Olen mustasukkainen miesystäväni naispuolisesta työkaverista
Mikä auttaisi tähän? Onko muita, joilla ollut vastaavaa? Todellista syytä tähän en usko olevan, oma tunne vaan asiasta. Mies puhuu melko paljon kotona tästä työkaverista ja saattavat työpäivän jälkeen kotimatkalla soittaa vielä keskenään työasioista. Heidän molempien työkuvat ovat samanlaiset ja ovat esimiesasemassa. Mielestäni meillä on miesystäväni kanssa hyvä suhde. Melko tuorekin. Miten päästä näistä kiusallisista tunteista eroon? Miehen kanssa olen jo puhunut ja hän vakuutellut asioiden välillämme olevan kunnossa ja ettei aihetta mustasukkaisuuteen ole. Tiedän itse ajavani suhdetta karikolle, jos annan vallan moisille tunteille.
Kommentit (14)
Olet lesbo? Mustasukkainen naisesta, niinhän sä kirjoitit. Tarkoititko, että olet mustasukkainen miehestäsi?
Juu miehestä olen mustasukkainen.
Ja kiitos ensimmäiselle vastaajalle asiallisesta vastauksesta .
Lisääkin mielellään neuvoja vastaanotan.
Minulla sama tilanne, mutta toisin päin. Mieheni (ei asuta yhdessä) on mustasukkainen työkaveristani (miespuolinen), josta on tullut myös kaveri. Hän käy välillä luonani kahvilla tms. Joskus mies suuttuu ihan kunnolla jos kuulee kaverini käyneen kylässä, ja joskus hän osaa ottaa rauhallisemmin. Pelkää kuulemma, että välillemme kehittyy jotain muuta kuin kaveruutta. Nyt on tilanne, että tunnen epämääräistä syyllisyyttä /hermostuneisuutta jos kaveri on käynyt kahvilla. Kerron silti rehellisesti aina miehelleni, jos kaveri on käynyt kylässä. Veikkaan että pahempaa olisi salata asia häneltä. Mitä olet ap tästä tilanteesta mieltä?
No kyllä mun mielestä tossa kohtaa voi vähän katsoakin jo perään. Mun käsityksen mukaan miesten ja naisten välinen ystävyys muuttuu helposti sellaiseksi, että siihen liittyy tunteita. Kokemusta on. Mun mielestä sun pitäisi sanoa rehellisesti että sua häiritsee tuo miehen yhteydenpito ym siihen naiseen. Ja jos mies ymmärtää sen ja välittää susta, on valmis vähentämään yhteydenpitoa
Onko miehesi työkaverissa jotain erilaista mitä sinussa ei ole? Yleensä nuo mustasukkaisuudet tulee juuri siitä. Jos itse on blondi ja työkaveri brunette, eri tyylit jne.. Itse olen ainakin huomannut aina pelkääväni, että mies haluaa eri tyylisen naisen kuin minä, kun mustasukkaisuus iskee. Useimmiten olen mustasukkainen niistä naisista, jotka eivät ole minun tyylisiäni. tämän kaavan huomaaminen helpotti omassa mustasukkaisuudessa. Onko kellään muulla tällaista? Sitten kun muistutan itselleni että minua se mies rakastaa ja minun kanssa on valinnut olla, helpottaa.
On tehty tutkimus, jossa on osoitettu, että mies pitää naispuoleisia ystäviään seksikkäinä. Sinuna olisin huolissani jos ovat työpaikan ulkopuolellakin yhteyksissä. Tiedän vaan tasan tarkkaan, mihin tuo voi johtaa..
Kyllä te naiset olette sairaita päästänne. Miksi olette edes siinä parisuhteessa, kun luottamusta ei ole yhteenkään mieheen koskaan ollutkaan? Jos mies pettää, niin se pettää. Vaikka sillä kioskimatkallaan.
Jos luottoa ei ole , sitä ei ole.
Kehittelette päivät pitkät sairaita skenaarioitanne päässänne ja myrkytätte itsenne, parisuhteenne ja miehenne. Pahimmassa tapauksessa vielä lapsenne.
Menkää hoitoon tai erotkaa. Yksikään mies ei ansaitse kaltaistanne naista puoliskokseen.
Jätä se hieno mies, senkin sika! Etsi itsellesi joku mustasukkainen puoliso, niin voitte keskenänne kyräillä toistenne menemisiä ja äänenpainoja.
Mustasukkaisuus on sairaus.
Et ole parisuhdeihminen. Vielä tai ikinä.
Nro. 4.lle . Voisitko ajatella, että kutsuisit miespuolista työkaveria miesystäväsi läsnäollessa joskus luoksesi?
Auttaisiko miesystävän mustasukkaisuuteen nähdä teidät ja ystävyytenne?
Kahdestaan luonasi kahvittelu voi herättää tosiaan epäilyjä ja pahentaa mustasukkaisuutta. Itse en tykkäisi, jos miesystäväni kävisi naispuoleisen työkaverinsa luona kahvittelemassa kahden. Yhteiset työpaikkalounaat ja kahvittelut on toki ok.
Olen myös sitä mieltä, että tietynlainen jännite naisten ja miesten välillä aina on ja tapaamiset työajan ulkopuolellakin ja ystävyyden syveneminen työkaverin kanssa voi johtaa myös romanssiin.
Avainasemassa toki on luottamus toiseen ja parisuhteeseen ja jos toinen haluaa pettää, tekee hän sen vahtimattakin. Järki ja tunteet kun eivät näissä asioissa aina kulje käsikädessä. Kyllä minäkin uskon miesystäväni haluavan olla uskollinen minulle ja parisuhteellemme, mutta silti, kun tiedän tämän naispuoleisen työkaverin olevan miesystäväni paras työkaveri lähtee mielikuvitus välillä laukkaamaan. Ja haluaisin päästä siitä kurjasta mustasukkaisuuden tunteesta eroon. Ja vinkkejä saa edelleen antaa. Kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille.
-AP
Niin ja en ole nähnyt ko. miesystäväni työkaveria, joten en tiedä hänen ulkonäköänsä.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Nro. 4.lle . Voisitko ajatella, että kutsuisit miespuolista työkaveria miesystäväsi läsnäollessa joskus luoksesi?
Auttaisiko miesystävän mustasukkaisuuteen nähdä teidät ja ystävyytenne?
Kahdestaan luonasi kahvittelu voi herättää tosiaan epäilyjä ja pahentaa mustasukkaisuutta. Itse en tykkäisi, jos miesystäväni kävisi naispuoleisen työkaverinsa luona kahvittelemassa kahden. Yhteiset työpaikkalounaat ja kahvittelut on toki ok.
Olen myös sitä mieltä, että tietynlainen jännite naisten ja miesten välillä aina on ja tapaamiset työajan ulkopuolellakin ja ystävyyden syveneminen työkaverin kanssa voi johtaa myös romanssiin.
Avainasemassa toki on luottamus toiseen ja parisuhteeseen ja jos toinen haluaa pettää, tekee hän sen vahtimattakin. Järki ja tunteet kun eivät näissä asioissa aina kulje käsikädessä. Kyllä minäkin uskon miesystäväni haluavan olla uskollinen minulle ja parisuhteellemme, mutta silti, kun tiedän tämän naispuoleisen työkaverin olevan miesystäväni paras työkaveri lähtee mielikuvitus välillä laukkaamaan. Ja haluaisin päästä siitä kurjasta mustasukkaisuuden tunteesta eroon. Ja vinkkejä saa edelleen antaa. Kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille.
-AP
Tuota ollaan mietitty sekä mieheni että kaverini kanssa. Harkitsen sitä mahdollisuutta, että vietettäisiin joskus aikaa kaikki kolmistaan. Hyvä puoli siinä voisi olla, että mustasukkaisuus tai huoli voisi laantua miehelläni. Huono puoli voisi olla tilanteen ujostuttavuus. Mutta ehkä siitäkin selvittäisiin rentoutuneempaan tilaan.
-4
Tuttua huttua. Mieheni mielestäni myös vähän pitää minua varpaillani muiden naisten suhteen. Naurettavinta tässä oli se että nyt kun tunnen hänet niin tiedän että hän on bluffauksen mestari. Hän tosiasiassa pelkää naisia. Ei pystyisi lähempään kontaktiin kenenkään kanssa. Ei oikein minunkaan. Vallankäytöstä meillä kyse. Mutta se että miehesi puhuu työkaverinaisesta usei viittaa siihen että mies ajattelee häntä usein. Työasioita ei pitäisi ylipäätään jauhaa kotona enää. Ja soittelut pois työajan jälkeen ellei ole katastrofi! Se voi olla yksi tuon kollegan keino astua reviirillesi. Nopeasti tuosta kehittyy muutakin kuin töitä JOS kotona on yhtään ongelmia. Työkaverillehan ollaan vielä erityisen kohteliaita ja kivoja. Mikäs sinne on mennessä etenkin jos kotona on ankeaa. Toisaalta, voi olla että heillä ei ole yhtään mitää muuta kuin työasioita. Vaikea sanoa Älä ala ainakaan huutamaan ja painostamaan. Ehkä se naisen vaisto on nyt paras mittari. Odottele. Kuulostele. Pidä tilanne kotona kivana ja hyvänä jos pystyt. Normaalina. Sen enempää wi tarvitse. Tsemppiä!