Ärsyttävä ystävä ja koliikki vauva
Tuli tänään hieman riitaa kaverini kanssa. Tilanne on siis se, että synnytin tuossa muutama kuukausi sitten aivan ihanan pikku tytön. Vauva on aika kova itkemään ja valvottaa öisin monta tuntia, olen aina aamuisin todella väsynyt ja päivät menee vauvan rytmin mukaan, eli nukun silloin kun vauva nukkuu ja niin edelleen.... No mutta tätä ei kaverini oikein käsitä, huutaa suorastaan minulle kuinka en viitsi edes tukkaa laittaa tai edes meikata. Olen kuulema järkyttävän näköinen. Pitäisi panostaa nyt kovasti myös itseeni jos haluan, että minusta pidetään ja minun kanssa kehtaa liikkua. Ärsyttää kun kaveri vaan jankuttaa jatkuvasti kuinka hän pystyisi laittaa itseään vaikka vauva olisi. Kaverilla ei ole vauvaa eikä se ymmärrä edes minua tai edes sitä kuinka vauva on omalla tavallaan vaativa. Neuvolassa epäillään koliikkia eikä minulla ole todellakaan aikaa seistä peilin ääressä tunti tolkulla. Mitä teen unohdanko vaan kaverini vai annanko asian olla?
Kommentit (10)
Jokainen valitsee oman tasoistaan seuraa.
🇺🇦🇮🇱
Unohda tommonen tyyppi. Sen seura ei voi tehdä sulle hyvää.
Sano sille kaverillesi että sun tarttee jaksaa jo yhden vauvan rääkymistä joyen et jaksa kuunnella vielä toisenkin. Että turpa kiinni, jollei halua tulla hyssyttelemään vauvaa sillä välin kun laittaudut.
Onneksi tajusin kaikota takavasemmalle, kun kaverit sai vauvoja. Toki pari kertaa soitin ihan siinä varhaisvaiheessa, että ei varmaan sovi tulla käymään (eikä koskaan sopinut) ja sitten jätin yhteydenpidon.
Ja sinä olet tuollaisen ihmisen seurassa koska...?
Jätä se sika pätenee kavereihinkin.
No minä kyllä ottaisin vähän etäisyyttä kaveriin. Vauvasi on vielä tosi pieni, ekat kuukaudet kannattaa keskittyä olennaiseen ja juuri levätä itse kun vauva nukkuu.
Vauva ja oma jaksamisesi on nyt pääasia. Unohda vähäksi aikaa tuollainen ystävä, jos ei kerran ymmärrä kuinka paljon vauva vaatii.
Kun mulla oli koliikkivauva, pukeuduin äitiysverkkareihin vielä 7 kk synnytyksestä, pesin tukan harvoin ja kävin muistaakseni kerran viikossa suihkussa. Opin ettei tukkaa tarvitse kammata lainkaan, jos sen laittaa nutturasykerölle. Meikkas? please...
Ap, kaverisi on megaluokan ääliö! Superhyperidiootti! Toivottavasti hän saa itse aikanaan koliikkivauvan...
On muuten ihan vitun rasittavia nämä "lapsettomat" neuvojat.. Sitten kysytään onkos kokemusta lapsen hoidosta niin vastauksena tulee samantien kyllähän minä naapurin lapsia olen hoitanut ja kamalat selitykset kuinka lapsen kanssa pärjäsi ja kerkesi tehdä kaiken maailman jutut.. Kuitenkaan se ei ole ihan sama asia kuin oma lapsi.
Up