Millainen asuinalue on muumilaakso?
Onko rauhallista aluetta? Oon kuullut että ainakin joissain osissa olisi pientä levottomuutta ja pohjoisosat ei välttämättä sovi ihan pienille lapsille.
Kertokaahan kokemuksia!
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vähän kauempana asuu yksi av-mamma nimeltä Vilijonkka, ei kannata ihan lähelle muuttaa. Etelä puolella on hyvä alue lapsiperheille ja kesäisin kiva uimaranta.
Uimarannalla on riskinä drontti Edvard, joka saattaa epähuomiossa astua rannalla olijoiden päälle. Hän tosin kustantaa hautajaiset, joten tätä voi käyttää hyödyksi esim. aviopuolison edellisestä suhteesta peräisin olevien lasten tai dementiaan lipuvien isovanhempien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös siellä ole joskus ollut pahoja tulvia? Ja vaarallinen juhannuskin? Että
Sinänsä pohtisin nyt hiukan sitä tontin hankintaa. Mahtaako edes saada suomalaistyylisiä kenkälaatikkotaloja sinne rakentaa. Tyyli on lähinnä sähkömuuntajatyyppistä.Tämä minuakin mietityttää! En ole oikein tuollaisen rakennuskulttuurin ystävä. Ukkosenilmalla kuulemma sähköt temppuilee koko alueella.
Kaakeliuuni-rakennustyyli on muumien etniskulttuurinen ominaisuus, se periytyy esivanhemmilta ja on heille pyhä. Tämän uskonnollisen aspektin edessä julkisivulautakunta on voimaton.
Eli voipi käydä hankalaksi edes yrittää rakentaa erityyppistä.
Oon ymmärtänyt että lähes kaikki alueen lapset käyvät kotikoulua, onko näin? Mistä tälläinen mahtaa johtua?
Vierailija kirjoitti:
Oon ymmärtänyt että lähes kaikki alueen lapset käyvät kotikoulua, onko näin? Mistä tälläinen mahtaa johtua?
Monikulttuurisuuden hedelmiä tämäkin. Muumi ei sopeudu elämään hemulin pitämässä oppilaitoksessa (mm. Muumipappa nuorena karkasi sellaisesta) ja päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikulttuurisuuden hedelmiä tämäkin. Muumi ei sopeudu elämään hemulin pitämässä oppilaitoksessa (mm. Muumipappa nuorena karkasi sellaisesta) ja päinvastoin.
Taidan unohtaa ajatuksen Tuonne muutosta... Vaikuttaa aika ongelmalähiöltä!
Muumilaaksossa asuu myös Vilijonkka, joka uskoi onnettomuuksiin. Uskon, että monet muutkin mm. monikulttuurisuudesta tai talouden tilasta ahdistuvat av-mammat kokevat hänet sukulaissielukseen:
"Kyllä minä tiedän mitä tästä tulee. Näin rauhallinen päivä tietää onnettomuutta."
"Se, jota ei voi rukoilla, jonka kanssa ei voi keskustella, jota ei voi ymmärtää, jolta ei koskaan voi kysyä. Se, joka tulee mustan ikkunaruudun takaa, kaukaa tieltä, ulkoa mereltä ja kasvaa ja kasvaa ja jota ei koskaan näy ennen kuin on liian myöhäistä."
"Nyt se tapahtuu. Nyt käy huonosti. Vihdoinkin. Nyt minun ei tarvitse enää odottaa."
Vierailija kirjoitti:
Muumipapan lapsuudessa laaksossa oli koulu, jossa Hemulin täti opetti oikeinkirjoitusta, historiaa, laskentoa ja ”havainnointia”. Täti kuitenkin ratkesi juomaan ”muutosvettä” ja koulu muuttui ”maailman hauskimmaksi”. Pian tämän jälkeen koulu vähin äänin suljettiin.
Helvetin pelottava paikka. Ihan oikeasti.
Itse harkitsen lomaosaketta Yksinäisiltä Vuorilta. Hyvät näkymät merelle. Kellään kokemuksia? Pelaako kunnallistekniikka?
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva, mutta siellä ei ole vessoja. Tiedät kyllä miksi.
Ei Versaillesin palatsissakaan ollut sen valmistuttua.
Vierailija kirjoitti:
En tiiä kannaattaako ostaa heti... Kokeile ensin asua vuokralla, sopiiko perheellesi alue. Mörön on kuultu siellä liikustelevan. Jotain huhua lumikuningattaresta oli viime talvena. Ai niin, joku irtolainen pyörii siellä joen varressa. Häipyy aina talveksi tosin, tiiä mihin laitokseen pistävät sen kun ilmat viilenee. Oon kuullut että se välittää myös alaikäisille nuuskaa. :( Kannattaa siis katsoa mihin porukoihin lapsesi tuollapäin päästät!
Onko irtolainen hyvännäköinen? Kuulostaa kiehtovalta. Nuuska ei haittaa. Liikkuuko alueella päihteitä?
Vierailija kirjoitti:
Itse harkitsen lomaosaketta Yksinäisiltä Vuorilta. Hyvät näkymät merelle. Kellään kokemuksia? Pelaako kunnallistekniikka?
Oma porakaivo tehtävä ja arseenisuojaukset. Kallista. Harkitsisin lähempää asutusta.
Vierailija kirjoitti:
Helvetin pelottava paikka. Ihan oikeasti.
Totta, narkkeja ja juoppoja kaikki. Puukostakin voi saada, en muuttais.
Vierailija kirjoitti:
Eksyin kerran Hemulin vieraaksi, ruoka oli makoisaa ja uneni taianomaisia.
Onko siellä tapana maata milloin kenenkin kanssa? Olen vapaamielinen, ja etsin paikkaa missä ei tuomita.
Vierailija kirjoitti:
Sielläpäin kun alkukesästä kävin ja tottakai piti vähän tinderiä selata ;) Aika pettymys kyllä näin yh-äidille tuo tarjonta! Joku lihava silmälasipää joka ilmoitti intohimonsa olevan "lentovekotin" ja toinen kaveri oli kyllä ihan peruskivan näköinen, semmoinen söpö ja koiramainen mutta älytön materialisti! Kysyi heti onko mulla jotain kultakoruja pällä! Tietty voi olla joku pervo myös!
Minä taas törmäsin violettiin mekkoon pukeutuneeseen miekkoseen. Kuulemma perintöä tädiltä. Suhtaudun kyllä trans-ihmisiin ihan myönteisesti, mutta tuli vähän Norman Bates -vibat siitä. Pitää kotona esillä kuolleita perhosia.
1. Muumit edistävät huumekauppaa. Muumit Torrelorcalla-sarjisjaksossa Muumipeikko yrittää ostaa ruohoa ja pillereitä.
2. Muumit ovat vastuuttomia alkoholinkäyttäjiä: keittävät palmuviiniä, juottavat sitä alaikäisille lapsilleen ja hilluvat humalassa ravintolapöydillä.
3. Muumit opettavat vastustamaan viranomaisia. Kansalaistottelemattomuutta, julisteiden repimistä, ilkivaltaa ja poliisin uhmaamista voidaan pitää kumoukselliseen toimintaan yllyttämisenä. Muumipappa opastaa esimerkillään jopa karkaamaan lastenkodista.
4. Muumit varastavat ja ottavat surutta haltuunsa toisten omaisuutta: taikurinhattuja, jalokiviä, hattivattien ilmapuntareita jne. Varastettua tavaraa he kätkevät usein kotiinsa.
5. Muumit ovat lähes koko ajan alasti, paitsi uimarannalla. Sukupuolisiveellisyyden loukkaamista! Muumimamma hengaa ympäriinsä siivoamassa vain esiliina yllään – ylläpitää seksistisiä roolimalleja.
6. Muumipapalla on ase, muttei tiettävästi sille hallussapitolupaa. Lisäksi hän on kuljetellut sitä julkisilla paikoilla ja uhkaillut tunkeilijoita. Ampuma-aselain törkeitä rikkomuksia molemmat.
7. Muumit edustavat vaarallista keskivartalolihavuutta. Koko Pohjois-Karjala-projektin tarkoituksena oli päästä eroon muumimallisista metsureista ja pienviljelijöistä. Muumien ihaileminen uhkaa tehdä Pekka Puskan elämäntyön tyhjäksi.
8. Työtä vieroksuvat muumit edistävät Suomen kestävyysvajetta: laiskottelevien muumien tuottavuus ja työura jäävät olemattomaksi, koska ne suostuvat työskentelemään vain kesäaikaan.
9. Luonnonsuojelurikokset: Talviuniruokaansa varten muumit tuhoavat metsää riipimällä muiden omistamista puista valtavat määrät havunneulasia. He myös sytyttävät kokkoja ja rovioita minne haluavat, metsäpalovaarasta piittaamatta.
10. Muumitaloa ei lukita yöksi ja pihalla karkeloidaan vuorokauden ympäri. Naapureiden rauhan häiritseminen sotii taloyhtiöiden ja kaupunkien järjestyssääntöjä vastaan. Lisäksi muumit ovat talonvaltaajia: he omivat teattereita, majakoita ja muita rakennuksia käyttöönsä hetkeäkään miettimättä, ja sotkevat niitä muun muassa seinämaalauksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eksyin kerran Hemulin vieraaksi, ruoka oli makoisaa ja uneni taianomaisia.
Onko siellä tapana maata milloin kenenkin kanssa? Olen vapaamielinen, ja etsin paikkaa missä ei tuomita.
Ainakin näiden kommenttien perusteella hyvinkin vapaamielistä menoa. Mun makuun aika pervoa jopa...
En tiedä mainitsiko joku jo tästä, mutta jossain siellä laakson laitamilla asuu vanha, ilmeisesti alkoholisoitunut nainen lapsenlapsensa kanssa. Ei erityisemmin pidä lapsista, ja itse pitäisin silmäni auki hänen varalta.
Oon nähnyt joskus sellaisen pätkän youtubessa kun kuvattu siellä. Siinä ne lapset ja se irtolainenkin on kaikki ihan pilvessä :-o Jokainen siellä omalla hattarallaan!
Sielläpäin kun alkukesästä kävin ja tottakai piti vähän tinderiä selata ;) Aika pettymys kyllä näin yh-äidille tuo tarjonta! Joku lihava silmälasipää joka ilmoitti intohimonsa olevan "lentovekotin" ja toinen kaveri oli kyllä ihan peruskivan näköinen, semmoinen söpö ja koiramainen mutta älytön materialisti! Kysyi heti onko mulla jotain kultakoruja pällä! Tietty voi olla joku pervo myös!