Norjan doping järjestelmä ja kansainvälisen hiihtoliiton korruptio
http://www.iltalehti.fi/talviurheilu/2016072121939521_tl.shtml
http://www.iltalehti.fi/talviurheilu/2016072121939245_tl.shtml
http://www.iltalehti.fi/talviurheilu/2016072121938973_tl.shtml
http://www.iltalehti.fi/talviurheilu/2016072121938948_tl.shtml
http://yle.fi/urheilu/3-9054376
On se ihmeellistä että tuohon ei ole puututtu muiden maiden toimesta. Vuosikausia jatkunut dopingin käyttö ja valtiollinen suojelu sekä läpimätä hiihtoliitto.
Kommentit (39)
Norjalla on eri säännöt kuin Venäjällä
Vierailija kirjoitti:
Norjalla on eri säännöt kuin Venäjällä
Sen nyt näkee tyhmäkin. Toinen pistetään täydelliseen saartoon. Toiselle ei tule mitään sanktioita.
Norjan ylivoima maastohiihdossa on ollut viime vuosina niin murskaavaa, etten usko sitä saavutetun vain hyvän harjoittelun ja salbutamolin voimin. Ennenvanhaan mm. kaikilla norjalaisilla suunnistajilla oli astma ja sitämyötä lupa käyttää astmalääkkeitä. Sitten tulikin muutamia suunnistajien äkkikuolemia, vaikea tietää oliko astmalääkkeiden ylikäyttö syynä vai epo, jota ei tuolloin 90-luvulla testattu. Rajat haettiin jokatapauksessa suunnistajilla ja nyt hiihtäjät porskuttavat.
Isompaa doping-pommia Norjasta odotellessa.
Kurikassa on kuulemma joku yllättynyt.
Vaikka norjalaiset treenaisivatkin kuinka kovaa tahansa niin miten he välttävät elimistön joutumisen "ylikuntoon" puhtain keinoin? Voisiko joku selittää miten tuo on edes teoriassa mahdollista? Ja samalla kilpailla menestyksekkäästi muiden maiden (kuten Venäjän) doupattuja urheilijoita vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka norjalaiset treenaisivatkin kuinka kovaa tahansa niin miten he välttävät elimistön joutumisen "ylikuntoon" puhtain keinoin? Voisiko joku selittää miten tuo on edes teoriassa mahdollista? Ja samalla kilpailla menestyksekkäästi muiden maiden (kuten Venäjän) doupattuja urheilijoita vastaan?
Varmaan harjoittelun laadulla vs. määrä ja rytmittämisellä selitellään mutta mutta...
Kaikkea se nationalismi ja oman maan brändin kiillotus teettää!
Käyttäjä343 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka norjalaiset treenaisivatkin kuinka kovaa tahansa niin miten he välttävät elimistön joutumisen "ylikuntoon" puhtain keinoin? Voisiko joku selittää miten tuo on edes teoriassa mahdollista? Ja samalla kilpailla menestyksekkäästi muiden maiden (kuten Venäjän) doupattuja urheilijoita vastaan?
Varmaan harjoittelun laadulla vs. määrä ja rytmittämisellä selitellään mutta mutta...
Ehkä maltillinen veritankkaus on myös käytössä, tuostahan ei voi jäädä kiinni kun urheilijan omia verisoluja käytetään. Varotaan vaan niitä hiihdon hemoglobiinirajoja, joita esim. Ranskaa ympäriajaneet pyöräilijät eivät tunne ja ylämäet menevät kevyesti.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka norjalaiset treenaisivatkin kuinka kovaa tahansa niin miten he välttävät elimistön joutumisen "ylikuntoon" puhtain keinoin? Voisiko joku selittää miten tuo on edes teoriassa mahdollista? Ja samalla kilpailla menestyksekkäästi muiden maiden (kuten Venäjän) doupattuja urheilijoita vastaan?
On mahdotonta että pienen maan urheiljat pärjäisivät , ison maan (isosta maasta löytyy enemmän huippulahjakkuuksia) urheilijoille jotka treenaavat valtionjohtoisesti (aivan kuin Neuvostoliitossa). Eli heidän treenit viedään maksimiin.
Sen lisäksi heihin pumpataan aineita järjestelmällisesti (Venäjän doping). Kuitenkin Norjan pesee ylivoimaisesti kisoissa kaikki.
Ellei norjalaiset ole yli-ihmisiä niin he käyttävät todella vahvoja mömmöjä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi käry ja yksi uransa lopettanut syväkurkku on kuitenkin vielä aika pientä verrattuna rakkaseen venäjään. TIlanne on ihan eri noiden maiden välillä. Yhtä läpimätiä systeemejä varmasti kummassakin mutta todisteet puuttuu Norjan kohdalla.
Norjan hommasta nimenomaan on vedenpitäviä todistita!
http://norjandoping.blogspot.fi
Venäöjän hommasta ei ole KUIN USA:HAN LOIKANNUT PARISKUNTA, ja tulikin sopivaan aikaan, KUN VENÄJÄ PELASTI UKRAINAN USA:N VALLANKAAPPAUKSELTA JA KYYKYTTI URHEILUSSA 100-0-
Ole-Einari lähti dopingtestaajia pakoon = sakot [kummelinaurua]
painija ei ollut paikalla, kun oli testaus = 2 vuotta.
Ole-Einari on muutenkin suojeltu, liekö uhanalainen vai KOK:n pomojen botom?
Norjassa taitaa olla Suomea paremmat alppimajat.
Salt Lake Cityn olympiakisoissa ja Val di Fiemmen MM-kisoissa viestikultaa sekä kaksi henkilökohtaista MM-hopeaa voittanut Anders Aukland kertoo NRK:n haastattelussa, että hän ymmärtää ulkomaisten medioiden kritiikkiä Martin Johnsrud Sundbyn dopingtapauksessa.
- Ulkomaalaisittain katsottuna koko tapaus on vienyt niin kauan, ja Norjan hiihtoliiton olisi kannattanut olla vähän nöyrempi, Aukland totesi.
Sundbyn dopingkäry tuli ilmi vasta 18 kuukautta sen jälkeen, kun hän oli antanut positiivisen näytteen. Lisäksi koko tapaus olisi jäänyt kertomatta, ellei Maailman antidopingtoimisto (WADA) olisi valittanut asiasta Urheilun kansainväliseen vetoomustuomioistuimeen (CAS).
- Olisi ollut parempi, jos tämä olisi tuotu julkisuuteen heti. Kun tällainen tulee ilmi 18 kuukautta jälkikäteen, monella on siitä oma mielipiteensä, Aukland sanoi.
Myös Norjan maajoukkueen päävalmentaja Tor Arne Hetland myöntää, että yleisesti ottaen tapaus olisi pitänyt hoitaa toisin.
- Näin jälkikäteen ajateltuna meidän olisi pitänyt tehdä kaikki eri tavalla. Meidän olisi pitänyt hakea erivapautta lääkinnällistä käyttöä varten, Hetland sanoi NRK:lle.
Norjan hiihtoliiton tiedotuspäällikkö Espen Graff muistuttaa NRK:lle lähettämässään sähköpostissa, että hiihtoliitto ei ole voinut vaikuttaa Sundbyn dopingtapauksen prosessiin eikä sillä ole ollut oikeudellista asemaa julkistaa tietoa ennen CAS:n päätöstä.
Norjalaisilla 6000 astmalääkeannosta olympialaisissa:
https://www.mtv.fi/sport/pyeongchang2018/uutiset/artikkeli/nrk-n-paljas…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomi ei rupea tekemään tuota samaa?
Suomi teki samaa kuin muutkin, mutta jäi kiinni. Kari-Pekka Kyrön sanoin "amtöörimäistä puuhastelua".
2001 käryt, tai ennemminkin niiden paljastuminen, olivat norjalaisten juonia. Samalla tavalla puuhastelivat kaikki muutkin isot hiihtomaat. Onneksi tämä kupla vihdoin puhkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Olympialaiset 2006: Maastohiihtomitalit: 0-3-1 kokonaistulos: 2-8-9 (13. sija mitalitaulukossa)
Olympialaiset 2010: 5-2-2, 9-8-7 (4. sija)
Olympialaiset 2014: 5-2-4, 11-5-10 (2. sija)
Aika isoilla harppauksilla menee Norja etiä päin. Puhtaastikin toki on mahdollista, mutta enpä usko.
Toinen joka pistää silmään, on Venäjä
Olympialaiset 2010: 3-5-7= 15 mitalia
Olympialaiset 2014: 13-11-9= 33 mitalia.
Tämäkin toki voi olla sattumaa tai hyvää tuuria, mutta en niele tätäkään.
Norja on 1990-luvun alusta asti saanut talviolympialaisista noin 20-25 mitalia/olympialaiset. 1980-luvulla ja aiemmin Norjan mitalisaalis oli 5-10/talviolympialaiset.
Vierailija kirjoitti:
http://www.iltalehti.fi/talviurheilu/2016072121939521_tl.shtml
http://www.iltalehti.fi/talviurheilu/2016072121939245_tl.shtml
http://www.iltalehti.fi/talviurheilu/2016072121938973_tl.shtml
http://www.iltalehti.fi/talviurheilu/2016072121938948_tl.shtml
http://yle.fi/urheilu/3-9054376
On se ihmeellistä että tuohon ei ole puututtu muiden maiden toimesta. Vuosikausia jatkunut dopingin käyttö ja valtiollinen suojelu sekä läpimätä hiihtoliitto.
Tuo on vain pahansuopaa panettelua. Norjassa synnytään sukset jalassa kuten Klöpön esimerkki osoittaa, eli hän osaa juosta sukset jalassa, ja varmaan vaikka tanssiakin.
Nationalistiselle politiikalle urheilussa menestyminen on pyhä asia, ja silloin kaikki keinot ilman poikkeuksia on sallittuja.
Miksi tuo ei koske Venäjää?