Voiko teidän työpaikalla vaihtaa lomarahat vapaaksi?
Kommentit (17)
Olen vaihtanut aina kun on voinut, noin 15 vuotta ainakin.
Mistä tietää olevansa yt-listan kärkipäässä:
Kun työnantaja antaa vaihtaa lomarahat vapaaksi ilman minkäänlaisia rutinoita.
Minun työpaikallani saa valita, jääkö kolmeksi viikoksi lomautukselle vai ottaako 13 päivää "talkoovapaata", siis anooko palkatonta vapaata. Lomarahoista sipaistiin jo kolmannes pois.
Tervetuloa Poriin.
Saa, työtilanteesta tosin hiukan riippuu. Näin perheellisenä arvostan enemmän lisälomaa kuin lomarahoja. Tänä vuonna vaihdoin viikon, viime vuonna kaksi.
Olisi saanut, aina otin tosin rahana koska palkka oli niin paska että jollain täytyi kompensoida.
Vierailija kirjoitti:
Minun työpaikallani saa valita, jääkö kolmeksi viikoksi lomautukselle vai ottaako 13 päivää "talkoovapaata", siis anooko palkatonta vapaata. Lomarahoista sipaistiin jo kolmannes pois.
Tervetuloa Poriin.
Kai sä otit se lomautuksen.
Yhden lomaviikon edestä ja senkin "armosta".
Saa. Valtiolla olen töissä ja noin 10 vuotta on ollut mahdollista vaihtaa (ja toivotaan myös). YT:t ei oo vielä alkaneet... Tänä vuonna en caihranut.
Voi. Kahden viikon lomarahoilla saa yhden viikon loman. Olen vaihtanut pari kertaa. Tänä vuonna en vaihtanut.
Aika löysä duuni kyseessä, jos voi tosta vaan olla 6vko lomalla!
Mulla on teoriassa oikeus vaihtaa, mutta käytännössä ei mitään mahdollisuutta. Kesäloman pidän pätkissä: 2vko + 1vko + 1vko... Paitsi en ehkä tuota viimeistä viikkoa.
En ole ottanut selvää, mutta mieluummin ottaisin lomat rahana. Vihaan lomia: ei ole mitään tekemistä, ei ole rahaa lähteä mihinkään ja samaan aikaan töissä työt kasaantuu. Rahalle olisi käyttöä. Missään tapauksessa en halua lisää vapaata.
Voi kun saisikin lomarahoja, mutta pakko pitää vapaana.. :(
Voi ja olen vaihtanutkin nyt kun lapsi on alaluokilla. Onnistuu meidän alalla kun ajoissa sovitaan. Olen myös lomalla käynyt hoitamassa työasioita ja siirtänyt lomaani muutaman päivän varoajalla (ennen lasta). Minä ja pomo, molemmat arvostamme joustavuutta.
Olisin vaihtanut jos olisi voinut, mutta ei onnistu. Liian vähän työntekijöitä, liikaa töitä.