Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mielestäsi olemassa pyyteettömiä ihmisiä,

Vierailija
02.07.2008 |

jotka tekevät palveluksia muille odottamatta vastapalvelusta? Otatteko vastaan palveluksia muilta, vai koetteko jäävänne kiitollisuudenvelkaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni itsekin olen sellainen. Tunnen myös monta pyyteetöntä ihmisistä.

Vierailija
2/8 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen auttanut kavereita muutoissa, kaupassakäynnissä, lastenhoidossa jne. Sekä töissä auttanut työkavereita milloin missäkin asiassa. Koskaan en ole edes ajatellut, että siitä pitäisi saada joku vastapalvelus.

Tosin nyt kun ikää on jo 35+ (ja joitain sairauksia), niin välillä on alkanut tuntumaan siltä, että voisi opetella sanomaan joskus "ei". Ja myöskin olisi kiva jos joku joskus auttaisi edes jossain pikkuasiassa minuakin... En vain itse osaa pyytää apua ja silti autan aina kaikkia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet luulevat olevansa, mutta ns. pyyteettömyys on myös mitä suurimmassa määrin vallankäyttö ja äärimmillään myös läheisriippuvuutta.

Vierailija
4/8 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä he ole "kato, kun mä miellytän sua nyt, tyykkääthän sä musta"-tyyppejä, vaan heillä on kultainen sydän. Asenne näyttää ratkaisevan myös.

Vierailija
5/8 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka ihminen olisi sitä joskus aidosti ollutkin niin toiset ihmiset tulevat käyttämään tällaista ihmistä hyväkseen, jolloin se pyytettömyys loppuu ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
6/8 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina valmiin auttamaan ja puolustamaan heikompia. Tätini oli enemmän näitä maan hiljaisia, joita auttaoivat hiljaisesti, melua pitämättä.

Vierailija
7/8 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina luullut olevani aidosti pyyteetön ihminen ja aina laittanut toisten tarpeet muiden edelle, auttanut aina kun voin yms.

Nyt tuntuu että se on kääntynyt mua vastaan kun itse ole jotain vaikka ihan pientä pyytänyt niin ei onnistu ja pikkuhiljaa kaikki ns. ystävät katoaa jonnekin. Tunnen itseni enemmänkin hyväksikäytetyksi.

Vierailija
8/8 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä että olen varmaan tiedostamattani tavallaan yrittänyt ostaa ystävyyttä. Eli pyytänyt kaverin ulos syömään ja luvannut maksaa jotta saisin jonkun ruokaseuraksi tai tarjonnut leffalipun tms.