Onko kukaan pyytänyt esim. isoveljeään "juttelemaan" väkivaltaiselle miehelleen?
Ensimmäinen avari läsähti naamaan kesämökillä tuossa alkukesästä. Se oli känniriidan päätteeksi. Erosimme viikoksi, mutta mies aneli niin sydäntä raastavasti, "en tiedä mikä muhun meni" jne, että olin idiootti ja annoin anteeksi. Eilen sitten tuli grillikekkereiden päätteeksi toinen avari, mutta tietenkin niin, että vieraat olivat jo lähteneet kotiin. Ei muistelmia tai jälkiä, joten en tiedä, auttaisiko poliisi. Sen sijaan mietin, että jos kertoisinkin asiasta isoveljelleni. Hän on harrastanut 15 vuotta kamppailulajia ja tiedän, että hän pystyisi opettamaan tätä törkymöykkymiestäni (jonka jätän!!!) tavoille.
Onko kukaan tehnyt näin? Kannattiko? Suhde on ohi, se on selvä, mutta haluaisin oikeasti isoveljeni keskustelevan tulevan ex-mieheni kanssa käytöstavoista.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnut ihmiseltä, joka uhkailee sukulaisillaan, ja ne jos jotkut ovat ärsyttäviä "uhittelijoita". Mikset samantien laita isiä asialle? Nyt vain jätät miehen ja annat olla. Joskus vielä uhittelee väärälle kaverille ja that's it. Etkä ole taas tyhmä ja ota takaisin vaikka kuinka vinkuisi.
Niin? Jos vaikka isoveljen kanssa käyty jutustelutuokio tuo sen verran järkeä päähän, ettei hän ole tulevia naisiaan kohtaan enää väkivaltainen..?
Ja sinä ihan tosissasi uskot tuohon? Kyllä kuule se vain pahentaa tilannetta, tuollaiset ihmiset eivät kuuntele. Jos laitat veljesi asialle, asetat hänetkin vaaraan.
-Se jota lainasit
Väkivallalla ei vastata väkivaltaan. Ainoa ratkaisu on erota. Miehesi on jo todistanut että ei oppinut erehdyksestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnut ihmiseltä, joka uhkailee sukulaisillaan, ja ne jos jotkut ovat ärsyttäviä "uhittelijoita". Mikset samantien laita isiä asialle? Nyt vain jätät miehen ja annat olla. Joskus vielä uhittelee väärälle kaverille ja that's it. Etkä ole taas tyhmä ja ota takaisin vaikka kuinka vinkuisi.
Niin? Jos vaikka isoveljen kanssa käyty jutustelutuokio tuo sen verran järkeä päähän, ettei hän ole tulevia naisiaan kohtaan enää väkivaltainen..?
Haloo nyt. Jos väkivallan kitkeminen noin helppoa olisi, luuletko että väkivaltaa olisi ollenkaan olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen avari läsähti naamaan kesämökillä tuossa alkukesästä. Se oli känniriidan päätteeksi. Erosimme viikoksi, mutta mies aneli niin sydäntä raastavasti, "en tiedä mikä muhun meni" jne, että olin idiootti ja annoin anteeksi. Eilen sitten tuli grillikekkereiden päätteeksi toinen avari, mutta tietenkin niin, että vieraat olivat jo lähteneet kotiin. Ei muistelmia tai jälkiä, joten en tiedä, auttaisiko poliisi. Sen sijaan mietin, että jos kertoisinkin asiasta isoveljelleni. Hän on harrastanut 15 vuotta kamppailulajia ja tiedän, että hän pystyisi opettamaan tätä törkymöykkymiestäni (jonka jätän!!!) tavoille.
Onko kukaan tehnyt näin? Kannattiko? Suhde on ohi, se on selvä, mutta haluaisin oikeasti isoveljeni keskustelevan tulevan ex-mieheni kanssa käytöstavoista.
Pitkään kamppailulajeja harrastanut ei lähde öykkäröimään. Ostat pari venäläistä nahkatakkikaveria jututtamaan ex miestäsi.
Ei isoveljeni käsiksi kävisi, ellei tuleva exäni päättäisi yrittää onneaan. Äijäni ei ole tavannut isoveljeäni, mutta uskon, että kuuntelee kusi sukassa, mitä isoveljelläni on sanottavana.
Ja kun exäsi menee poliisin juttusille, isoveljesi saa syytteen ja rikosrekisterin. Nyt vähän valoa vintille.
Syytteen mistä? Siitä, että isoveljeni kertoo, miksei naisia pidä hakata?
Eiköhän se oli poliisin ja viimekädessä tuomarin asia kertoa tällaiset jutut. Niin sivistysvaltiossa toimitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen avari läsähti naamaan kesämökillä tuossa alkukesästä. Se oli känniriidan päätteeksi. Erosimme viikoksi, mutta mies aneli niin sydäntä raastavasti, "en tiedä mikä muhun meni" jne, että olin idiootti ja annoin anteeksi. Eilen sitten tuli grillikekkereiden päätteeksi toinen avari, mutta tietenkin niin, että vieraat olivat jo lähteneet kotiin. Ei muistelmia tai jälkiä, joten en tiedä, auttaisiko poliisi. Sen sijaan mietin, että jos kertoisinkin asiasta isoveljelleni. Hän on harrastanut 15 vuotta kamppailulajia ja tiedän, että hän pystyisi opettamaan tätä törkymöykkymiestäni (jonka jätän!!!) tavoille.
Onko kukaan tehnyt näin? Kannattiko? Suhde on ohi, se on selvä, mutta haluaisin oikeasti isoveljeni keskustelevan tulevan ex-mieheni kanssa käytöstavoista.
Pitkään kamppailulajeja harrastanut ei lähde öykkäröimään. Ostat pari venäläistä nahkatakkikaveria jututtamaan ex miestäsi.
Ei isoveljeni käsiksi kävisi, ellei tuleva exäni päättäisi yrittää onneaan. Äijäni ei ole tavannut isoveljeäni, mutta uskon, että kuuntelee kusi sukassa, mitä isoveljelläni on sanottavana.
Ja kun exäsi menee poliisin juttusille, isoveljesi saa syytteen ja rikosrekisterin. Nyt vähän valoa vintille.
Syytteen mistä? Siitä, että isoveljeni kertoo, miksei naisia pidä hakata?
Eiköhän se oli poliisin ja viimekädessä tuomarin asia kertoa tällaiset jutut. Niin sivistysvaltiossa toimitaan.
Okei. No sen jälkeen minä teen rikosilmoitusksen kahdesta pahoinpitelystä.
En, tein asian selväksi itse lyömällä takaisin tuplasti kovempaa että ei kannata minun kanssani tällaiseen ruveta.
Tämä on ihan tuttu kuvio. Pariskunta ottaa alkoholia ja nainen alkaa valittaa asioista x ja y. Mies pyytää lopettamaan, mutta nainen jatkaa nalkuttamista ja huutamista. Aikansa kuunneltuaan ja yritettyään saada vaimoaan lopettamaan, mies läimäisee tätä naamalle. Vammoja ei aiheudu, eikä kipu ole erityisen merkittävää. Vaimon nalkutus loppuu tähän, sillä hän alkaa itkeä hysteerisesti ja huutaa "pelkäävänsä väkivaltaista hullua miestään" ja haluaa eron. Tämän jälkeen nainen menee kertomaan tästä tapahtuneesta naispuolisille ystävilleen, jotka kaikki ovat sitä mieltä, että mies on täysin raivohullu psykopaatti (ja tietysti vielä narsisti, sillä se on nykyään muotia), ja naisen pitää "jättää se sika" mahdollisimman pian ja mielellään myös harkitaan jotain kostotoimenpiteitä, kuten tässä. Niistä kerroista kun hän itse on lyönyt miestään ei luonnollisestikaan puhuta, sillä se vaikeuttaa uhriutumista, ja omasta mielestään nainen saa lyödä ja verbaalisesti alistaa miestään mielin määrin sen olematta väkivaltaa. Kehoittaisin aloittajaa katsomaan peiliin ja kysymään itseltään, että mahtaako tunnistaa itsensä tästä yleensä alkoholisoituneen naisen arkkityypistä.
t. päihdetyöntekijä, joka on kuullut saman tarinan sata kertaa
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan tuttu kuvio. Pariskunta ottaa alkoholia ja nainen alkaa valittaa asioista x ja y. Mies pyytää lopettamaan, mutta nainen jatkaa nalkuttamista ja huutamista. Aikansa kuunneltuaan ja yritettyään saada vaimoaan lopettamaan, mies läimäisee tätä naamalle. Vammoja ei aiheudu, eikä kipu ole erityisen merkittävää. Vaimon nalkutus loppuu tähän, sillä hän alkaa itkeä hysteerisesti ja huutaa "pelkäävänsä väkivaltaista hullua miestään" ja haluaa eron. Tämän jälkeen nainen menee kertomaan tästä tapahtuneesta naispuolisille ystävilleen, jotka kaikki ovat sitä mieltä, että mies on täysin raivohullu psykopaatti (ja tietysti vielä narsisti, sillä se on nykyään muotia), ja naisen pitää "jättää se sika" mahdollisimman pian ja mielellään myös harkitaan jotain kostotoimenpiteitä, kuten tässä. Niistä kerroista kun hän itse on lyönyt miestään ei luonnollisestikaan puhuta, sillä se vaikeuttaa uhriutumista, ja omasta mielestään nainen saa lyödä ja verbaalisesti alistaa miestään mielin määrin sen olematta väkivaltaa. Kehoittaisin aloittajaa katsomaan peiliin ja kysymään itseltään, että mahtaako tunnistaa itsensä tästä yleensä alkoholisoituneen naisen arkkityypistä.
t. päihdetyöntekijä, joka on kuullut saman tarinan sata kertaa
Olet päihdetyöntekijä ja tästä saa sellaisen kuvan, että pidät kännilitsaria täysin oikeutettuna "ojennuskeinona"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen avari läsähti naamaan kesämökillä tuossa alkukesästä. Se oli känniriidan päätteeksi. Erosimme viikoksi, mutta mies aneli niin sydäntä raastavasti, "en tiedä mikä muhun meni" jne, että olin idiootti ja annoin anteeksi. Eilen sitten tuli grillikekkereiden päätteeksi toinen avari, mutta tietenkin niin, että vieraat olivat jo lähteneet kotiin. Ei muistelmia tai jälkiä, joten en tiedä, auttaisiko poliisi. Sen sijaan mietin, että jos kertoisinkin asiasta isoveljelleni. Hän on harrastanut 15 vuotta kamppailulajia ja tiedän, että hän pystyisi opettamaan tätä törkymöykkymiestäni (jonka jätän!!!) tavoille.
Onko kukaan tehnyt näin? Kannattiko? Suhde on ohi, se on selvä, mutta haluaisin oikeasti isoveljeni keskustelevan tulevan ex-mieheni kanssa käytöstavoista.
Pitkään kamppailulajeja harrastanut ei lähde öykkäröimään. Ostat pari venäläistä nahkatakkikaveria jututtamaan ex miestäsi.
Ei isoveljeni käsiksi kävisi, ellei tuleva exäni päättäisi yrittää onneaan. Äijäni ei ole tavannut isoveljeäni, mutta uskon, että kuuntelee kusi sukassa, mitä isoveljelläni on sanottavana.
Ja kun exäsi menee poliisin juttusille, isoveljesi saa syytteen ja rikosrekisterin. Nyt vähän valoa vintille.
Syytteen mistä? Siitä, että isoveljeni kertoo, miksei naisia pidä hakata?
Aloituksessa kyllä veljesi oli tarkoitus mennä "juttelemaan", ei juttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan tuttu kuvio. Pariskunta ottaa alkoholia ja nainen alkaa valittaa asioista x ja y. Mies pyytää lopettamaan, mutta nainen jatkaa nalkuttamista ja huutamista. Aikansa kuunneltuaan ja yritettyään saada vaimoaan lopettamaan, mies läimäisee tätä naamalle. Vammoja ei aiheudu, eikä kipu ole erityisen merkittävää. Vaimon nalkutus loppuu tähän, sillä hän alkaa itkeä hysteerisesti ja huutaa "pelkäävänsä väkivaltaista hullua miestään" ja haluaa eron. Tämän jälkeen nainen menee kertomaan tästä tapahtuneesta naispuolisille ystävilleen, jotka kaikki ovat sitä mieltä, että mies on täysin raivohullu psykopaatti (ja tietysti vielä narsisti, sillä se on nykyään muotia), ja naisen pitää "jättää se sika" mahdollisimman pian ja mielellään myös harkitaan jotain kostotoimenpiteitä, kuten tässä. Niistä kerroista kun hän itse on lyönyt miestään ei luonnollisestikaan puhuta, sillä se vaikeuttaa uhriutumista, ja omasta mielestään nainen saa lyödä ja verbaalisesti alistaa miestään mielin määrin sen olematta väkivaltaa. Kehoittaisin aloittajaa katsomaan peiliin ja kysymään itseltään, että mahtaako tunnistaa itsensä tästä yleensä alkoholisoituneen naisen arkkityypistä.
t. päihdetyöntekijä, joka on kuullut saman tarinan sata kertaa
Niin, en ole päihdetyöntekijä ja tarina on silti tuttu aivan liian monta kertaa. Silti toimivin ratkaisu olisi erottaa tämä pariskunta toisistaan koska se on molemmille parempi pidemmän päälle. Se on melkein se ja sama uskooko kumpikin että se toinen osapuoli on se sika vai ei kunhan nuo eroavat toisistaan.
Valehtelevaa narsistia et saa muuttamaan tapojaan sen enempää kuin väkivaltaista apinaakaan joten puhmisesta ei ole hyötyä oli se perussyy kummassa hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan tuttu kuvio. Pariskunta ottaa alkoholia ja nainen alkaa valittaa asioista x ja y. Mies pyytää lopettamaan, mutta nainen jatkaa nalkuttamista ja huutamista. Aikansa kuunneltuaan ja yritettyään saada vaimoaan lopettamaan, mies läimäisee tätä naamalle. Vammoja ei aiheudu, eikä kipu ole erityisen merkittävää. Vaimon nalkutus loppuu tähän, sillä hän alkaa itkeä hysteerisesti ja huutaa "pelkäävänsä väkivaltaista hullua miestään" ja haluaa eron. Tämän jälkeen nainen menee kertomaan tästä tapahtuneesta naispuolisille ystävilleen, jotka kaikki ovat sitä mieltä, että mies on täysin raivohullu psykopaatti (ja tietysti vielä narsisti, sillä se on nykyään muotia), ja naisen pitää "jättää se sika" mahdollisimman pian ja mielellään myös harkitaan jotain kostotoimenpiteitä, kuten tässä. Niistä kerroista kun hän itse on lyönyt miestään ei luonnollisestikaan puhuta, sillä se vaikeuttaa uhriutumista, ja omasta mielestään nainen saa lyödä ja verbaalisesti alistaa miestään mielin määrin sen olematta väkivaltaa. Kehoittaisin aloittajaa katsomaan peiliin ja kysymään itseltään, että mahtaako tunnistaa itsensä tästä yleensä alkoholisoituneen naisen arkkityypistä.
t. päihdetyöntekijä, joka on kuullut saman tarinan sata kertaa
Vaikka itse on lyönyt toista ei se oikeuta sitä toista kuin puolustautumaan tilanteeseen nähden kohtuullista voimaa käyttäen jos ylipäätään tarpeen. Jos AP on itse lyönyt ensin niin siinäkin tapauksessa rikosilmoitus molemmista AP:n sekä AP:n miehen väkivaltaisista teoista. Sillä tavalla asia voidaan selvittää perusteellisesti ja eheytyminen voi alkaa mikäli mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan tuttu kuvio. Pariskunta ottaa alkoholia ja nainen alkaa valittaa asioista x ja y. Mies pyytää lopettamaan, mutta nainen jatkaa nalkuttamista ja huutamista. Aikansa kuunneltuaan ja yritettyään saada vaimoaan lopettamaan, mies läimäisee tätä naamalle. Vammoja ei aiheudu, eikä kipu ole erityisen merkittävää. Vaimon nalkutus loppuu tähän, sillä hän alkaa itkeä hysteerisesti ja huutaa "pelkäävänsä väkivaltaista hullua miestään" ja haluaa eron. Tämän jälkeen nainen menee kertomaan tästä tapahtuneesta naispuolisille ystävilleen, jotka kaikki ovat sitä mieltä, että mies on täysin raivohullu psykopaatti (ja tietysti vielä narsisti, sillä se on nykyään muotia), ja naisen pitää "jättää se sika" mahdollisimman pian ja mielellään myös harkitaan jotain kostotoimenpiteitä, kuten tässä. Niistä kerroista kun hän itse on lyönyt miestään ei luonnollisestikaan puhuta, sillä se vaikeuttaa uhriutumista, ja omasta mielestään nainen saa lyödä ja verbaalisesti alistaa miestään mielin määrin sen olematta väkivaltaa. Kehoittaisin aloittajaa katsomaan peiliin ja kysymään itseltään, että mahtaako tunnistaa itsensä tästä yleensä alkoholisoituneen naisen arkkityypistä.
t. päihdetyöntekijä, joka on kuullut saman tarinan sata kertaa
Vaikka itse on lyönyt toista ei se oikeuta sitä toista kuin puolustautumaan tilanteeseen nähden kohtuullista voimaa käyttäen jos ylipäätään tarpeen. Jos AP on itse lyönyt ensin niin siinäkin tapauksessa rikosilmoitus molemmista AP:n sekä AP:n miehen väkivaltaisista teoista. Sillä tavalla asia voidaan selvittää perusteellisesti ja eheytyminen voi alkaa mikäli mahdollista.
Vai että rikosilmoitus? Tämä pariskunta ja ennen kaikkea yhteiskunta hyötyvätkin tuollaisesta rikosilmoituksesta todella merkittävästi. Pariskunta joutuu selvittelemään asioitaan kalliiseen oikeudenkäyntiin, jossa molemmat tuomitaan lievästä pahoinpitelystä, molemmat saavat rikosrekisterin ja joutuvat maksamaan sakkoja + oikeudenkäyntikulut. Millä tavoin tämä mielestäsi edistää näiden ihmisten tilannetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan tuttu kuvio. Pariskunta ottaa alkoholia ja nainen alkaa valittaa asioista x ja y. Mies pyytää lopettamaan, mutta nainen jatkaa nalkuttamista ja huutamista. Aikansa kuunneltuaan ja yritettyään saada vaimoaan lopettamaan, mies läimäisee tätä naamalle. Vammoja ei aiheudu, eikä kipu ole erityisen merkittävää. Vaimon nalkutus loppuu tähän, sillä hän alkaa itkeä hysteerisesti ja huutaa "pelkäävänsä väkivaltaista hullua miestään" ja haluaa eron. Tämän jälkeen nainen menee kertomaan tästä tapahtuneesta naispuolisille ystävilleen, jotka kaikki ovat sitä mieltä, että mies on täysin raivohullu psykopaatti (ja tietysti vielä narsisti, sillä se on nykyään muotia), ja naisen pitää "jättää se sika" mahdollisimman pian ja mielellään myös harkitaan jotain kostotoimenpiteitä, kuten tässä. Niistä kerroista kun hän itse on lyönyt miestään ei luonnollisestikaan puhuta, sillä se vaikeuttaa uhriutumista, ja omasta mielestään nainen saa lyödä ja verbaalisesti alistaa miestään mielin määrin sen olematta väkivaltaa. Kehoittaisin aloittajaa katsomaan peiliin ja kysymään itseltään, että mahtaako tunnistaa itsensä tästä yleensä alkoholisoituneen naisen arkkityypistä.
t. päihdetyöntekijä, joka on kuullut saman tarinan sata kertaa
Vaikka itse on lyönyt toista ei se oikeuta sitä toista kuin puolustautumaan tilanteeseen nähden kohtuullista voimaa käyttäen jos ylipäätään tarpeen. Jos AP on itse lyönyt ensin niin siinäkin tapauksessa rikosilmoitus molemmista AP:n sekä AP:n miehen väkivaltaisista teoista. Sillä tavalla asia voidaan selvittää perusteellisesti ja eheytyminen voi alkaa mikäli mahdollista.
Vai että rikosilmoitus? Tämä pariskunta ja ennen kaikkea yhteiskunta hyötyvätkin tuollaisesta rikosilmoituksesta todella merkittävästi. Pariskunta joutuu selvittelemään asioitaan kalliiseen oikeudenkäyntiin, jossa molemmat tuomitaan lievästä pahoinpitelystä, molemmat saavat rikosrekisterin ja joutuvat maksamaan sakkoja + oikeudenkäyntikulut. Millä tavoin tämä mielestäsi edistää näiden ihmisten tilannetta?
No kerropa sitten parempi oikeusvaltion periaatteita ja ihmisoikeuksia kunnioittava ratkaisu kun kerran tunnut tietävän paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan tuttu kuvio. Pariskunta ottaa alkoholia ja nainen alkaa valittaa asioista x ja y. Mies pyytää lopettamaan, mutta nainen jatkaa nalkuttamista ja huutamista. Aikansa kuunneltuaan ja yritettyään saada vaimoaan lopettamaan, mies läimäisee tätä naamalle. Vammoja ei aiheudu, eikä kipu ole erityisen merkittävää. Vaimon nalkutus loppuu tähän, sillä hän alkaa itkeä hysteerisesti ja huutaa "pelkäävänsä väkivaltaista hullua miestään" ja haluaa eron. Tämän jälkeen nainen menee kertomaan tästä tapahtuneesta naispuolisille ystävilleen, jotka kaikki ovat sitä mieltä, että mies on täysin raivohullu psykopaatti (ja tietysti vielä narsisti, sillä se on nykyään muotia), ja naisen pitää "jättää se sika" mahdollisimman pian ja mielellään myös harkitaan jotain kostotoimenpiteitä, kuten tässä. Niistä kerroista kun hän itse on lyönyt miestään ei luonnollisestikaan puhuta, sillä se vaikeuttaa uhriutumista, ja omasta mielestään nainen saa lyödä ja verbaalisesti alistaa miestään mielin määrin sen olematta väkivaltaa. Kehoittaisin aloittajaa katsomaan peiliin ja kysymään itseltään, että mahtaako tunnistaa itsensä tästä yleensä alkoholisoituneen naisen arkkityypistä.
t. päihdetyöntekijä, joka on kuullut saman tarinan sata kertaa
Vaikka itse on lyönyt toista ei se oikeuta sitä toista kuin puolustautumaan tilanteeseen nähden kohtuullista voimaa käyttäen jos ylipäätään tarpeen. Jos AP on itse lyönyt ensin niin siinäkin tapauksessa rikosilmoitus molemmista AP:n sekä AP:n miehen väkivaltaisista teoista. Sillä tavalla asia voidaan selvittää perusteellisesti ja eheytyminen voi alkaa mikäli mahdollista.
Vai että rikosilmoitus? Tämä pariskunta ja ennen kaikkea yhteiskunta hyötyvätkin tuollaisesta rikosilmoituksesta todella merkittävästi. Pariskunta joutuu selvittelemään asioitaan kalliiseen oikeudenkäyntiin, jossa molemmat tuomitaan lievästä pahoinpitelystä, molemmat saavat rikosrekisterin ja joutuvat maksamaan sakkoja + oikeudenkäyntikulut. Millä tavoin tämä mielestäsi edistää näiden ihmisten tilannetta?
No kerropa sitten parempi oikeusvaltion periaatteita ja ihmisoikeuksia kunnioittava ratkaisu kun kerran tunnut tietävän paremmin.
Se, että pariskunta itse selvittää välinsä ja opettelee olemaan lyömättä toisiaan, tai vaihtoehtoisesti lähtevät eri teille. On naurettavaa, miksi yhteiskunnan ja oikeuslaitoksen pitää nykyään selvitellä ihmisten henkilökohtaisia perheriitoja. Eri asia on toki, jos joku on vammautunut väkivallasta, saanut puukosta tms., mutta tällainen tapaus ei ole sellainen, mitä pitäisi selvittää oikeudessa. Myöskin kun vammoja ei ole syntynyt, niin tilanne on käytännössä se, että jos esim. tämä mies kiistää lyöneensä, niin tapaukselle ei ole mitään näyttöä ja homma raukeaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan tuttu kuvio. Pariskunta ottaa alkoholia ja nainen alkaa valittaa asioista x ja y. Mies pyytää lopettamaan, mutta nainen jatkaa nalkuttamista ja huutamista. Aikansa kuunneltuaan ja yritettyään saada vaimoaan lopettamaan, mies läimäisee tätä naamalle. Vammoja ei aiheudu, eikä kipu ole erityisen merkittävää. Vaimon nalkutus loppuu tähän, sillä hän alkaa itkeä hysteerisesti ja huutaa "pelkäävänsä väkivaltaista hullua miestään" ja haluaa eron. Tämän jälkeen nainen menee kertomaan tästä tapahtuneesta naispuolisille ystävilleen, jotka kaikki ovat sitä mieltä, että mies on täysin raivohullu psykopaatti (ja tietysti vielä narsisti, sillä se on nykyään muotia), ja naisen pitää "jättää se sika" mahdollisimman pian ja mielellään myös harkitaan jotain kostotoimenpiteitä, kuten tässä. Niistä kerroista kun hän itse on lyönyt miestään ei luonnollisestikaan puhuta, sillä se vaikeuttaa uhriutumista, ja omasta mielestään nainen saa lyödä ja verbaalisesti alistaa miestään mielin määrin sen olematta väkivaltaa. Kehoittaisin aloittajaa katsomaan peiliin ja kysymään itseltään, että mahtaako tunnistaa itsensä tästä yleensä alkoholisoituneen naisen arkkityypistä.
t. päihdetyöntekijä, joka on kuullut saman tarinan sata kertaa
Vaikka itse on lyönyt toista ei se oikeuta sitä toista kuin puolustautumaan tilanteeseen nähden kohtuullista voimaa käyttäen jos ylipäätään tarpeen. Jos AP on itse lyönyt ensin niin siinäkin tapauksessa rikosilmoitus molemmista AP:n sekä AP:n miehen väkivaltaisista teoista. Sillä tavalla asia voidaan selvittää perusteellisesti ja eheytyminen voi alkaa mikäli mahdollista.
Vai että rikosilmoitus? Tämä pariskunta ja ennen kaikkea yhteiskunta hyötyvätkin tuollaisesta rikosilmoituksesta todella merkittävästi. Pariskunta joutuu selvittelemään asioitaan kalliiseen oikeudenkäyntiin, jossa molemmat tuomitaan lievästä pahoinpitelystä, molemmat saavat rikosrekisterin ja joutuvat maksamaan sakkoja + oikeudenkäyntikulut. Millä tavoin tämä mielestäsi edistää näiden ihmisten tilannetta?
No kerropa sitten parempi oikeusvaltion periaatteita ja ihmisoikeuksia kunnioittava ratkaisu kun kerran tunnut tietävän paremmin.
Se, että pariskunta itse selvittää välinsä ja opettelee olemaan lyömättä toisiaan, tai vaihtoehtoisesti lähtevät eri teille. On naurettavaa, miksi yhteiskunnan ja oikeuslaitoksen pitää nykyään selvitellä ihmisten henkilökohtaisia perheriitoja. Eri asia on toki, jos joku on vammautunut väkivallasta, saanut puukosta tms., mutta tällainen tapaus ei ole sellainen, mitä pitäisi selvittää oikeudessa. Myöskin kun vammoja ei ole syntynyt, niin tilanne on käytännössä se, että jos esim. tämä mies kiistää lyöneensä, niin tapaukselle ei ole mitään näyttöä ja homma raukeaa siihen.
Jee jee, mutta AP:n isoveli saa kuitenkin automaattisesti syytteet ja tuomion? :D
Mene tekemään rikosilmoitus. Kerroitko jollekin tapahtuneista aikoinaan? Hän voisi edes vähän todistaa. Mutta ei tuo varmaan oikeuteen tai tuomioon asti jatku, miehelle jää kuitenkin merkintä, että on epäilty. Jos pahoinpitelee jonkun toisen myöhemmin, se voi auttaa uhria. Sitäpaitsi poliisin kanssa asiointi voi vaikuttas ennaltaehkäisevästi, jos mies tajuaa, ettei niin kertakaikkiaan saa tehdä. Veljeäsi älä juttuun sotke.
tai sitten se kuuntelee isoveljen puheet ja tilaisuuden tullen ajaa autolla isoveljen yli.