Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää lapsen kaverin äiti

Vierailija
27.07.2016 |

Meillä kolme lasta, olin vuosia kotona yhteensä, roikuin ikävässä työssä vuosia koska se mahdollisti joustavat lastenhoitokuviot, nyt teen töitä kotitoimistossa, koska se helpottaa perheen ja kodin hoitamista. Meillä ei ole koskaan ollut isovanhempia apuna. Nyt lapset vihdoin niin isoja, ettei koko ajan tarvitse säätää ja säätää, miten arjen saa sujumaan.

Nyt nuorimman lapsen kaverin äiti yrittää valjastaa koko ajan meidät pyörittämään sitä heidän arkeaan. Heillä isovanhemmat, kaksi lapsetonta tätiä ja yksi ainoa lapsi. Meidän kesäsuunnitelmat (joita just en halunnut tehdä liian tarkkaan) olisi pitänyt tehdä heidän lomiensa mukaan! Niin että meidän lapsesta on maksimaalisesti seuraa ja meistä maksimaalinen hyöty, että lapsen kaveri saataisiin hoidettua. On vielä erityislapsi ja vaatii aikuisen huomiota koko ajan. Argh.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suostut tähän... miksi?

Vierailija
2/7 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostunut. En kertakaikkiaan näe tässä "vertaistukea" kuten hän asian ilmaisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää osata sanoa ei. Toki joskus voi auttaa, mutta ei sun tartte suostua siihen, että lomat suunnitellaan jonkun toisen pillin mukaan. Sanot ystävällisen jämäkästi, että meille ei voi nyt tulla, koska teen töitä ja kesän osalta en voi sopia vielä mitään, koska lomasuunnitelmat on täysin auki.

Vierailija
4/7 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää osata sanoa ei. Toki joskus voi auttaa, mutta ei sun tartte suostua siihen, että lomat suunnitellaan jonkun toisen pillin mukaan. Sanot ystävällisen jämäkästi, että meille ei voi nyt tulla, koska teen töitä ja kesän osalta en voi sopia vielä mitään, koska lomasuunnitelmat on täysin auki.

Koko talven olen "autellut". Ilmeisesti se sitten oikeuttaa olettamaan sen automaatioksi.

Vierailija
5/7 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olisin auttanut jos sitä joku pyytää, en varmaan ihan siinä mittakaavassa kun sitä on teiltä pyydetty mutta hyvinkin olisin voinut joitain päiviä järjestää niin että olemme avuksi hänelle samalla kun lapset leikkivät. 

Se että jollakulla on isovanhemmat ja lapsettomat tädit (?!) lähipiirissä ei tarkoita että heiltä saa apua eikä varsinkaan että saa sellaista apua mistä oikeasti hyötyy. 

Vierailija
6/7 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse olisin auttanut jos sitä joku pyytää, en varmaan ihan siinä mittakaavassa kun sitä on teiltä pyydetty mutta hyvinkin olisin voinut joitain päiviä järjestää niin että olemme avuksi hänelle samalla kun lapset leikkivät. 

Se että jollakulla on isovanhemmat ja lapsettomat tädit (?!) lähipiirissä ei tarkoita että heiltä saa apua eikä varsinkaan että saa sellaista apua mistä oikeasti hyötyy. 

He saavat apua sukulaisiltaan. Viikkoja mm lapsi ollut mummoloissa ja tätien luona. Ja kai sitä joskus oikeasti voisi auttaa takaisinkin päin, tyyliin kuskata mun lapsi harrastuksesta tms. Mutta se on aina vain yksisuuntaista.

Vierailija
7/7 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan sellainen juttu että jos koululaisen loma on 12 viikkoa ja kummallakin vanhemmalla 5 viikkoa niin kyllä iso osa vanhemmista lmittää niitä lomiaan myös eri aikaan niin että lapsi hoituu. Nyt he piti koko viisi viikkoa yhdessä ja sitten se loppu 7 viikkoa kinutaan muilta. Meilläkin mies nyt töissä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä