Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietteitä siitä miksi (liian) useat naiset ei innostu kilteistä miehistä. - Nainen.

Vierailija
27.07.2016 |

Alkuun voisin ainakin oman kokemuksen ja tunteiden perusteella heitellä arvaukseksi naisen oman epäluulon, epävarmuuden ja itseinhon.
En tietenkään tahdo yleistää mutta haluan kertoa oman kokemukseni "liian" kiltistä miehestä.

Ennen kilttiä miestä olin seurustellut aivan päinvastaisen inhottavan miehen kanssa. Jopa todella narsistisia piirteitä omaavan ihmisen kanssa.
Häntä piti totella, paijata, maksaa ruuat ja juomat usein.
Seksiin painosti eli jos sanoi ei niin vonkasi kauan ja lopulta raivosi jos en lämmennyt. Toisaalta jos minä halusin niin minä hänen mielestään painostin vaikka lopetin samantien enkä suuttunut jos ei häntä kiinnostanut.
Petti useita kertoja ja kun sain sen selville niin kuulemma nuuskin hänen elämäänsä ja loukkasin yksityisyyttä.
Koskaan ei pyytänyt anteeksi.
Paljon oli henkistä väkivaltaa sekä välillä saattoi töniä ja repiä hiuksista. Tavaroiden rikkominen yleistä olikin.
Se oli aivan kamalaa. Mutta miten ihmeessä tunsin niin lujasti auttamisen tunnetta, rakkauden kaipuuta sekä seksuaalista intohimoa häntä kohtaan?

- No palataan tässä lapsuuteen.
Minua käytettiin seksuaalisesti kerran hyväksi. Vain kerran. Vartaloani arvosteltiin ja se häpäistiin. Se kerta riitti siihen etten ole tähä päivänäkään hyväksynyt vartaloani.
Toki lähipiirini oli hyvin pinnallinen. Lihava oli huonompi. Minä olin lihava.
Myöskin alkoholistien kanssa pärjääminen veloitti osansa. Lapsuus oli pärjäämistä ja kiltti lapsi olinkin.
Nuorena uudet ystävät käyttivät hyväkseen. Tai no sain uusia ystäviä kun olin niin kiltti ja helposti vedettävissä.
Kaikenlaista sitä tuli koettua ja tässäkin vain osa.
Nyt siihen kilttiin mieheen.

Kerrankin tuli sellainen MIES elämääni joka rakastui minuun sellaisena kun minä olin. Hän ei katsonut kilojani tai isoa nenääni. Hän näki minut kauniina ja muisti sen kertoa.
Hän kuunteli murheeni sekä kertoi omat heikkoutensa. Piti lupauksensa, halusi minua eikä koskaan satuttanut milläänlailla.
Se herätti minussa outoja tunteita. Alkuun olin mielissäni ja en ollut uskoa, että joku kohtelee noin kauniisti.
En osannut kuitenkaan arvostaa. Seksi hänen kanssaan ällötti, inhosin hänen rakastunutta katsettaan. Olin hänelle jopa ilkeä välillä. Meinasin seota siihen. Epäluulot olivat taivaissa, mitä hän minusta haluaa ja miksi? Mitä hän oikein minussa näkee?
Sisälläni tunsin aivan järkyttävää vihaa. En häntä kohtaan vaan itseäni. Halusin paeta kun hän tuli luokseni.
Toisaalta halusin yrittää mutta ahdistus voitti. Toivon hänelle kaikkea hyvää elämässään, hänestä tulee mahtava aviomies jollekkin.
Se että naiset eivät välitä kilteistä miehistä ei ole yleisesti ottaen totta.
Miehissä ei ole välttämättä mitään vikaa ja nainen kyllä tiedostaa sen mutta jokin sisällä oleva lapsi huutaa. Ei vain hyväksy tunnetta olevansa rakastettu ja usko on vahva että rakkaus tulisi ansaita kärsimällä liekö sitten?

Minä olen periaattessa jo sen verran pilalla etten suhdetta ole kauhean ja kiltin miehen jälkeen enää edes osannut kaivata. Tunteet olivat niin sekavia ja ahdistavia että minun tulee ensin todella oppia rakastamaan itseäni ja siihen voi kulua aikaa.

Joten miehet ja naiset. Älkää syytelkö itseänne miksi ette riitä vaikka kunnioitatte toisia sekä annatte kaikkenne suhteelle.
Aina asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Kunhan ette unohda rakastaa itseänne vaikka suhteet eivät ole onnistuneet.

Nämä oli vain minun sekavia ajatelmia. On niin kurjaa lukee, ettei kiltit miehet muka tunne saavansa mahdollisuutta.
Kun ei se ole siinä kiltteydessä vaan kun oma identiteetti on kärsinyt niin ei enää tiedä minkälaista kohtelua ansaitsee tai miksi ansaitsisi.

Tämä ei ehkä ollut parhain tekstini ja tiedän sen olevan melko hajanainen mutta vähän näkökulmaa. Osaako joku samaistua?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä onneksi tunne-elämä kuoli masennusjaksojen ja lääkkeiden turruttamana. Eipähän tarvi miettiä tuollaisia asioita:p Tunne-elämä ja tunnereaktiot toimii n.10% teholla alkuperäisestä. Sopii oikeastaan hyvin vaikka välillä ärsyttää olla turta, eikä moni asia hetkauta.

Vierailija
2/10 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
4/10 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on aivan sekopää, se siitä. Mutta kun ne järkevät tavallisetkin haluavat jotain pahiksia. Kunnes ovat 30 ja ihmettelevät, kun järkisyistä otettu kumppani ei tunne oloaan arvostetuksi tai jaksa panostaa. No ei tuntisi nainenkaan, jos hänelle annettaisi ymmärtää, että haluan muita, mutta sinä olet turvallinen ja fiksu valinta!

Vierailija
5/10 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on aivan sekopää, se siitä. Mutta kun ne järkevät tavallisetkin haluavat jotain pahiksia. Kunnes ovat 30 ja ihmettelevät, kun järkisyistä otettu kumppani ei tunne oloaan arvostetuksi tai jaksa panostaa. No ei tuntisi nainenkaan, jos hänelle annettaisi ymmärtää, että haluan muita, mutta sinä olet turvallinen ja fiksu valinta!

No johan on karkea mielipide heti ensimmäisenä kritisoida minua sekopääksi kun annoin vain oman näkemykseni tästä asiasta.

Se pää syy suhteissa kun ei aina ole miehen kiltteyden niin kuin on annettu ymmärtää usein keskusteluissa.

Tiedän että minun näkemykseni ei todellakaan ole ainoa oikea ja tottakai suhteet eivät vain aina toimi vaikka kiltteys olisi valttia molemmilla osapuolilla.

Mutta pointtini vain oli vähän avata, ettei miehen kiltteys suhteissa ole mikään helvetin turnoff itsessään (niinkuin on annettu ymmärtää) vaan toinen osapuoli ei vaan sitä välttämättä pysty vastaanottamaan omien syiden vuoksi. Eli toisinsanoen halusin vain omalta osaltani sanoa, ettei kenenkää tarvitse muuttua "jännämieheksi" saadakseen naista. Jos siis haluaa tasapainoisen ja itseäänarvostavan puolison. Tai kirota pehmeää luonnettaan kun joku ei sitä pystynyt arvostamaan.

Ap

Vierailija
6/10 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistuvuus nyt vaan ärsyttää naisia. Nainen haluaa että mies on isompi, vahvempi ja kaikkea muuta. Naiset on edelleen luolanaisia ja monet niin kieroja, että kostaa oman väärän miesvalintansa kyseiselle miehelle. Rehelliset naiset myöntää, ettei alistuva mies kelpaa ja ovat sitten yksin ennemmin.

Vierailija
7/10 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään alistuvista miehistä, vaikka olen nainen. Miksi minun pitäisi myöntää toista.

Vierailija
8/10 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Analyysisi kusee siinä, että ne narsistiset miehet eivät vaikuta siltä aluksi vaan huijaavat olevansa ihania. Nainen luulee miestä kiltiksi ja hyväksi ja ihastuu, todellisuus paljastuu vasta myöhemmin. Kukaan ei ihastu tieten tahtoen kusipäähän.

Ne toisenlaiset arat kiltit miehet eivät pärjää hurmaavuudessa alulsi, kun vain ensivaikutelma ratkaisee. Heihin pitäisi tutustua rauhassa ensin kavereina tms.

Vierailija
9/10 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sekoitat nyt kiltin miehen ja kiltti tossukka-miehen keskenään. Luo tuon toisen ketjun (missä nainen aloittanut että mies liian kiltti), kommenttini 62.

Vierailija
10/10 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jotenkin luulen että tietylle osalle naisista ei yksinkertaisesti kelpaa kukaan.

Aina ensin tulee alkuhuuma, mutta kun se on ohi niin aletaan löytää vikoja ihan kaikista.