Milloin alatte pakkaamaan viikon ulkomaanreissua varten?
Me ollaan lähdössä parin tunnin päästä etelään eikä olla edes haettu vielä matkalaukkua kellarista. Kaksi aikuista siis, ei lapsia. Mulla on yksi kaveri, joka rakastaa pakkaamista ja tekee sen jo viikkoja ennen reissua. Miten noin niin kuin yleensä aloitatte?
Kommentit (11)
Edellisenä päivänä. Tietty vaatteet katson pikkuhiljaa valmiiksi ja onko pestyt jne. Edellisenä päivänä laukkuun ja just ennen lähtöä kiinni. Meiltä tarvii lähteä n. neljä tuntia ennen lennon lähtöä Vantaalle, jos mielii olla sennpari tuntia ennen lähtöä siellä. Aika viime tippaan teillä, jos parin tunnin päästä lähtö..
Vähintään pari päivää ennen aloitan, ja tarkistan passit ja muut paperit.
Edellisenä päivänä pakkaan, mutta katson jo muutamaa päivää ennen, että mulla on puhtaana ja löydöksissä sellaisia vaatteita ja kamoja, joita aion ottaa mukaan.
Edellisenä päivänä pakataan mutta tarvikelista tehdään jo aiemmin. Se on osa hupia, voi kuvitella, mitä kaikkea siellä tulevassa lomakohteessa voikaan tarvita. Sitten kuvittelun ja matkalaukun täyttymisen jälkeen jätetään puolet pois. Ihan oikeasti, jos johonkin ns. sivistysmaahan matkustaa, ei tarvitse mitään muuta kuin passin ja rahaa. Mutta listan tekeminen on tosiaan oikeasti osa hupia ja matkalle lähtemisen jännitystä.
Mietin noin viikkoa ennen, mitä mahdollisesti otan mukaan, ja pesen tarvittavat vaatteet pitkin viikkoa. Konkreettisesti laitan tavarat laukkuun lähtöä edeltävänä päivänä, kosmetiikat ja toilettikamat yleensä lähtöpäivänä.
Samana päivänä. Jos oikein jaksan panostaa, kirjoitan edellisenä iltana listan mitä täytyy ottaa mukaan. Se mikä unohtuu, sen saa kyllä kaupasta.
Varustautumisen noin viikkoa ennen matkaa pyykkitilanteen takia. Haluan, että lempivaatteeni ovat puhtaina ja kuivina kun lähdemme, ja rintsikoiden jne peseminen pitää muistaa. Myös kaapissa vuoden lojuneet lomaromppeet joita ei muuten käytä pitää tarkistaa että vaativatko pesua, silitystä tai uusimista.
Kempparikamoja perkaan myös jonkun verran viikon varrella ja heittelen tarvittavat matkapakkaukset pussiin (matkustan paljon muutenkin joten on arsenaali pikkupulloja jne).
Itse matkalaukkujen kunnon tarkastan päivä pari ennen reissua, niin että jos osoittautuu että laukku on mystisesti hajonnut tai homehtunut kaapissa, kerkeän ostamaan uuden.
Varsinainen pakkaaminen tapahtuu yleensää edellisenä iltana ja vie vartin- puoli tuntia.
Edellisenä päivänä, että ehdin pestä vielä, jos jotain sattuu olemaan likaisena tai puolipitoisena. Mulla on omat vaatteet kaapissa puhtaita, mutta mies on semmoinen hutilus, että sillä saattaa olla lempifarkut puolipitoiset, siksi näin.
Lasten kanssa matkustaessa tuo kannattaa myös, ettei tule kiire.
Vierailija kirjoitti:
Varustautumisen noin viikkoa ennen matkaa pyykkitilanteen takia. Haluan, että lempivaatteeni ovat puhtaina ja kuivina kun lähdemme, ja rintsikoiden jne peseminen pitää muistaa. Myös kaapissa vuoden lojuneet lomaromppeet joita ei muuten käytä pitää tarkistaa että vaativatko pesua, silitystä tai uusimista.
Kempparikamoja perkaan myös jonkun verran viikon varrella ja heittelen tarvittavat matkapakkaukset pussiin (matkustan paljon muutenkin joten on arsenaali pikkupulloja jne).
Itse matkalaukkujen kunnon tarkastan päivä pari ennen reissua, niin että jos osoittautuu että laukku on mystisesti hajonnut tai homehtunut kaapissa, kerkeän ostamaan uuden.
Varsinainen pakkaaminen tapahtuu yleensää edellisenä iltana ja vie vartin- puoli tuntia.
jos sulla ehtii matkalaukku homehtua kaapissa, et sä KOVIN paljon kyllä matkusta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos sulla ehtii matkalaukku homehtua kaapissa, et sä KOVIN paljon kyllä matkusta...
Se iso matkalaukku joka otetaan käyttöön tasan kerran vuodessa perhelomalla. Ja joo, meillä asuu kaapissa vetoketjukeiju joka jumittaa vetskarit saatuaan olla muutaman viikon rauhassa pimeässä. :)
Samana päivänä, jos iltalento. Jos aikainen aamulento, edellisenä iltana.