Ex-haahujen maaliskuun pino
Olinko eka? En ainakaan nähnyt muuta aloitusta, minäkö muka innokas kertomaan kuulumisia?
Meillä juuri poika pakitti lattialla täyttä vauhtia, eli ensimmäisen kerran näin kun liikkui, tähänkin asti olen huomannut että on siirtynyt paikasta toiseen, mutta en ole päässyt todistamaan millä tekniikalla se tapahtuu.
Hampaita on kaksi kappaletta, niitä on kitisty ja huonoja öitä vietetty, nyt kai vähän paranemaan päin, kun enää kaksi yöherätystä on viime öinä ollut.
Ihana veijari tuo poika on, naurua, pärinää ja kirkumista ja sydämen sulattavia hymyjä.
Kevättä rinnassa, kohta päästään toppavehkeistä eroon.
Kuulumisia kertomaan tulkaahan muutkin!
molli ja poika ihan kohta 6 kk!
Kommentit (55)
En ole pitkään aikaan kirjoitellutkaan tänne mitään, muistaakohan kukaan mua enää ;) Joitain tuttuja nikkejä tunnistan!
Olin ihan haahujen ensimmäisiä jotka aikanaan plussan sai, ja vauvakin syntyi jo heinäkuussa ja on nyt 8kk ikäinen hurmuripoika.
Olen palannut työelämän viime viikolla, tosin vain 7 viikoksi. Mies jäi siksi aikaa pitämään vanhempainlomaa. Sitten jatkan minä syksyyn asti hoitovapaalla.
Tuo poika on jo niin iso, että tuntuu ettei meillä enää vauvaa olekaan. Hirveätä vauhtia konttaa menemään..
Aika on mennyt uskomattoman nopeasti!
Onnea uusille ja " vanhoille" haahuvauvoille!
Netelle, tiitiäiselle, n.1979:lle ja .katille vauvoista ja tervetuloa joukkoon odotuspuolelle! :) Muistinkohan nyt kaikki " uudet" vauvansa lunastaneet..
Heippa vaan Rilla, kyllä ainakin minä sinut muistan. Onpas teillä jo iso poika sitten. Oli varmaan aika kova paikka palata takaisin työelämään? Mua kauhistuttaa ajatuskin siitä, että loppukesästä/alkusyksystä pitäisi palata sorvin ääreen.
Bojo taisi kysellä tässä joku aika sitten meidän neidin napatyrästä. Se on nyt hävinnyt itsekseen, onneksi.
Kyllä tuo neiti kasvaa niin mieletöntä tahtia, että. Kovin on ilmeikäskin tuo tyttö, ei uskoisi, että ikää on vasta 3,5 kk. Käsillä tartutaan kovasti esineisiin ja isin ja äidin sormiin. Äiskän hiuksiakin on hauska repiä. Aamulla heräsin siihen, kun paljasta selkääni hiveltiin. Luulin, että se oli mies, mutta tyttöhän se siellä silitteli ja toljotti silmät apposen avoinna! :D Istua yritetään kovasti, mutta kääntyä ei vielä osata. Naurua tulee jo aika kivasti. Meillä on miehen kanssa muutama hassutteluleikki ja tyttöhän repeää aina suloiseen nauruun. On se niin ihanaa kuultavaa tuo oman vauvan nauru.
No, nyt en jouda kirjoittelemaan enempää. Jakselkaahan! :)
-Pilkku & Sara-Ellen 3,5 kk-
Piti siis laittaa, että tervetuloa vauvapuolelle eikä odotuspuolelle. No, tajusitte varmaan.. :)
[b]Netelle[/b] vauvaonnittelut! Ja taisi olla muitakin uusia haahuvauvoja, onnea kaikille!
[b]Napoltti[/b] meillä poika siirtyi omaan huoneeseen jo 3kk ikäisenä. Haikealta tuntui, ja parina ensimmäisenä yönä tuntui ettei osaa nukkua kun tuttu tuhina ei vierestä kuulu. Meillä siirtoa helpotti se kun ukkeli on nukkunut alusta asti yöt, ja vajaa 2kk ikäisenä lopetti sen yhden yösyönninkin. Oikea ratkaisu siirto oli, aiemmin tuttia piti nostaa pari kertaa yössä mutta siirron jälkeen ei sitäkään. Ja helpompi nyt oli siirtää kun poju ei itse muutosta huomaa, toisin kuin alkaa vuoden ikäisen kanssa taistelemaan...;)
Mukava kuulla [b]Rillastakin![/b]
Ihana on ollut käydä lukemassa odotuspuolella ja huomata että kaikki " vanhat" haahut on jo niin pitkällä vauvan odotuksessaan, pian saadaan kaikki tälle puolelle :)
Pikku-ukko kasvaa vauhdilla, parin viime viikon aikana varsinkin tuntuu kehitys hypänneen vauhdilla eteenpäin. Monesti ihmettelen että mihin se minun pikkuvauva katosi... Ihanaa ja samalla haikeaa seurata kun toinen kasvaa ja kehittyy.
[b]huipin[/b] kanssa on ollut hienoa seurata vauvoja, onhan lapsilla ikäeroa vain 4 päivää. On meidän pojalla jo tyttökaveri valmiina ;D
Ja Luukaksella ikää siis muutama päivä vajaa puoli vuotta :)
Kiva kun tänne on tullut uusia ja vanhatkin ilmoittautuu. Hurjan iso on jo Rilla sunkin poika!!!Musta aika juoksee - mä en taida töihin palata vielä tämän vuoden aikana (Juuso on niin loppuvuoden lapsia) ja ajattelin kyllä lomailla vuoden 2007 kesään asti ellei sitten ihan sitäkin vuotta. Vähän riippuu siitä miten pää ja talous tämän kestää ; )
Nyt on lähellä ensimmäinen iso kasvatuskonflikti mun omien vanhempien kanssa (lähinnä isän kanssa). Ukilla kun on aika lyhyt pinna ja selkäytimessä nämä 70-luvun " joka vitsaa säästää se lastaan vihaa" -kasvatusteesit niin alkoi tässä pari päivää meidän esikoista katseltuaan jo äristä ja uhkailla luunapeilla. Poika on vilkas ja uhmaiässä, mutta uskoo kyllä puhetta. Mulla nousi noista ukin jutuista verenpaine tosi punaiselle - en vielä sanonut mitään, mutta tähän palataan kyllä.
Jännä miten noiden vuoksi omat lapsuudenmuistot oikein " lehahti" pintaan - mua on hakattu vitsalla, tukkapöllytetty ja luunapitettu aika reippaalla kädellä (osittain varmaan syystä, mutta osittain ihan varmasti syyttä ja isäni oman väsymyksen vuoksi). Sen verran paljon " pahan mielen muistoja" on nyt tullut esiin ja kyyneleet noussu silmiin (yli 30 vuoden jälkeen), että en varmasti käytä samoja kasvatuskeinoja omiin poikiin enkä kyllä tule sallimaan sitä isällenikään. Taas kerran uskomatonta, että aikuinen joka ei pysty koiraansa kouluttamaan tai komentamaan kyllä ärisee lapsille ja uhkaa luunapeilla.
Olihan vuodatus, mutta jotenkin nää muutamat viime aikojen jutut on jääny vaivaamaan mua ihan älyttömästi. Ihan kauhean moneksi yöksi ei tee poikaa mieli enää mummolaan laittaa. Mun äiti kyllä hoitaisi ja olisi poikien kanssa, mutta tuo isäni pinna taitaa olla lyhyempi kuin kuvittelinkaan.
ja tervetuloa tänne vauvapuolelle. Sovittiin tosiaankin, että pidetään yllä kuukausipinoa ja kiva onkin teidän kuulumisia lueskella!
Rintaraivarit on vähentynyt ja nyt neuvolassa painoa oli 5380g (1kk=4520g) eli painoa on onneksi tullut 860g. Mammateetä juon vaikka ei tarvis_niin_huolissaan tuosta maidon riittävyydestä ollakaan. Saishan sitä painoo tulla enemmänkin mut neuvolan täti oli tyytyväinen ja verkkoklinikan käyrissäkin mentiin piirunverran 0-käyrän yläpuolella:)
Mahassa kuplii ja lurisee pojalla ja itkut on sen mukaiset. Ehkäpä tuo mammatee tois osaltaan avun masuvaivoihinkin. Disflatyliä oon antanut nyt muutamana päivänä ja ehkä se vähän auttaa, itkut ei ole kovin paljoo vielä vähentynyt mut katsotaan...aikahan se ainakin masuvaivat parantaa jos ei muu...viimeyönä hyssyttelin muutaman tunnin välein poikaa, kun heräs parkumaan..isäntä vaan öhkäsee ja kääntää kylkeä :/. Aamulla oli ihmeissään " Ai, onko poika itkenyt yöllä?"
Kaste oli viime sunnuntaina ja poijjaasta tuli Luka Petter Anttoni. Hyvin meni toimitus ja kahvituksella poika nukahtikin isin syliin.
Rouva ja Luka 2kk
Kiitos Molli onnitteluista ja tervetuloa toivotuksista.
Eilen meidän pikkumiehellä oli eka neuvola. Painoa oli 3420, alkaa syntymäpaino lähenemään. Pieni napatyrä hänellä on, mutta terkka oli sitä mieltä, että paranee itsestään. Eikös jonkun muunkin vauvalla ollut napatyrä? Taitaa olla aika yleinen?
Poika on nukkunut nyt kahtena yönä neljän tunnin pätkiä ja herännyt vaan kaks kertaa yöllä syömään, on saanut itsekkin nukkua ihan kioja pätkiä.
Ristiäisiä ollaan suunniteltu kovasti.Nimikin on vielä vähän pohdinnan alla. Meilläkun mies on aika vanhanaikainen noitten nimien suhteen, pitäis olla joku perussuomalainen nimi hänen mielestään, itse tykkäisin jostain nykyaikaisista nimistä. Onkos teillä muilla ollut vaikea päättää nimeä? Meillä kahella ekalla lapsella oli jo sairaalan papereissa ne nimet, mitkä heille sit annettiin, mut tää kolmannen nimi tuottaa päänvaivaa..
Nyt vaavi vaatii huomio, joten moikka
Kaikille tasapuolisesti! Ihana ilma! Täytyy etsiä jostain niitä kertakäyttögrillejä - käytiin lähimetsässä retkeilemässä koko aamupäivä - raahasin jopa Juuson vaunut sinne mäen päälle - osittain olemattomia polkuja pitkin ja osittain ihan umpihangessa. Hiki tuli, mutta oli sen arvoista: Hanki kimalsi ja linnut lauloi puissa (vaikka kehä III:n sisäpuolella ollaankin). Tuli tosi keväinen olo, makkaranpaistovälineet vaan puuttui.
Nette - Juusolla oli/on napatyrä (sen mun edellisen raivostuttavan neuvolatädin mielestä " huolestuttavan suuri, joka varmaan täytyy operoida" ). Neuvolatäti vaihtui tokalla kerralla (onneksi) ja kysyin tästä samasta asiasta - ei ollut yhtään huolestunut ja ketään ei operoida 4 ekan vuoden aikana. No meillä on nyt napa asettunut tosi nätisti ja se " kolo" mennyt melkein jo kiinni 3kk:n aikana. Mä uskon, että vuoden kuluessa toi häviää kokonaan (yleensä ainakin näin).
Mä lähden poikien kanssa vielä ulos nauttimaan auringosta ja odottelemaan isiä kotiin!
Kiitos Bojo tosta napatyrä infosta. Meilläkin on terkkarina melkein 60-v vanhapiika ja häneltä on välillä tosi hankala saada asioista tietoa. Tuntuu, että välillä hän ei tiedä itsekkään kaikkea, mitä mun mielestä alalla olevan täytyis tietää.
Ihanan nimen Rouva on teidän poika saanut!
Kaikille ex-haahuille vauvoineen hyvää viikonloppua!
Toivottavasti ens viikolla ilmat lauhtuis, niin mekin päästäis pojan kanssa opettelemaan ulkoilua, niin ihanalta kuulosti tuo Bojon kertomus retkestä, että jospa ens viikon loppupuolella pääsis itsekkin toteuttamaan semmoisen.
Nette ja TitteliTom 10 pv
kohtahan saadaan aloittaa jo uusi pino, kyllä aika rientää...
Mekin käydään vauva-uinnissa ja Antin suosikkipäiviä on uintipäivät, on ihan innoissaan vedessä. Tosi kivaa.
Omassa huoneessa nukkumisesta: nyt on mennyt tosi hyvin meillä nuo yöt. Oli jo peräti kaksi yötä, ettei tarvinnut yöllä syöttää, mutta nyt taas on herännyt kerran tai pari yössä. Nukkumaan meneminen on nykyisin suorastaan ihanaa, verrattuna vähän aikaa sitten, kun ei tissiä voinut irrottaa, eikä siirtää omaan sänkyyn poikaa ennekuin oli ihan umpiunessa. Nyt syödään iltapuuro, vaihdetaan yöpuku, tankataan tissiä ja sitten pussaillaan:) se on ihanaa.. Sitten poika sänkyyn, mies laulaa kitaran kanssa unilaulun ja sinne poika jää ja hetken päästä jo on unessa. Voi kun tämä kestäsi mahdollisimman kauan!
Meillä on nuo kiinteiden syömiset vähän ongelmallisia, kun joku ainakin naamassa antilla punottaa, ehkäpä sitten vääntää masuakin ja silloin heräilee enemmän. En ole vain oikein päässyt ymmärrykseen, että mikä se aines on, epäilen riisiä tai perunaa?
PIti ottaa antti syliin, kun yritti taas niin kovasti tuolla lattialla ryömiä, eikä se vaan tunnu onnistuvan, vain taaksepäin kulkee..
Kohta toivottavasti saadaan Mellulta uutisia, viime viikolla taisi jo lähteä synnärille. Huomasin odotuspuolelta, että ovat perustaneet yahoo.-yhteisön, johon kuulema vauvan saaneetkin ovat tervetulleita, en ole vielä käynyt katsomassa, enkä tiedä jaksaako moneen paikkaan kirjoittaa, aiotteko te kirjoitella sinne?
bhhnjnjnjhiiiiiiii y 5v6 f F(tämä oli tervehdys Antilta:)
molli
Kirjoittelenpa nyt tännekin, kun tämä pino pomppasi sopivasti silmiin. :)
Ensiksi Netelle: Meillä taidettiin hymyillä ekan kerran tarkoituksellisesti siinä kuukauden iässä, kolmen neljän viikon ikäisenä. Siitä on sitten hymyileminen vain lisääntynyt. Nykyään ei tartte paljon neitiä yllyttää hymyilemään - jos vain ei satu olemaan känkkäränkkäfiilis (jota on kyllä aika usein ollut viime aikoina).
Kovasti odottelen minäkin Mellun kuulumisia. No, eiköhän kohta saavu kertomaan ihania uutisia. :)
Wu-huu, neiti on nukkunut parvekkeella kohta kaksi tuntia! \o/ Ihanaa.. Meillä tämä nukkuminen on niin pirskatin vaikeaa. Oli kyllä kumma, että zippasi heti, kun työnsin vaunut ulkoilmaan. Meillä on ollut nyt vissiin jotakin hulina-aikaa, kun ei meinaa kelvata tissi, ei meinata nukkua. Kitinää ja kätinää onkin riittämiin. Hammasta olen odotellut puhkeavaksi, mutta vielä toistaiseksi ei oo näkynyt. Kovasti kyllä kuolataan ja tungetaan välillä aika raivokkaastikin niitä nyrkkejä suuhun. Päivisin syöminen on ollut ongelmallista - joskus menee 6-7 tuntiakin, ettei neiti syö ollenkaan. Saa vain hirveät hepulit jo pelkästään tissin näkemisestä. :( Öisin kyllä on syönyt ja iltaisinkin, mutta harmittaa tuo, että öisin saatetaan heräillä nyt useamman kerran, kun aiemmin meni yhdellä tai kahdella syötöllä. Suihkutissi saattaa olla ongelma. Tosin enemmänkin epäilen sitä, että tyttöä kiinnostaa nyt muut asiat tissittelyä enemmän. Usein tekee niin, että ottaa hörpyt tissistä ja sitten kääntää pään pois ja tarkkailee ympäristöä, sama toistuu sitten niin kauan kuin äiti vain jaksaa! :D Muutenkin on kauhean utelias ja tarkkaavainen, eikä malttaisi olla juuri paikoillaan. Siksi meillä täytyisi koko ajan kanniskella häntä pitkin kämppää. :) Ei vain aina jaksa taipua tuon nuoren naisen tahtoon.
Hieman huolestuttaa se, että saako tyttö nyt ollenkaan tarpeeksi ravintoa, kun syöntikerrat ovat harventuneet päivisin ja muutenkin aiemmasta n. tunnin imeskelytuokiosta on tullut 10-15 minuutin mittainen. Viime viikolla punnitsimme tytön kotivaa' alla ja lukemaksi tuli n. 8500g, joten ihan hyvässä lihassa on (3 kk:n mitat 7660g ja 62 cm). Kiinteitä alamme kuitenkin maistattaa torstaina, jolloin tyttö täyttää 4 kk.
Milloinkas teidän pidemmällä olevien vauvat kääntyivät vatsalta selälleen? Meillä ei osata vielä kääntyä ja jotenkin sekin huolestuttaa, vaikka ymmärrän, että vauvat ovat kaikki erilaisia ja kehittyvät omaan tahtiinsa. Tuntuu vain, että joka ainut jouluinen vauva osaa jo kääntyä ja meillä ei, vaikka tyttö on syntynyt marraskuun puolella. :) Kovasti könyää istumaan ja päätä on kannatellut jo aikoja komiasti. Nauraa rätkättääkin jo niiin ihanasti. On se vaan aivan ihastuttavaa kuunnella sitä käkätystä. :)
No niin, jospa jo lopettelisi ja jättäisi muillekin palstatilaa. Jakselkaahan! Ihanasti tuo aurinkokin jo lämmittää aika ajoin, jee, kesä tulee! :)
Mihin muuten Amiel on kadonnut?
-Pilkku & Sara-Ellen kohta 4 kk-
Masentava ilma, lunta tulee taivaan täydeltä, vaikka toivois että rupeis jo nuo entisetkin sulamaan. No, ehkä se kevät sieltä tulee tänäkin vuonna.
Kiva kuulla, että muilla vauvat on ruvennut hymyilemään noin kuukauden ikäisenä (paitsi Kianan vauveli jo 2 viikkoisena), niin ehkä meidäkin poika kohta vilauttaa ensimmäisen hymynsä.
Pari yötä poika on nukkunut hyvin (koputtaa puuta, ettei seuraava yö mene taas valvoessa), olen laittanut hänet nukkumaan vatsalleen ja siinä asennossa ilmat pääsee masusta pois eikä vängerrä siellä koko yötä. En tiedä mitä mieltä nykyään ollaan tosta vatsallaan nukuttamisesta, muistelen silloin esikoisen aikaan, että sitä ei ainakaan suositeltu?, mutta meidän poitsulle tuossa asennossa ainakin tulee rauhallisimmat unet.
Pojalla on ihonpuhdistus käynnissä, naama on kun murkkuikäisellä täynnä " finnejä" , suloinen näky.
molli_sointu; Meillä oli kans esikoisella allergioita (suolisto-oireisia) ja muistelen miten vaikeaa ja raskastakin se oli aina miettiä, että mitä vauva on nyt syönyt semmoista mikä vois oireilla ja sit kun nuo oireet ei meidän tytölle ainakaan tullut samantien vaan vasta parin päivän päästä.
Pilkku; Meillä esikoistyttö pyörähti ekaa kertaa vatsalta selälleen vasta 5 kk ikäisenä, joten varmasti teidänkin pikkuinen kerkiää. Niin ja vaikka tuota pyörähtämistä sai odotella, niin muu kehitys tuli ihan ajallaan, kävelikin jo 11 kk ikäisenä.
Nyt vaipanvaihtoon ja ehkä ulkoilemaankn säätä uhmaten.
Hyvää viikkoa ex-haahut
Nette ja poitsu tasan 1kk
Esikoisella alkoi oksennus lentää samalla hetkellä, kun miehen kone käänsi nokan kohti Saksaa. Hauskaa on siis riittäny maanantai-aamusta alkaen. Tulis nyt äkkiä torstai. Kyllähän näiden poikien kanssa vielä menisi, mutta kun on toi koirakin tossa ja ihan kaikkia ei kehtaa tähän tautiin apuun pyytää ettei saa pöpöä eteenpäin johonkin toiseen lapsiperheeseen. Hoh-hoijaa... Toivotaan, että ens yö menis kuumeetta.
Pilkukas: Meilläkään ei käännytä vielä mihinkään. Mä en laske näitä vahinkoja (tutin perässä pyörähtäny kerran mahalleen tai varsin hallitsemattomasti kolahtanu masulta selälleen). Esikoinen kääntyi aikoinaan 4kk:n ikäisenä ja sen serkku vasta 8kk:n ikäisenä ja ihan yhtälailla hyvin on molemmat motorisesti kehittyny. Älä noista stressaa.
Mua jännittää myös tuo kiinteiden aloitus - ei olla vielä kovin edes tuttelia harjoiteltu kun esikoiselle tuli aikoinaan tosi paljon vatsavaivoja ja ummetusta soseiden aloittamisesta, niin nyt yritän päästä niin pitkälle kuin mahdollista ton rintamaidon kanssa. Nytkin on ihan kummallista kun kakkaa pantataan se puolitoista viikkoa ja sitten sinappia tuleekin kolmena päivänä kauhean huudon saattelemana. Onneks poika hymyilee muuten tosi paljon ; )
Niin siitä hymyilystä: Esikoinen tasan 4 vkon ikäisenä aloitti hymyilyn (oli miehen eka työpäivä) ja Juuso tais olla sen täyden kuukauden ja vähän päälle (hitaammin huvitettavaa sorttia siis ; ) ).
Täytyy mennä lyömään uutta dvd:tä koneeseen, jotta saadaan vielä viimeiset illan tunnit kulumaan...
eipä ole aikoihin tullut mitään kirjoitettua, syynä masennus joka vei kyllä niin mehut. No ne jotka taustani muistaa ja tietää niin varmaan ymmärtävät.
meidän arki on kuitenkin aikas tavallista vauvaelämää. tyttö kasvaa hitaasti mutta varmasti. Puolenvuoden kalenteri-iässä oli pituutta 61 cm ja painoa 5180g.... eli pieni mutta pippurinen. molliko taistelee allergioiden kanssa. meillä pojat on ollut suolioireisia, niin että tuo no3 söi pahimmassa vaiheessa vain bataattia, riisiä, possua ja persikkaa. ja sitä vaihetta kesti tosi pitkään. nyt kaikki pojat syö kaikkea mahdollista. ja niin minä toivoin että tyttö ei ole allerginen mutta niin vaan puolukkapuuron syönti aiheutti sen että tyttön käsivarret aukesi.
meidän neiti on nyt siis 7kk ja kehitysikää on se kuukausi vähemmän. kehitys menee kai ihan tuon iän mukaan, käännytään ja tartutaan leluihin ja jokelletaan. syöttötuolissa ja sylissä istuu tosi napakasti ja uusin huvi on seistä tököttää niin että pitää mua sormesta kiinni.
välillä ottaa niin päähän kun ihmiset arvostelee sitä miten pieni tuo on. miksi lasten kokoa pitäisi verrata, eihän me aikuisetkaan olla saman kokoisia kaikki. samoin tuo kehityksen syynääminen. tuntuu että kamala kiire pitäisi olla kehittyä. toki on hyvä että seusataan ja puututaan jos on aihetta, mutta tuntuu että jos lapsi ei 4 kk käänny niin neuvolassakin jo ihmetellään että jaa eikö käänny vielä. meillä onneksi ihana terveyden hoitaja joka antaa aikaa, meillä kaikki lapset on kääntyneet mahalleen vasta kun ovat olleet yli 5kk. ja niin tyttökin jos laskee tuon korjatun iän mukaan.
nyt koko lapsi katras sairaana, joten taidan mennä hoitamaan, mutta lupaan käydä useammin kurkkimassa mitä tänne kuuluu ja kirjoitellakin.
saarasanteri joka taas selvästi meinaa olla alavireinen, sitä se väsymys teettää
että sinustakin kuuluu ja että teillä menee hyvin!
Tuosta kokoasiasta olen tarkalleen samaa mieltä kuin sinäkin, tosin meidän herra edustaa sitä toista ääripäätä, ikää nyt vajaa 7 kk ja painoa jo yli 11 kiloa. Onhan se iso ja onhan se potra poika, mutta pitääkö se jokaisen erikseen meidät tavatessamme mainita. Enhän minäkään kommentoi toisten vauvojen kokoa, kyllä keksin muutakin kehuttavaa, jos nyt ylipäätään ulkonäköasioista tarvitsee aina puhua.
Vauvauinnissakin ohjaaja sanoi, että sääliksi käy, kun joudut nostamaan poikaa lentosukellusta varten ylös, mä vaan naurahdin että kyllä tässä on tullut vähän vaativampiakin nostoja tehtyä, mutta sisimmässäni ajattelin, että pitikö sunkin nyt kommentoida, varmaan kaikki uimaryhmässä muutenkin on huomanneet, että iso on meidän poika. No se siitä.
Mehän sen tiedämme, ettei sillä ole väliä minkä kokoisia ovat,
ONNEKSI OVAT OLEMASSA!
voimia saarasanteri!
molli
vielä piti palata selittämään kun luin tuon oman tekstin. Siis saarasanteri, kun sanon, että kiva että teillä menee hyvin, en tietenkään tarkoita, että kiva kun sua masentaa. Vaan hyvä, että tyttö kasvaa ja kehittyy ja on terve! Ja ikävää, että sinulla on ollut masennusta, mutta kuten sanoit, ei ihme kokemasi jälkeen. Toivottavasti sulla on hyvät tukijoukot!
Ei muuta.
molli
Eli hienosti meillä kasvetaan - täysimetyksellä nyt 3kk mitat: 6200/61 (syntyessä 3400/52). Menee hienosti sekä pituudessa että painossa tasan keskikäyrää. Jatkan siis imettämisellä ainakin toistaiseksi. Kokeillaan ehkä soseita ja vellejä joskus yli 4kk:n ikäisenä.
Esikoinenkin on saanut painoa ja pituutta. 3v mitat 13kg ja 95cm (pitkä ja hoikka poika edelleen, ei enää kuitenkaan huolestuttavan laiha).
Ja helpotti mulla - meillä kun näiden syömisjuttujen kanssa on taisteltu 3 vuotta, niin nyt näyttää siltä, että voi hetkeksi huokaista. Lisäksi tämä nykyinen neuvolatäti on tosi rauhallinen ja järkevän oloinen. Hyvä mieli siis kaiken kaikkiaan!
aamu näytti täälläkin lupaavalta, mutta nyt rupeaa lunta tuiskuttamaan, taidan tänään käydä yksin lenkilä, en taida hennoa vauvaa viedä tuonne tuiskuun.
Meillä on tänään isommat lapset päiväkodissa, pitää välillä viedä heitä sinne, kun kumminin joudumme maksamaan vielä tämänkn kuun hoitomaksun. Vaikka huono-omatunto on jokakerta ku heidät sinne vie ja itse lähtee kotia vauvan kanssa.
Tänään käytiin vaavin kanssa shoppailemassa, hyvin pikkuinen jaksoikin vaunuissa nukkua sen ajan, niin sai itse rauhassa ihastella lasten vaatteita. Itsellekkin piti hametta etsiä, mutta kun olin törsännyt 100 euroa lasten vaatteisiin, niin omaan hameeseen en enää rahaa hennonutkaan sijoittaa, mutta lapsille tein ihania hankintoja. H&M on niin ihania vauvanvaatteita, että on vaikea valita mitä ostais, ettei ihan koko tili tyhjenis kerralla.
napoltti; vauvahierontaa olen koittanut muutaman kerran, mutta meillä poitsu rupeaa yleensä itkemään kun otan housut pois, niin sitä yrittää vaan äkkiä vaihtaa vaipan ja saada housut takas jalkaan, niin itkukin lakkais. Niinä muutamana kertana, kun itkua ei tule olen hieronut apua siitä ei ole ollut, kun on tosiaan jäänyt vaan muutamaan kertaan.
varmasti heräät siihen kun tytöllä on yöllä nälkä ja ainakin meillä lapset rupesivat nukkumaan hyvin pian koko yön, kun heidät siirrettiin omiin huoneisiin. Aluksi kyllä myönnän, että mun piti pitää itkuhälytintä vieressä, kun oli ihan samanlaisia ajatuksia, kun sulla nyt, mutta äkkiä sitä oppi luottamaan siihen, että kyllä se äidinvaisto herättää sit kun on tosi kyseessä.
.katille. Onnittelut poikavauvasta tälläkin puolella!
Hyvää alkanutta viikkoa
T:Nette ja poitsu 20 pv