa olemaan tarkempi. En tiedä auttaako se jos vähentää ruokamääriä ja - kertoja per päivä? Ja olla pienessä nälässä koko päivän. Tosin kun olen nälkäinen, en ole kovin hyvällä tuulella. Sen sijaan, kun mätän satsin ruokaa sisuksiini, niin olotila on jälleen tyytyväinen.
Kommentit (2)
Lapsi imee hurjan määrän kaloreita joka päivä, joten kuulemma periaatteessa imetys itsessään on takuuvarma laihdutuskeino. No, tosielämässä hormonimuutokset ja elämäntyylin muutos vauvan synnyttyä näyttelevät isoa osaa, joten olet ihan oikeassa miettiessäsi fiksuja ratkaisuja painonhallintaan.
(Ai jestas että tuo kuulosti pirtsakalta neuvolan ohjelehtisen tekstiltä... anteeksi!!! :) )
Toimisiko, jos söisit justiinsa niin paljon kuin tekee mieli, mutta karsisit selvät surkeat jutut (sipsit, karkit, jätskit, välipalavoileivät, ranskalaiset...) pois ja söisit isoja annoksia jotain hyvää, täyttävää ja jokseenkin terveellistä? Lihapullia ja jättikasa keitettyjä vihanneksia, voita ja kermakastiketta- tyyliin, sen sijaan että söisit salaattia lounaaksi ja sitten viisi voikkaria ja levyn suklaata hiukopaloiksi.
Kasvisten lisääminen ruokavalioon ei tee pahaa sinulle eikä muullekaan perheelle, ja kasvisten ei tarvitse olla tylsiä. Maissintähkiä, korvennettua paprikaa, kulho miniluumutomaatteja naposteluun, parsaa, miniparsakaalia, retiisiviipaleita smetanassa, pakasteherneitä voin kera, etikkapikakurkkuja...
Hassua. Mulla oli imetysaikana tapana syödä levy suklaata päivässä ja silti laihduin. Lapsi kyllä söikin tosi paljon. Synnytyksen jälkeen meni pitkään että oli edes ruokahalua. Suklaa meni takuuvarmasti alas silloinkin.
Älä stressaa. Kaikki kehot toimii eri lailla. Kilot saat pois sitten aikanaan. Mulle ne tuli takas kun lopetin imetyksen enkä osannut lopettaakaan sitä suklaan syöntiä...