Vältänkö näin krapulan?
..tai edes pahimman sellaisen.
Minulle tulee krapula ihan muutamadta siideristä. Jos oksennan ennen nukkumaanmenoa jo yöllä (sormet kurkkuun) niin ennaltaehkäiseekö se pahimpaa krapulaa?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. Darran välttämiseen on monia tapoja, tosin en tiedä toimiiko mikään niistä jos muka jo muutamasta siideristä tulee darra.
Ajattelin juoda viiniä, siiideri on sellainen mistä tulee mutta viinistä ei niin helposti, pari lasia voi hyvin juoda.
Sillon kun mulla tuli darra jo pienistä alkoholimääristä, niin sairastin tietämättäni maksatulehdusta :)
Laitat herätyskellon soimaan tunnin välein ja otat hörppyä läpi yön. Ei ole aamulla krapula.
Syö jotain pientä, juo pari isoa lasia vettä ennen nukkumaanmenoa ja ota ibuprofeiini tabletti (400 mg)
Maksa-arvot mulla ok. Vatsa vain tosi herkkä.
Kiitos vinkeistä, ajattelinkin syödä kunnolla ja juoda joka toisen hörpyn vettä :)
Ap
Join litran päivässä koskenkorvaa Maanantaista lähtien, lopetin noin 18.00, vettä, runkkausta vettä nukkumista, suihku, ruokaa ja lisää vettä, huomenna pyörälenkki, vitamiinia suihku jne...
-IISAK SONNI
Nyt on maha täynnä
Joka toinen drinksu vettä. Mitä sitten juokin niin ei tule ollenkaan niin huono olo illan mittaan eikä seuraavana päivänä.
Mulla ehkäisi krapulaa tuo konsti aikanaan. Tosin oksentamisen jälkeen join siihen päälle vielä paljon vettä ja söin jotain ennen nukkumaanmenoa. Usein otin vielä vesipullon sängyn viereen ja joka kerta kun yöllä heräsin, join lisää vettä. Yleensä oli aamulla ihan ok olo.
Olen kyllä sitä mieltä että krapula tulee jos on tullakseen. Se vaihtelee että miten kukin niistä selviää.
Suosittelisin kans jättään mieluiten alkoilut väliin kokonaan, mut jos nyt ihan pakko on vetää, niin ota milk thistleä eli maarianohdaketta, saa erilaisina valmisteina (pilleri, uute, tee). Se on maksaa suojaava ja uudistava rohtokasvi. Auttaa kuulemma sietään alkoholia paremmin, mut ei tarkoita, että pitää ruveta sit urakalla juomaan...
Tuskin. Darran välttämiseen on monia tapoja, tosin en tiedä toimiiko mikään niistä jos muka jo muutamasta siideristä tulee darra.