Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huslab ja tulokset kantaan?

Vierailija
29.07.2016 |

Kävin pari pv sitten Jorvin lähetteellä labrassa. Onko teillä kokemuksia, missä vaiheessa tulokset näkyy Kannassa? Parin vasta-ainetutkimuksen tulosten tiedän kestävän pari viikkoa, mutta mitenhän ihan peruslabrat (pvk, kilpparit)?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy ollenkaan. Ainakaan mulla. Poikkeuksena kerta, kun Jorvin päivystyksessä mut otti vastaan 4. vuosikurssin lääketieteen opiskelija, joka oli labrat laittanut mullekin näkymään. Muuten ne labrat ei tosiaan näy ollenkaan.

Vierailija
2/3 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näy ollenkaan. Ainakaan mulla. Poikkeuksena kerta, kun Jorvin päivystyksessä mut otti vastaan 4. vuosikurssin lääketieteen opiskelija, joka oli labrat laittanut mullekin näkymään. Muuten ne labrat ei tosiaan näy ollenkaan.

Nyt ekaa kertaa näkyi labrapyynnöt niin toiveikkaana ajattelin josko tuloksetkin...

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulokset näkyvät, jos lääkäri/hoitaja ne sinne laittaa. Ei taida automaationa tulla sinne, vaikka labrat olisi analysoitu. Ainakaan en itse labrassa työskennellessäni ole koskaan syöttänyt mitään tietoja kantaan ja olen käsittänyt, että se on hoitavan lääkärin tai hoitajan tehtävä tehdä se. PVK on rutiinitutkimus ja sen pitäisi valmistua heti samana päivänä. Kilpirauhastutkimuksetkin ovat varsin tavanomaisia, jolloin nekin valmistuvat yleensä 1-2 päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi