Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko vanhempasi tehneet edunvalvontavaltuutuksen?

Vierailija
29.07.2016 |

Mun vanhemmat on eronneet, lisäksi on perheetön äidin sisko. Kaikille olen tästä puhunut, mutta tuhahtelevat vaan. No turha sitten pyytää apua, kun tarvivat, en voi auttaa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

???

Vierailija
2/32 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Ilmeisen vaikeaa tunnustaa, että jossain vaiheessa voi tarvita etujensa valvojaa ja asioiden hoitajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat tehneet, äskettäin. Mielestäni hyvä asia.

Vierailija
4/32 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni tokaisi, että juu siinä valtuutettu sitten törsää hänen rahansa.

Vierailija
5/32 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pitäisi tehdä pakolliseksi viimeistään viiskymppisenä.

Vierailija
7/32 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat tehneet ja nimenneet edunvalvojaksi isäni kummipojan, joka ei ole mitään sukua ja asuu lähes 100 km päässä. Kuulemma on ainoa tarpeeksi luotettava, omista lapsista ei ole avuksi. Ovat myös sopineet kuukausikorvauksen ja se on ruhtinaallinen.

Vierailija
8/32 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehnyt ja siitä sitten soppa syntyikin. Äidillä alzheimer ja juuri sai edunvalvojan jota hain ja saatiin pelastettu elokuun eläke.

Siskoni vienyt kaikki äidin rahat säästöjä myöten sekä irtaimiston vaikka äiti vielä kotona.

Ekaksi vei rahat pankkikortilla ja sen jälkeen valtakirjalla nosti pankista. Rahaa nyt nolla euroa.

Laskuista ei tietoakaan, kun kaikki posti nyysitty.

Sairaalalaskut erääntyy ja siihen kotisairaanhoito että kusessa ollaan mutta aikakin nyt saatiin rikos loppumaan.

Ei edunvalvojat nyysi rahoja vaan omaiset.

Vierailija
9/32 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/32 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat, minun esitäyttämiini lomakkeisiin nimmaritja todistajat. Dokumentit heidän hallussaan.

Vierailija
11/32 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, ahneet mammat on valmiita tyhjentämään vanhempiensa pankkitilin näiden ollessa vielä elossa. Hävetkää!

Vierailija
12/32 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas, ahneet mammat on valmiita tyhjentämään vanhempiensa pankkitilin näiden ollessa vielä elossa. Hävetkää!

Vaan eipä.pysty sitten mitään laskujakaan hoitamaan. Erääntyvät ja menevät perintään, ellei omaiset maksa niitä omasta pussista.

Vierailija
13/32 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tehnyt ja siitä sitten soppa syntyikin. Äidillä alzheimer ja juuri sai edunvalvojan jota hain ja saatiin pelastettu elokuun eläke.

Siskoni vienyt kaikki äidin rahat säästöjä myöten sekä irtaimiston vaikka äiti vielä kotona.

Ekaksi vei rahat pankkikortilla ja sen jälkeen valtakirjalla nosti pankista. Rahaa nyt nolla euroa.

Laskuista ei tietoakaan, kun kaikki posti nyysitty.

Sairaalalaskut erääntyy ja siihen kotisairaanhoito että kusessa ollaan mutta aikakin nyt saatiin rikos loppumaan.

Ei edunvalvojat nyysi rahoja vaan omaiset.

Nyysiminen olisi estetty valtuuttamalla joku luotettava. Valtakirjalla ei muuten kyllä pysty nostamaan rahaa pankista.

Vierailija
14/32 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kanssa en ole tekemisissä, äitini kuoli 10v sitten 47v iässä syöpään.

Mieheni isä ei ole kuvioissa, äitinsä voi vielä hyvin. Mutta tätinsä on jollakin tavalla hieman jo höpsähtänyt, unohtelee asioita, on välillä aika aggressiivinenkin ja hänellä ei ole tuota tehtynä. Nyt häntä ei sitten saa millään lääkärille/lääkäreille ja tutkimuksiin mm tuon muistamisensa suhteen. Kun ei voi pakottaa..

Vierailija
15/32 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan tehty vanhempien toiveesta. Ilman edunvalvojaa ne rahat on kenen tahansa varastettavissa. Edunvalvoja joutuu tekemään tarkat selvitykset kaikesta, joten turha kenenkään väittää että tuon sopimuksen avulla yrittäisi kavaltaa rahoja.

Ei tarvi mitään kuitteja maistraattiin, jos on itse valtuutuksen tehnyt. Ja ei todellakaan ole rahat kenen tahansa varastettavissa vaan ongelma on se ettei henkilön omia laskuja ja muita raha-asioita ko henkilön tileiltä kukaan muu pysty ilman valtuutusta hoitamaan.

Vierailija
16/32 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
17/32 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti havahtui asiaan vasta kun pankissa asiasta sanottiin. Itse olin puhunut tästä ties miten monta kertaa, turhaan. No nyt se on vihdoin tehty .

Vierailija
18/32 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä onko teillä itsellänne se?

Pankkitäti ehdotti minulle edunvalvontavaltuutusta.

Olen 40v.

Voisin kyllä tehdä sen, ei tiedä jos vaikka tulisi onnettomuus ja en olisi sen seurauksena kykenevä huolehtimaan asioistani. Omaisuutta on ehtinyt kertymään jonkin verran, ja muutenkin olisi hyvä, jos olisi tiedossa, kuka tekee minua ja asioitani koskevat päätökset, jos en itse siihen kykene.

Vierailija
19/32 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päälle 70-v vanhemmat on kysyneet, rupeanko sitten heidän edunvalvojakseen, kun eivät pysty enää asioitaan hoitamaan. Olen lupautunut, mutta jostain syystä eivät kuitenkaan edunvalvontavaltuutusta halua tehdä, vaikka olen siitä heitä informoinut.

Vierailija
20/32 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.maistraatti.fi/fi/palvelut/holhoustoimi/edunvalvontavaltuutu…

Tehkää se.

Onpa hankalaa ja kallista, ensin asianajajalle ja sitten veilä maistraattiin vahvistettavaksi. En kyllä viitsi alkaa, eihän sitä tiedä missä järjestyksessä täältä lähdetään, vaikka valtuutettu kuolee ennen valuuttajia.

Kyllä tuo edunvalvoja määrätään sitten kun sen aika tulee, jos tulee.