Erosta alle kk, kuvioissa vauva - Kannattaako lähteä treffeille?
Eli jäin vajaa kk sitten kaksin kohta 5-kuukautisen vauvan kanssa.
Sain kutsun leffaan yhdeltä puoltutulta tytöltä. Tyttö on tietonen tästä mun tilanteesta, mutta ei näytä häntä haittaavan.
Itse tässä mietin että kannattaakohan mennä? Tyttö vakuutteli ettei tässä mitään kirkkoa olla varaamassa, ihan vaan leffa 😃.
Mitä mieltä muut on?
Kommentit (28)
Lähde toki :) Mutta muista hengata tytön kanssa myös vauva mukanasi, jotta hän konkreettisesti ymmärtää sun elämää. Aina et voi lykätä lasta hoitoonkaan...
Mene vain jos saat vauvan hoitoon, tarvitset kyllä piristystä yksinhuoltajan elämääsi. Mutta ota ihan kevyesti, kuten tyttö sanoi, ette te ole kirkkoa varaamassa. Aika sitten näyttää, seuraako asiasta jotakin.
Mä sanoisin, että keskity siihen vauvaan nyt. Mikä pakko ihmisillä on koko ajan säätää jotain, yhdestä kun erotaan niin heti aletaan uutta etsimään?
Vierailija kirjoitti:
Menoksi vaan, vie vauva äidillesi siksi aikaa.
Joo, isovanhemmille tai kummitädille vien, jos nyt tulee mentyä 😃.
- Minä joka aloitin keskustelun
Vierailija kirjoitti:
Mä sanoisin, että keskity siihen vauvaan nyt. Mikä pakko ihmisillä on koko ajan säätää jotain, yhdestä kun erotaan niin heti aletaan uutta etsimään?
No en tässä nyt varsinaisesti mitään säätele. Eksä ihastui toiseen, lähti ihastuksensa matkaan ja jätti vauvan mulle. Että juu, kiirettä pitää ilman säätelyäkin. Ihan kevyellä mielellä tota leffaan menoa mietin. Treffit ehkä turhan virallinen nimitys.
Mene ihmeessä tai pyydä tyttö sun luo niin vauva voi olla mukana! Jossain kaupungeissa on myös vauvakinoja :) Kiva että sun asiat alkaa järjestyä, luin sun aiemman aloituksen silloin. Tsemppiä!
Lähde ihmeessä! :) Luin myös sitä aiempaa ketjua, paljon tsemppiä ja kaikkea hyvää sun ja vauvan elämään ♡
Vierailija kirjoitti:
Mene ihmeessä tai pyydä tyttö sun luo niin vauva voi olla mukana! Jossain kaupungeissa on myös vauvakinoja :) Kiva että sun asiat alkaa järjestyä, luin sun aiemman aloituksen silloin. Tsemppiä!
Aa, kappas ☺. Ei huono idea. Täällä meiän kaupungissa taitaa mennä noita Vauvakinoja. Toisaalta jos kaksin mennään niin tulee hoidettua kaks kärpästä yhdellä iskulla, saa nimittäin samalla vähän omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä taas! 😊 Wassup, miten asiat lähteneet rullaamaan?
Paljastuin 😃 No aika jees... Ei valittelmista, arki alkaa pikkasen tasottua, käytännön asiat on hoidettu niin pitkälle kun vaan voi ja aurinko paistaa 😃.
Vierailija kirjoitti:
Lähde ihmeessä! :) Luin myös sitä aiempaa ketjua, paljon tsemppiä ja kaikkea hyvää sun ja vauvan elämään ♡
No hitto, pitäisköhän sitä 😃. Kyllähän tommonen aikuinen seura tietysti välillä kelpais... Boonuksensa sais lukea muutakin tekstiä kun hanhiemon kirjaa tai istua alas ilman että joku helistin kilahtaa alla 😁. Ps. Kiitoksia ☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hitto, pitäisköhän sitä 😃. Kyllähän tommonen aikuinen seura tietysti välillä kelpais... Boonuksensa sais lukea muutakin tekstiä kun hanhiemon kirjaa tai istua alas ilman että joku helistin kilahtaa alla 😁. Ps. Kiitoksia ☺
Missä tilanteissa luet tuota kirjaa? Minäkin nimittäin luin sitä lapsille ihan vauvasta asti. Tuskin mitään ymmärsivät, mutta rauhoitti kummasti heitä kun sai kuulla rauhallisen ja tutun äänen nukkumaan käydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Minä joka aloitin keskustelunMissä tilanteissa luet tuota kirjaa? Minäkin nimittäin luin sitä lapsille ihan vauvasta asti. Tuskin mitään ymmärsivät, mutta rauhoitti kummasti heitä kun sai kuulla rauhallisen ja tutun äänen nukkumaan käydessä.
Mitä? Kyllä täällä pikku tyyppi ymmärtää jo noitten klassisten ja opettavaisten satujen päälle 😌. Ei vaan, illalla tulee luettua joku pieni pätkä ihan ton rauhottumisen takia, tuntuu siis toimivan täälläkin 😃.
Mene ihmeessä. Tyttö tajuaa kyllä että ihan heti ei mitää yhteen muuttoa tai ylipäätään vakavaa ole luvassa, jos tietää tilanteen.
Lueskelinkin aikaisempaa keskusteluasi :) kiva kuulla, että menee hyvin.
Kirjoitat hyvin ja olisikin kiva lukea tekemisistäsi lisää esim. blogin muodossa. Yleensä kun vauvan kanssa yksinjääneet ovat naisia, niin kiinnostaisi kuulla miten miehellä sujuu lapsen kanssa. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan etkä loukkaannu törkeästä yleistyksestä :D
Lähde vaan ehdottomasti leffaan. Parisuhdetta ei ole edes pakko miettiä, ystäväkin tekisi varmasti hyvää kun olisi toinen aikuinen jonka kanssa jutella. Pienen vauvan kanssa yksinolo on niin rankkaa :/
Hei nyt oikeasti. Stop. Ei.
Kuvitellaan hetki että ap on alle vuoden ikäisen lapsen yh-äiti. Mitä sanoisitte hänelle? Kenties kehottaisitte keskittymään lapseen, sillä tämä on hyvin pieni ja lapselle ei tee hyvää olla erossa pääasiallisesta huoltajastaan ellei ole pakko?
Näin se menee myös siinä tapauksessa kun se pääasiallinen huoltaja on isä.
Treffien aika tulee, mutta se ei ole nyt. Suostumalla treffeille annat viestin, että vauva on oikeastaan toissijainen asia elämässäsi josta voi ottaa lomaa kun siltä tuntuu. Ei, ei ja vielä kerran ei. Niin viattomasti kuin ajatteletkin, rakennat tietä tuhoon.
Vierailija kirjoitti:
Hei nyt oikeasti. Stop. Ei.
Kuvitellaan hetki että ap on alle vuoden ikäisen lapsen yh-äiti. Mitä sanoisitte hänelle? Kenties kehottaisitte keskittymään lapseen, sillä tämä on hyvin pieni ja lapselle ei tee hyvää olla erossa pääasiallisesta huoltajastaan ellei ole pakko?
Näin se menee myös siinä tapauksessa kun se pääasiallinen huoltaja on isä.
Treffien aika tulee, mutta se ei ole nyt. Suostumalla treffeille annat viestin, että vauva on oikeastaan toissijainen asia elämässäsi josta voi ottaa lomaa kun siltä tuntuu. Ei, ei ja vielä kerran ei. Niin viattomasti kuin ajatteletkin, rakennat tietä tuhoon.
Haist ny hapankaali.
Menoksi vaan, vie vauva äidillesi siksi aikaa.