Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisella pannulla kypsennätte lihaleikkeet/pihvit vaiko uunissa?

Vierailija
27.07.2016 |

Kysymys otsikossa. Ja jos teette eron sille, mikä elukka on kyseessä, ja se "vaatii" eri pannun. niin tätä juuri olen hakemassakin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko pinnotetulla tai teräksisellä yhtä hyviä tulee. 6min pannulla kanapihvit ja aijai <3

Vierailija
2/10 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikamoistameininkiä kirjoitti:

Joko pinnotetulla tai teräksisellä yhtä hyviä tulee. 6min pannulla kanapihvit ja aijai <3

No niin no, teräksisiä pannuja on myös pinnoitettuina. Entäs valurauta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon pihvit DeBuyerin hiiliteräspannulla, kanafileet ja nahkoineen paistetut kalat yleensä myös sillä. Random-mättö IKEAn 365+ teflonilla jonka vaihdan vuosittain.

Vierailija
4/10 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipannulla.

Vierailija
5/10 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aikamoistameininkiä kirjoitti:

No niin no, teräksisiä pannuja on myös pinnoitettuina. Entäs valurauta?

Valurauta on hyvä, mutta mielestäni hiiliteräs paistaa yhtä hyvin ja on käytössä paljon mukavampi. Hieman kevyempi, ei ota makuja eikä ole yhtä ronkeli rasvapolttojen ja pesun suhteen.

Vierailija
6/10 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani, joten en kypsennä lihaleikkeitä/pihvejä ollenkaan.

Vierailija
7/10 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vegaani, joten en kypsennä lihaleikkeitä/pihvejä ollenkaan.

Eli syöt raakana? No ei kai siinä mitään, mun koirakin barffaa

Vierailija
8/10 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudan sisäfileelle vain valurautapannua. Pikainen ruskistus, ja kymmeneksi minuutiksi uuniin.

Naudan ulkofileelle sama (jos jaksaa) tai sitten käy joku Kovanaama tmv pinnoite, kunhan ei ole teflonia. Sama porsaan ulko- ja sisäfileelle.

Kanalle ihan sama, teflonpannukin käy. 

Vierailija
9/10 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possupihvit uunissa grillivastuksilla yleensä. Naudanlihapihvejä olen paistanut vain pari kertaa, keraamisella pannulla.

Vierailija
10/10 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tarkoituksena on saada paistopinta aikaiseksi ja se vaatii kuumaa. Eli pihviä ei keitetä!

Paras yhdistelmä melkein mille vain lihalle on pinta hiiligrillillä (kuuma ja kuiva) ja siitä sitten loppuun kypsennys miedolla lämmöllä uunissa. Toki ohkaiset pihvit voi kypsentää loppuun hiiligrillilläkin, mutta paksummat ja varsinkin halvemmat (eli enemmän sidekudosta sisältävät) vaatii pidemmän kypsennysajan.

Taitava grillaaja saa kyllä hiiligrillilläkin tehtyä vaikka kokonaisia naudan fileitä.

Kaasugrilli on vähän sellanen kompromissi. Sillä ei saa parasta lopputulosta missään suhteessa, mutta kuitenkin hyvän lopputuloksen helpolla, varmasti ja nopeasti. Itseasiassa käytän tätä useimmiten näin kesällä. Puoli tuntia siitä kun isi on tullut töistä kotiin, niin pöytään on löytäneet vasta grillatut kesäkurpitsat, munakoisot ja pihvit ja salaattikin on tullut tehtyä siinä ohessa.

Sisäkeittiössä minulla on sähköliesi, eli siitä ei saa riittävästi tehoja ulos pihvin paistamiseen. Onneksi sitä voi varastoida massaan, eli käytän isoa ja paksua valurautapannua. Sillä saa paistopinnan jo paisteihinkin. Paistorasvaa käytän vähän. Siinä on juuri se tarkoitus, että se paistorasva kuljettaa energiaa pannulta lihaan, eli pannun lämpötila laskee liikaa! Pihviä ei ole tarkoitus kypsentää paistovaiheen aikana, eli silloin siihen vain hommataan se kaunis ja hyvän makuinen karamelisoitunut pinta nopeasti ettei kerkiä kuivumaan ja palamaan. Sitten kun liha on paistettu niin se kypsennetään loppuun tapauksesta riippuen, pihvi voi levätä folion alla muutaman minuutin, voi olla että pannusta pistetään lämpötila alas ja kunnolla rasvaa, tai voi olla että se lihanpala heitetään pataan tai uuniin muhimaan tunneiksi.