Millainen asuinalue on muumilaakso?
Onko rauhallista aluetta? Oon kuullut että ainakin joissain osissa olisi pientä levottomuutta ja pohjoisosat ei välttämättä sovi ihan pienille lapsille.
Kertokaahan kokemuksia!
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eksyin kerran Hemulin vieraaksi, ruoka oli makoisaa ja uneni taianomaisia.
Onko siellä tapana maata milloin kenenkin kanssa? Olen vapaamielinen, ja etsin paikkaa missä ei tuomita.
Ainakin näiden kommenttien perusteella hyvinkin vapaamielistä menoa. Mun makuun aika pervoa jopa...
Nuuskamuikkusen ja Myyn äiti-Mymmelillä on käsittämätön määrä lapsia. Tuskin samalta isältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eksyin kerran Hemulin vieraaksi, ruoka oli makoisaa ja uneni taianomaisia.
Onko siellä tapana maata milloin kenenkin kanssa? Olen vapaamielinen, ja etsin paikkaa missä ei tuomita.
Ainakin näiden kommenttien perusteella hyvinkin vapaamielistä menoa. Mun makuun aika pervoa jopa...
Nuuskamuikkusen ja Myyn äiti-Mymmelillä on käsittämätön määrä lapsia. Tuskin samalta isältä.
Ilmeisesti yh, ja lapsia tehdään tukien toivossa. Ei kauheasti mairittele kun vanhin on irtolainen ja toisiksi vanhin ilm. sijoitettuna siellä sinisessä talossa. Mutta wt se vaan jatkaa lapsien tehtailua kun ne on niiiiin ihanii.
T. Sivusta seurannut
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mainitsiko joku jo tästä, mutta jossain siellä laakson laitamilla asuu vanha, ilmeisesti alkoholisoitunut nainen lapsenlapsensa kanssa. Ei erityisemmin pidä lapsista, ja itse pitäisin silmäni auki hänen varalta.
Missä lapsen äiti ja isä?
Ihan ok. Ei mitenkään levotonta, joskin tietty kesäisin on aika paljon trafiikkia, etenkin siinä Kirkkopuiston nurkilla. Turkuun pääsee pikatietä melko kivuttomasti.
Tuntuu että lapset ovat tuolla alueella yleisesti ihan heitteillä!
Metsässä on hullu vanha nainen joka harjoittaa jonkin sortin wiccaa joka on mahdollisesti yhteydessä saatananpalvontarituaaleihin. Ko. mummeli on mm. syöttänyt sinisen talon asukeille erityisvahvaa unilääkettä ja myöhemmin huumeita jotka aiheuttavat aistiharhoja. Kanssaan asuu nuori tyttö, hieman viattomampi mutta ajautumassa samoille teille.
Siellä on nähty myös lohikäärme. Ja joskus joku oli kasvattanut sinne viidakon yhdessä yössä ja oli tiikerit ja kaikki. Tiedä mitä ne seuraavaksi keksii... Eli jos muutat niin sillä varauksella että aamulla kun heräät ympäristö voi olla muuttunut ja tulla vaaralisia villieläimiä muutoksen mukana.
Minä voisin harkita muuttamista, olen kuullut että siellä sinisessä talossa vietetään pokeri-iltoja joissa whisky virtaa ja huone on sumuinen tupakansavusta. Tiedättekö otetaanko sen talon kellariin alivuokralaisia? Voisin soittaa sähkökitaraa ylöspidon eteen ja perustaa bändin sen huuliharppua soittavan irtolaisen kanssa.
t. parikymppinen boheemi hevari Etelä-Savosta
En muuttaisi. Lapsille ei ole koulutusmahdollisuuksia lähiseudulla ja työllisyystilannekin on käsittääkseni melko onneton. Asukkaat vähän sellaisia omintakeisia, epäilisin sisäsiittoisuutta ellei alue olisi etnisesti niin monenkirjava.
Jos tulee kipeäksi, niin mystinen isoäidin reseptikirja pelastaa! Joskus siellä joutuu pelkäämään, että pyrstötähti hyökkää.
Vierailija kirjoitti:
En muuttaisi. Lapsille ei ole koulutusmahdollisuuksia lähiseudulla ja työllisyystilannekin on käsittääkseni melko onneton. Asukkaat vähän sellaisia omintakeisia, epäilisin sisäsiittoisuutta ellei alue olisi etnisesti niin monenkirjava.
Lapset voi mennä noidan oppiin niin oppivat tarvittavat taidot elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Jotain luomuviljelyä siellä voisi mahdollisesti kokeilla. Jotain kannabista esim.
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin harkita muuttamista, olen kuullut että siellä sinisessä talossa vietetään pokeri-iltoja joissa whisky virtaa ja huone on sumuinen tupakansavusta. Tiedättekö otetaanko sen talon kellariin
alivuokralaisia? Voisin soittaa sähkökitaraa ylöspidon eteen ja perustaa bändin sen huuliharppua soittavan irtolaisen kanssa.t. parikymppinen boheemi hevari Etelä-Savosta
Ymmärtääkseni siellä on ovet aina auki kaikille halukkaille. On sellainen hippimeininki.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee kipeäksi, niin mystinen isoäidin reseptikirja pelastaa! Joskus siellä joutuu pelkäämään, että pyrstötähti hyökkää.
Unohtamatta mamman maailmankuulua vaapukkahilloa! Kuulin huhuja että kesko olisi ostanut siihen oikeudet!
Aika harva siellä tuntuu käyvän missään palkkatöissä. Ainakin se sinisen talon kommuunin isä on jonkinsortin kirjailija, en vain tiedä onko koskaan saanut mitään opusta valmiiksi ja kustantajalle aseti. Poliisi lienee valtion leivissä, mutta on aikamoinen yksinvaltias laaksossa. Välillä tulee vieraita muista kaupungeista, esim. taidekriitikoita, toimittajia ja ties millaisia kiertäviä taiteilijoita ja vaihtoehtohoitojen tarjoajia. Joskus koko kylä hurahti johonkin vielä nykyistäkin vaihtoehtoisempaan elämäntapaan, jossa lähinnä vain hengailtiin puissa eikä tehty mitään.
Siellä liikkuu talvisin se Jäärouva, tasaisesti etenevä, tuijottavin silmin eteensä katsova, kädetön ja jalaton naisolento, joka hyräilee kirkkaalla, korkealla äänellä outoa sävelmää. Hänen silmiinsä ei saa katsoa.
Jos päätätte muuttaa Muumilaaksoon, varoita lapsiasi Jäärouvasta.
Mörkö on aika jäätävä, mut ihan kiva perusjamppa. Kandee tutustua!
Vierailija kirjoitti:
Siellä liikkuu talvisin se Jäärouva, tasaisesti etenevä, tuijottavin silmin eteensä katsova, kädetön ja jalaton naisolento, joka hyräilee kirkkaalla, korkealla äänellä outoa sävelmää. Hänen silmiinsä ei saa katsoa.
Jos päätätte muuttaa Muumilaaksoon, varoita lapsiasi Jäärouvasta.
Vielä sellainenkin?! Mä kuvittelin että se mörkö olisi riittänyt. Mikä ihmeen friikkisirkus se paikka on? Ovat saaneet jotain säteilyä vai?
Jyväskylän vieressä Laukaassa on eräs alue joka tunnetaan nimellä Muumilaakso.