Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joitain aikuisia häiritsee lasten käytös? Onko heitä itseään rakastettu lapsina vai vihattu?

Kivikissaäiti
28.07.2016 |

Onkohan tämä joidenkin ihmisten huonosti käyttäytyvä lapsi ahdistaa kiukkuin saakka -mielipiteen takana se tosiasia, että heistä on välitetty, vaikka he ovat itse lapsina käyttäytyneet huonosti? Tai jos heidän oma kasvattajansa on ollut hiukan osaamaton heidän huonokäytöksisyytensä edessä ja antanut heidän tehdä ja toimia pahasti, kun he eivät vielä ole itse osanneet käyttäytyä ja korjata asiaa?
Kun ei minua itseäni ahdista ollenkaan huonostikaan käyttäytyvä lapsi ja minulle tehtiin aina lapsena selväksi, että äiti ei rakasta minua ja lennän pellolle jos käyttäydyn huonosti. Äitini ainakin oli kovasti olevinaan tilanteen herra ja että hänellä on ratkaisun avaimet käsissään ja osaa kasvattaa jne vaikkei se ollutkaan totuus. Mutta ei äiti ainakaan silittänyt päätä ja katsonut vain että siinä mä nyt käyttäydyn huonosti. Se ei hyväksynyt sitä eikä minua ja teki sen selväksi. Enkä ahdistu lasten käytöksestä vaikka se olisikin vihaista ja töykeää. Ajattelen, että lapsi on vasta lapsi.
Ja rakkaudellahan se lapsen käytös pitää parantaa eikä huutamalla. No, kurillakin tietty, mutta itse en osaa kurittaa myöskään lasta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan lasten käytöksestä herneet nenään vetävä paikalla?

Ap

Vierailija
2/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaksi varman noin kuten hienosti analysoit.

Voi olla myös, että aikuisella itsellään on hyvä kasvatus eli omat vanhemmat "katsoneet lapsensa perään". Siltä pohjalta sitten ei voi käsittää että laiskat kasvattajat antaa lapsensa kasvaa kuin pellossa vailla rajoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin ei. Ihan hiljaista. Ehkä teoriassaninon siis perää. Lapsina edes vähän riittävässä määrin rakastetuilla on varaa määkiä muiden käytöksestä.

Ap

Vierailija
4/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaksi varman noin kuten hienosti analysoit.

Voi olla myös, että aikuisella itsellään on hyvä kasvatus eli omat vanhemmat "katsoneet lapsensa perään". Siltä pohjalta sitten ei voi käsittää että laiskat kasvattajat antaa lapsensa kasvaa kuin pellossa vailla rajoja.

Mutta jotenkin ajattelisi, että siihen hyvään kasvatukseen kuuluu sekin, että ymmärretään ihmisten voimavarat erilaisiksi ja sen sijaan, että suututaan lapselle ollaan itse se hetkellinen ilo ja apu lapselle, jota vanhemmat eivät jaksa ohjata.

Ap

Vierailija
5/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ja sisaruksiani rakastettiin, kun olimme pieniä, ja rakastetaan yhä. Olimme hyvin käyttäytyviä lapsia. Sisaruksillani on lapsia, jotka joskus uhmaiässä saivat tyypillisiä raivareita, mutta siinähän rähisivät ja vanhemmat katsoivat kellosta, kauanko tällä kertaa jaksettaisi.

Minä inhoan huonosti käyttäytyviä lapsia, koska niistä lähtee korviavihlova ääni ja ne sotkevat. Tämän enempää en jaksa analysoida.

Vierailija
6/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen samaa. Yks poika nappas mun lautaselta ranskalaisen, ja toisenkin, kun oltiin ulkona syömässä. Siis joku ohikulkeva n. 3-4v lapsi. Äiti pahoitteli ja mua vain hymyilytti. Se on lapsi! Hitto mikä paheksunta alko meidän pöydässä. Että ei osaa kasvattaa, ja pitääkö tuoda ravintolaan ym... juntteja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on rakastettu ja siihen rakkauteen on kuulunut myös rajojen asettaminen ja käytöstapojen opettaminen. 

Vierailija
8/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan aikuisten huono käytös on PAAALJON yleisempää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten normaali peuhaaminen jopa kovaääninen leikki eivät koskaan ole häirinneet minuakaan. Esim. seuraan mielenkiinnolla skeittarinuoria ja ajattelen, että siinähän  nuo luut vahvistuvat, mistä on paljon hyötyä tulevaisuudessa. Itse asiassa lasten ja nuorten pitäisi saada keikkua, kiivetä ja tasapainoitella paljon enemmän. Ja tulla joskus alas vaikka puusta, jotta oman kehon rajat ja kipukynnys  opitaan tuntemaan.  Jo nyt on havaittavissa, että nykylapsilla voi olla suuriakin ongelmia koordinaation kanssa. Siis lapsilla!  Lisäksi aivot kehittyvät liikunnan myötä. Asioiden hahmottaminen helpottuu. Kaikilla lapsilla  ja lapsenmielisillä tulisi olla oma pihapuu.

Eri asia on tilanne, jossa lapsen käyttäytyminen on vaaraksi tai haitaksi hänelle itselleen tai muille, tai jossa lapsi ilmiselvästi kaipaa ojennusta ja  ohjausta. Lapsihan ei osaa itse useinkaan arvioida käyttäytymistään laajemmin vaan se on aikuisen tehtävä. Se  kuuluu aikuisuuteen.

Vierailija
10/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huonoin käytös, mitä itse olen todistanut, oli se kun tuttavaperheen kakarat riehuivat vastasyntyneen vauvani lähellä, toinen yritti jopa lyödä (!!!!!!) vauvaani, jolloin kiireesti otin vauvan viltiltä syliini. Näiden kauhukakaroiden vanhemmat eivät tehneet muuta kuin tuumivat, että joo se on varmaan vaan mustasukkaisuutta ku tolleen yritti tehä, hehheh..

En uskaltanut heidän käyntinsä aikana käydä edes vessassa ilman vauvaa, nuo hirviöt olisivat varmaan tappaneet vauvani sillä aikaa munattomien vanhempien vain virnuillessa vieressä.

Joten joo, todellakin haittasi tuo huono käytös ja enää eivät ole meille tervetulleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa keittiöpsykologiaa. Joku nyt vaan hermostuu herkemmin häiriöistä. Mä en tykkää lapsista ylipäätään, suurin osa on ärsyttäviä ja äänekkäitä tai muuten sietämättömiä. Itselläni oli ihan tavallinen lapsuus, rakastettiin ja kuritettiin maltillisesti.

Vierailija
12/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistuttaa kun törmää lapsiin joille annetaan kaikki periksi eli kyllä lapsen voi lelliä pilalle ja tehdä lapsesta silkan piinan ja rasituksen ympäristölleen.

Onneksi useimmat suomalaiset lapset on mun mielestä kasvatettu tosi kivasti (olen työskennellyt aikoinaan p-kodissa, ip-kerhoissa, jne).Muslimilapset on myös poikkeuksellisen kilttejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on minusta eri asia jos lapsi menee rikkomaan jotain tai että saa pelätä, että rikkoo (tai kiusaa) mutta tällaisia lapsia en ole itse edes tavannut paitsi erään ystäväni asperger-poika. Mutta siis en siinäkään ajattele pahaa lapsesta enkä äidistä, vaikka en voikaan sellaista hyväksyä. Ei lapsi sen paremmin kuin aikuinenkaan hyödy mitään siitä, että kiusaa tai rikkoo paikkoja niin ettei muut enää voi kutsua heitä mihinkään. Miten he siis nyt jotenkin nauttisivat tilanteesta ja olisivat vaikkapa että kjähhähhää, saatiinpas pahoitettua toisten mielet, kuten osa täälläkin kirjoittelevista vaikuttaa kuvittelevan? Mä olen ennemmin surullinen heidän "kohtalostaan". En kutsu meillekään, ettei lasikaappi menisi rikki. Se surettaisi minua aivan liikaa, eli ei voi ottaa sitä riskiä.

Ap

Vierailija
14/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhistuttaa kun törmää lapsiin joille annetaan kaikki periksi eli kyllä lapsen voi lelliä pilalle ja tehdä lapsesta silkan piinan ja rasituksen ympäristölleen.

Onneksi useimmat suomalaiset lapset on mun mielestä kasvatettu tosi kivasti (olen työskennellyt aikoinaan p-kodissa, ip-kerhoissa, jne).Muslimilapset on myös poikkeuksellisen kilttejä.

Ja silti muslimeista kasvaa aikuisina lapsellisia pöllöjä. Outoa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Kaikilla lapsilla  ja lapsenmielisillä tulisi olla oma pihapuu.

.

Niin pitäisikin! Ihanaa, että joku ajattelee noin! Muutoinkin koko kommenttisi kokonaisuudessaan oli fiksua ja virkistävää luettavaa.

Vierailija
16/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhistuttaa kun törmää lapsiin joille annetaan kaikki periksi eli kyllä lapsen voi lelliä pilalle ja tehdä lapsesta silkan piinan ja rasituksen ympäristölleen.

Onneksi useimmat suomalaiset lapset on mun mielestä kasvatettu tosi kivasti (olen työskennellyt aikoinaan p-kodissa, ip-kerhoissa, jne).Muslimilapset on myös poikkeuksellisen kilttejä.

Ja silti muslimeista kasvaa aikuisina lapsellisia pöllöjä. Outoa.

Ap

No sehän on kiva että tunnet kaikki muslimit.

Vierailija
17/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan aikuisten huono käytös on PAAALJON yleisempää

Näinpä. Lapsi on keskeneräinen ihminen, jolle on ihan normaalia käyttäytyä vähän huonosti. Harva lapsi kuitenkaan esim. rikoksia tekee.

Minua kiinnostaa, vihaavatko nämä lastenvihaajat myös huonosti käyttäytyviä aikuisia, jotka esim. kiroilevat, huutavat, riehuvat, juovat, puhumattakaan lain rikkomisesta. Jos viha kohdistuu pelkästään lapsiin, niin todennäköisesti taustalla on jotain käsittelemättömiä lapsuuden traumoja.

Vierailija
18/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhistuttaa kun törmää lapsiin joille annetaan kaikki periksi eli kyllä lapsen voi lelliä pilalle ja tehdä lapsesta silkan piinan ja rasituksen ympäristölleen.

Onneksi useimmat suomalaiset lapset on mun mielestä kasvatettu tosi kivasti (olen työskennellyt aikoinaan p-kodissa, ip-kerhoissa, jne).Muslimilapset on myös poikkeuksellisen kilttejä.

Ja silti muslimeista kasvaa aikuisina lapsellisia pöllöjä. Outoa.

Ap

No sehän on kiva että tunnet kaikki muslimit.

No en tunne kaikka islantilaisiakaan ja silti minulla saattaa olla heistä mielipide. Onhan se väärin tietty ja yleistävää. Yleensä vältänkin kansallisia yleistyksiä, nyt lipesin, anteeksi.

Ap

Vierailija
19/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan aikuisten huono käytös on PAAALJON yleisempää

Näinpä. Lapsi on keskeneräinen ihminen, jolle on ihan normaalia käyttäytyä vähän huonosti. Harva lapsi kuitenkaan esim. rikoksia tekee.

Minua kiinnostaa, vihaavatko nämä lastenvihaajat myös huonosti käyttäytyviä aikuisia, jotka esim. kiroilevat, huutavat, riehuvat, juovat, puhumattakaan lain rikkomisesta. Jos viha kohdistuu pelkästään lapsiin, niin todennäköisesti taustalla on jotain käsittelemättömiä lapsuuden traumoja.

Sama muakin kiinnostaa. Nyt voisi joku rankan aggressiivisesti lasten melko harmittomista toimista palstalla puhunut avautua. Anonymiteetin suojista!

Ap

Vierailija
20/20 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla kuuluisa asuinympäristössäni toisten ihmisten lasten aiheuttamana kovaäänisellä juoruilulla ja ulinalla.Se on kotirauhan rikkomista.Ja uteliaiden aikuisten alulle pistämää se on,joo en haluaisi tunteakaan.Ja en halua muuallakaan olla tunnettu ja mielenkiintoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi