Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutos käytöksessä kun ero uhkaa

Vierailija
27.07.2016 |

Onko muilla kokemusta tilanteesta jossa eron uhatessa puoliso yhtäkkiä alkaakin osoittaa hellyyttä vuosien tauon jälkeen? Itselleni käynyt näin ja nyt tuttava ihan samassa tilanteessa. Onko tämä joku ihmisen puolustusreaktio ennen lopullista kuoliniskua vai voivatko asiat siitä vielä parantua? Omalla kohdallani niin ei käynyt, tuntui lopulta teennäiseltä. Ystäväni kohdalla en tiedä, aika näyttää mutta tuntuu oudolta miten niihin jotka ovat ehkä tulossa jätetyiksi iskee mieletön tarve "parantaa tapansa" vuosien jälkeen. Muilla samoja kokemuksia, entä lopputulos?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopputulos on että palaa vanhoihin tapoihinsa ilman pariterapiaa jos liitto jatkuu.

Vierailija
2/9 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni kuulisin muilta eroa harkinneilta miten ovat kokeneet puolison yhtäkkisen muutoksen? Onko katkeruus jo liian suurta vai kuinka?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopputulos on että palaa vanhoihin tapoihinsa ilman pariterapiaa jos liitto jatkuu.

Jonkin ajan kuluttua näin tosiaan varmasti käy. Itselläni hetkellisten parannusten jälkeen tilanne jopa paheni, edellytyksiä ei vain enää ollut. Mietin että innostuuko ystäväni nyt puolisonsa muutoksesta ja toisaalta niiltä muuttujilta, onko se oikeasti aitoa. Onko jo liikaa asioita välissä.

Vierailija
4/9 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetty toista itsestäänselvyytenä.En usko että ilman pariterapiaa ja kaiken läpikäymistä onnistuu.

Vierailija
5/9 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyypillinen tilanne. Nainen märehtinyt ja prosessoinut eroa jo pitkään ja sitten lyö eropaperit pöytään. Mies havahtuu tilanteeseen ja  haluaa korjata tilanteen. Ei ikävä kyllä yleensä enää onnistu ilman pariterapiaa, koska nainen on jo mielessään demonisoinut miehen oman eroprosessointinsa aikana.

Vierailija
6/9 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että joskus ollaan vaan tilanteessa, josta ei ole enää paluuta eli korjausyritykset harvemmin toimivat.

Vierailija
7/9 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miettiikö se kumppani niitä virheellisiä asenteitaan oikeasti vai vain sitä, että miten onnistuisi lepyttämään naisen?

Vierailija
8/9 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken kestää vain, eli ei sitä tarvitse kestää edes montaa viikkoa, kun vanhat tavat alkavat taustalta tulla taas esiin. Tottakai mies säikähtää jos vaimo alkaa erosta "ihan puskista" puhumaan. Mitä todennäköisemmin vaimo on vihjaillut/sanonut suoraankin jatkuu yrittänyt tehdä omia korjausliikkeitään jo kauan, mutta eipä mies niitä huomaa. Silloin miehelle iskee hätä ja hän alkaa kuvittelemaan mielessään mukavan leppoisan elämänsä totaalista muuttumista. Sitä kuinka hän joutuu tekemään kaiken itse, joutuu ehkä huolehtimaan aika ajoin kakaroistakin vain ja ainoastaan itse ja hui sentään, joutuisi etsimään itselleen uuden piparin! Hätäratkaisuna on siis vaimokullan lepytys ja tätä lässytystä ei vaimo halua enää kuulla, se aika meni jo.

Minulla kävi aikanaan juuri noin. Olin voinut parisuhteessa kauan huonosti ja olin yrittänyt sitä kaikin tavoin parantaa vielä kun tunteita oli. Yritin kahdenkeskistä aikaa, yhteistä harrastusta, osallistua miehen harrastukseen, ostin uusia alusvaatteita jne. Ei auttanut, ukko ei edes vilkaissut, saati tuntunut olevan iloinen yritelmistäni. Niinpä odotin vain oikean hetken ja liitto oli siinä. Mies yritti sen samantien alkaa puhumaan, haalaamaan ja pussailemaan, mutta minua vain yökötti. Emme asuneet yhdessä ja eron jälkeen mies laittoi postia, yritti soitella ja viestitellä kavereiden kautta. Hän lopetti tupakoinninkin, että olisin hänet huolinut. Liian myöhäistä. Olin niin onnellinen kun pääsin miehestä eroon.

Vierailija
9/9 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitämunnyppitäätehä kirjoitti:

Mutta miettiikö se kumppani niitä virheellisiä asenteitaan oikeasti vai vain sitä, että miten onnistuisi lepyttämään naisen?

Tämä on muuten varmaan juuri se, mikä omassa suhteessa oli tilanne. En sitä silloin heti vain ymmärtänyt.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä